Kultura

Gavella u HNK s predstavom "Krajolik pod oružjem"

Đavolja simfonija na nebu

Đavolja simfonija na nebu

Ako ste stvorili nešto što može činiti zlo, ali nećete odlučiti kada i kako to primjeniti, jeste li oprali ruke, jeste li odgovorni ako se zlo dogodi?

Ovim se pitanjem bavi drama ''Krajolik pod oružjem'', koju je u HNK Zadar uprizorio glumački ansambl Gradskog kazališta Sisak prema tekstu britanca Joea Penhalla.

Na sceni pratimo Neda i Dana, oni su braća koja, bez obzira na to što ih je život manje više odveo na suprotne strane, ipak imaju osjećaj poštovanja jedan za drugoga. I dok se Ned (Amar Bukvić) našao u prilici života - zaraditi u projektu koji financira Vlada, sve dok drži jezik za zubima i ne postavlja nepotrebna pitanja, Dan (Filip Juričić) je stomatolog koji se upušta u trgovinu botoksom i na račun toga dodatno zarađuje kako bi svojoj obitelji priuštio samo najbolje.

Kroz dijalog braće u na momente klimavoj interakciji Bukvića i Juričića (uz poneku grešku - i to se događa!) doznajemo kako će Ministarstvo obrane pokrenuti proizvodnju ''simfonije na nebu'', odnosno modernih letjelica s nadzornim sustavom sposobne za masovno uništenje.

Naravno, riječ je o tajnom projektu, ali Ned ne može od brata sakriti ono čime se bavi jer je u početku opsjednut projektom i čini mu se da je to nešto što će imati plemenit cilj, što će moći spriječiti ubijanje nedužnih civila.

Istovremeno u njemu buja i niz pitanja, poput onog hoće li on biti odgovoran ako naručitelji sustava na kojem radi budu upotrijebili isti za neke druge namjere.

U igri  ulaze Amerikanci, zatim Neda posjećuje Ross (lagano ''anemična'' Ivana Legati) koja Neda nagovara da proda intelektualno vlasništvo i pokupi novac, govoreći mu sve o prednostima ''poduzetničkog kapitalizma koji pritišće sve dok ti zubi ne ispadnu''.

Ned tada upada u osobni pakao, pržeći se u pokušajima da sam sebi dokaže da je njegov rad ispravan.

''Krajolik pod oružjem'' studija je o (ne)čistoj savjesti, upakirana u dramsku igru s nekoliko rukavaca koji vode u klišej, čija se linija penje i spušta naglašena i video materijalom koji bi trebao naglasiti unutarnja previranja junaka.

Može li rat biti opravdan, zakonit, kada je svijet inako pun zlih ljudi, treba li mijenjati paradigmu oružja, radi li se samo o poslu, tehnološkoj avangardi, sve to muči našeg junaka koji postaje sve rastrojeniji i podložan paranoji, posebno kada na scenu stupa sjajan Ivan Glowatzky u ulozi obavještajca Brooksa. Dobro se snašao kao ''bad guy'' s lijepim licem. Uskoro dolazi do obrata, Ned - sada ''tehnološki višak'', povlači se iz projekta, sabotira sustav i nestaje, a Brooks koristi sve svoje metode na Danu, ne bi li doznao gdje je.

Gavellina predstava u režiji Aide Bukvić ispraćena je aplauzom, predstava koja na zanimljiv način propituje etička načela, autorska prava i sustave unutar sustava, načine na koji vladajuća elita ''drma'' svijetom i činjenicu da je pojedinac uvijek samo lutka koja pleše na Njihovu đavolju simfoniju...


Dodavanje novih komentara je onemogućeno.