Kultura

Prozirna, amorfna i tvrda hladnoća staklenih skulptura...

Izložba skulptura u staklu "In vitrum: ledena misao oblikovana u vatri" povodom Dana MAS-a

Izložba skulptura u staklu

Povodom obilježavanja Dana Muzeja antičkog stakla u Zadru 05.05. 2013. i 4. godine rada u Muzeju antičkog stakla u Zadru od 06.05. do 15.07.2013. održava se izložba skulptura u staklu:

Mihael Štebih - „In vitrum: ledena misao oblikovana u vatri".

Prozirna, amorfna i tvrda hladnoća staklenih skulptura Mihaela Štebiha nastalih procesom taljenja na visokoj temperaturi i stvrdnjavanja u hladne, glatke i sjajne površine kiparski je medij ispunjen suprotnostima. Oblikovane u žitkoj vrelini, lijevane, valjane i izvlačene u amorfne oblike male plastike svojim stilom i načinom već na samom početku prepoznaju jednu drugu jezičnu, pjesničku formu - haiku u staklu.

Osnova Štebihovih skulptura u staklu je kiparska gesta, kaligrafski potez koji se u pjesništvu bilježi sa tri stiha i sedamnaest slogova. Isti princip ponavlja se u užarenoj staklenoj masi u kojoj se brzim kiparskim gestama misao bilježi u žitkoj vrelini usijanja. Impresija kao zabilježena i ohlađena umjetnička misao predstavlja najiskreniji i najdublji izraz kiparskog stvaranja.

Ovakav autorski stav Mihaela Štebiha podrazumijeva priklanjanje umjetničkom izrazu koje podrazumijeva jednostavnost i primarno poštenje, sklonost sažimanju i jasnoći sadržaja. Autor naglašava kako najiskreniji izraz kiparskog stanja, produženu poetsku misao ili osjećaj uspijeva zabilježiti upravo u svojim malim plastikama u staklu, jednako kao što je istu poetsku misao uspijevao zabilježiti u pisanom obliku haiku pjesme.

Za prevođenje iste poetske misli iz pisanog oblika u medij stakla bila je potrebna duhovna spremnost i umjetnička hrabrost. Svaka pojedina skulptura čini vlastiti poetski mali svemir, svijet u kojem odvažnost i brzina mijenjaju smisao, pojam vremena i prostora, veličine i značenja.

Svaka Štebihova skulptura u svojoj, podatnosti, procesu nastajanja, jezgrovitosti i čistoći umjetničke misli u svom karakteru doista predstavlja haiku. Ljepota i sjaj staklene skulpture nastaje tek kao posljedica duboke umjetničke koncentracije, dok impresija, asocijacija i pitanje sadržaja dolaze naknadno.


Dodavanje novih komentara je onemogućeno.