Kultura

2. rođendan ninskog Muzeja soli

"Mali Muzej velikog glasa" slavi 2. rođendan!

Koliko je Muzej soli u Ninu dosegao veliku popularnost, govori podatak da ga je do 15. srpnja 2013. godine obišlo više od 10 tisuća stranih i domaćih turista

Solana Nin smještena je na obali Jadranskog mora u blizini planinskog masiva Velebit, uvrštenog na UNESCO-vu međunarodnu mrežu rezervata biosfere u okviru programa „Čovjek i biosfera".

U plitkoj laguni ninskog zaljeva nema industrije ni ekstenzivne poljoprivrede, što pridonosi iznimnoj čistoći mora koje je pod stalnim nadzorom Zavoda za javno zdravstvo Republike Hrvatske. Brzini i prirodnosti kojom se sol proizvodi pridonosi i bura, hladan i čist vjetar, koja puše preko Velebitskog masiva i obližnjeg Nacionalnog parka Paklenica.

Jadransko je more jedno od najčišćih mora na svijetu i sadrži preko 80 esencijalnih minerala i oligoelemenata kao što su natrij, magnezij, kalcij, kalij, dušik, bakar, mangan, cink, željezo, fosfor, jod i selen, a koji su potrebni ljudskom organizmu

Odmah do Solane Nin, smjestio se i mali, simpatični muzej - Muzej soli - koji danas slavi svoj drugi rođendan! Povodom toga, ovog petka Solana Nin je svim posjetiteljima poklonila besplatan obilazak polja soli uz stručno vodstvo kako bi zajedno s Muzejom proslavili ovaj značajan datum.

Interaktivni Muzej soli, koji jednostavnošću i čistoćom dizajna savršeno prikazuje dašak starih vremena i načina prikupljanja soli poznata je ninska turistička atrakcija, a ove ju je godine, točnije do 15. srpnja, obišlo više od 10 tisuća turista, rekla nam je Ana Krpan, glasnogovornica Solane.

Osim atraktivnog Muzeja soli, sve posjetitelje posebno zanima i tradicionalna proizvodnja soli te utjecaj bogatog biljnog i životinjskog svijeta na proizvodnju soli. "Što se tiče posjećenosti, iznimno smo zadovoljni. Naime, do 15. srpnja već smo brojili preko 10 tisuća posjetitelja Muzeja soli!", kazala nam je Ana te nastavila,

"A što se tiče ovogodišnje berbe, za sada je još rano govoriti jer berba traje do početka rujna pa ne možemo još prognozirati dok ne budemo vidjeli kakve nas vremenske prilike očekuju. Za sada nam toplo vrijeme itekako odgovara jer se solana Nin bavi tradicionalnom proizvodnjom soli, što znači da itekako ovisi o povoljnim vremenskim prilikama, odnosno o velikom broju sunčanih sati."

Cvijet soli

Ovaj „kavijar soli", kako se tepa Cvijetu soli, dobiva se isključivo u idealnim vremenskim uvjetima, te se skuplja samo u ranim jutarnjim satima i kasno navečer kada nema vjetra. Pojavljuje se na površini mora kao tanki sloj listića soli, poput latica cvijeća, koji mikronskim sitima nježno i vrlo polako ubire samo ljudska ruka, kako bi svojom neponovljivom, bogatom aromom pomazio nepca i promijenio svijet ukusa na bolje. Ova ručno brana morska sol premium kvalitete bogata je magnezijem, kalcijem, kalijem i prirodnim jodom, nejodirana je te ne sadrži aditive.

Pripreme za 2. Festival soli, 29. kolovoza, u punom su jeku!

Ove godine će se po 2. put održati i Festival soli. "Pripremili smo iznimno kvalitetan program koji će interaktivno povezati našu publiku. Ali o svemu tome ćemo za koji dan, da dio ostane iznenađenje. Vjerujem da će svi posjetitelji biti i više nego ugodno iznenađeni i da ćemo na neki način kvalitetno obilježiti završetak ove vrhunske berbe Jadranskog mora", rekla je Ana Krpan.

Osim dosadašnjih svima poznatih suvenira, solana Nin i Muzej soli svake godine dovode novitete u segmentu razvoja svojih proizvoda. "Ove godine imamo i prirodne sapune s cvijetom soli. Jedan od naših glavnih odrednica je raznovrsnost proizvoda na bazi cvijeta soli jer nam on pruža neizmjerne mogućnosti za razvijanje novih, dodatnih proizvoda. S druge strane, osim te odrednice, važno je i za npomenuti naš kvalitetan nastup na tržištu čemu zapravo svjedoči podatak da smo mahom prisutni u skoro svim većim trgovačkim lancima u Hrvatskoj", dodaje Ana te naglašava kako im se i izvozna strategija ponovno smiješi s ulaskom u EU, tako da se nadaju dobrim rezultatima.

Osim Hrvatske koja se pokazala kao jako dobar i zainteresirani potrošač cvijeta soli, Japanci su se također pokazali kao iznimno poznati potrošači i pojedine europske zemlje. No svaki dosadašnji i budući potencijalni potrošač zna što konzumira kada se govori o cvijetu soli, tako da danas više zapravo niti nema tržišnih granica, a dobar gals se daleko, daleko čuje. Svaki japanski turist koji posjeti Zadarsku županiju, obavezno bira Nin i ninsu Solanu kao jednu od obaveznih lokacija za razgledati upravo zbog tog cvijeta soli i zbog toga smo iznimno ponosni.

Svi ti pozitivni podaci pokazuju da su ljudi prepoznali ljekovitost i kvalitetu ninskog cvijeta soli, što je i više nego pohvalno. Muzej soli tu igra veliku ulogu jer je prije svega važno educirati potrošača da se shvati vrijednost proizvoda, a potom dolazi i do ispravne konzumacije i naravno pozitivnog efekta na zdravlje.

Pogodnosti povodom rođendana:


Dodavanje novih komentara je onemogućeno.