Kultura

Novo doba Kneževe palače

Obnova Kneževe palače: Koje aktivnosti će se odvijati u sklopu projekta vrijednog 37.799.651,00 kuna?

Obnova Kneževe palače: Koje aktivnosti će se odvijati u sklopu projekta vrijednog 37.799.651,00 kuna?

Rekonstrukcijom Kneževe palače ovaj dio Zadra postat će novi društveni, kulturni i turistički centra grada

U ponedjeljak, 3. Studenog, u Kneževoj palači je održana konferencija povodom početka provedbe projekta "Obnova i turistička valorizacija kulturno turističkog kompleksa Kneževe palače".

Koordinator projekta je Grad Zadar a partneri su Narodni muzej Zadar, Turistička zajednica grada Zadra, Agencija za razvoj Zadarske županije - ZADRAnova, te Sveučilište u Zadru

Provedba ovog projekta odobrenog za financiranje na natječaju za razvoj poslovne infrastrukture iz Operativnog programa Regionalna konkurentnost 2007.-2013. započela je 2. listopada 2014. godine. Ukupna vrijednost projekta iznosi 37.799.651,00 kuna uz 95 posto sufinanciranja, a projekt će se provoditi 24 mjeseca.

Projekt ima za cilj stvaranje prepoznatljivosti novog integriranog kulturno-turističkog proizvoda Zadra kroz obnovu i turističku valorizaciju Kneževe palače te rješava dugoročne potrebe grada, županije te institucija u kulturi i turizmu za prezentacijom kulture na jedan moderan, inovativan i atraktivan način, čime se podiže konkurentnost novog kulturno turističkog proizvoda, a što je direktan poticaj poduzetništvu čije usluge predstavljaju nastavak sveukupne turističke ponude grada.

Marica Babić, jedna od članica projektnog tima i zamjenica ravnateljice Agencija ZADRAnova, prezentirala nam je aktivnosti koje će se odvijati u sklopu projekta.

Osim tehničko-tehnološkog segmenta, odnosno rekonstrukcije i opremanje Kneževe palače, nužno je i sistemsko rješenje - odnosno smanjenje sezonalnosti turizma, jačanje turističkog sektora kroz novu ponudu.

Sam projekt se sastoji od 5 odvojenih elemenata projekta; dva su obavezna i određena od strane EU, i oni su

- Promidžba i vidljivost projekta
- Upravljanje projektom i administracijama

Elementi projekta koji su zapravo donijeli novac i omogućili realizaciju projekta jesu tri elementa koja se međusobno nadopunjuju:

Izgradnja i opremanje Kneževe palače (ugovaranje provedbe rekonstrukcije, nadzor, opremanje objekta; Cilj: u potpunosti opremljena i rekonstruirana Kneževa palača)

No, zadovoljavanjem ovog elementa, još uvijek se nije zadovoljila njegova svrha, već samo infrastrukturni preduvjet. Projektom se ne želi dobiti samo jedna krasno uređena i opremljena zgrada na Poluotoku, već ujedno i održiv i objekt/institucija ukorporirana u život grada Zadra, naglašava Babić.

Želi se dobiti jedan kulturno-turistički proizvod koji ne samo da je poznat Zadru i županiji, već i izvan nje. Tu dolazi do važnosti sljedeći element -

Tržišno pozicioniranje Kneževe palače

(Izrada marketing plana/participatorni pristup stručnjaka, Izrada vizualnog identiteta - ući i zadržati se u svijesti potrošača, Zaboravljeni Zadar neispričane priče, - nematerijalna baština, stare užance, zanati, gastronomija, pripovijetke... staroga Zadra/ nadogradnja za održivost, Izrada promotivnog videa i fotografija - virtualna dostupnost);

Cilj elementa: Kneževa plača prepoznata kao novi, atraktivni kulturno-turistički proizvod

S jedne strane, dosadašnjim elementima ostvarena je infrastruktura (rekonstruirana i opremljena palača), s druge strane i svi marketinški elementi da bi ona postala kulturno-turistički i ponajprije komercijalno isplativi objekt (pitanje koje veliko i značajno), no to ništa ne može proći bez ljudi, a to dovodi do sljedećeg elementa -

Jačanje kapaciteta za upravljanjem kulturno-turističkom destinacijom (kroz sve nabrojane elemente, participatorni pristup, i kulturni i turistički sektor i uz pomoć stručnjaka i njihov output)

"Organizirat će se Ljetna škola od strane Sveučilišta u Zadru, punog naziva Ljetna škola kulturnog turizma i upravljanje kulturno-turističkom destinacijom gdje će zainteresirani svako ljeto moći primiti specifična znanja o upravljanju kulturnom ponudom određenog grada ili atrakcije, i to uz angažiranost vrhunskih stručnjaka", dodaje Babić.

I na kraju, dva elementa spomenuta na samom početku (obavezna od strane EU) jesu:

Promidžba i vidljivost projekta (u konačnici svečano otvorenje Kneževe palače, izrada web stranice i loga projekta potrebnih zbog vizualizacije samoga projekta, oglašavanje projekta i sve vezano uz njega, informacije o provedbi i napretku projekta, izrada promidžbenog materijala)

Upravljanje projektom i administracijama

- Cilj je efikasna priprema i provedba projektnih aktivnosti, odnosno ostvarenje ciljeva projekta

Projekt obnove neževe palače -  jedan od 15 odabranih među ukupno 144 prijavljena projekta


Dodavanje novih komentara je onemogućeno.