Kultura

Google otkrio kako biramo film koji ćemo gledati

Google otkrio kako biramo film koji ćemo gledati

Google je proveo istraživanje kako bi ustanovili što utječe na odluku publike koji će film pogledati u kinima. Nakon analize informacija prikupljenih tijekom posljednje dvije godine, ispostavilo se da savjeti filmaša, kritičara, glumaca ili usmene predaje nisu imali velik utjecaj.

 

Studija Googla i tvrtke Millward Brown Digital, bila je fokusirana na proces istraživanja i odlučivanja što će publika pogledati u kino dvoranama. Čak četiri od pet filmofila koriste video stranice, ponajviše You Tube kako bi dobili informacije o filmu.

U 39 posto slučajeva, filmski trailer oblikuje njihovo ramišljanje i privlačnost prema određenom filmu, te je bitno značajniji faktor od informacija koje nudi ekipa samog filma, mišljenja prijatelja i poznanika ili na posljednjem mjestu - filmskih kritičara.

To donekle objašnjava ogromnu gledanost, primjerice, 'Igara gladi'.

Iako je iznenađujućih 39 posto, zapravo dio publike koja se već izjasnila kao obožavatelji filma koji koriste video stranice za pronalazak informacija o najnovijim filmovima', udio je svejedno iznenadio istraživače. U doba prije interneta, traileri su bili samo dio uobičajenog oglašavanja i najave dolaska filma u distribuciju, ali kad je veza postala dovoljno brza za download, Internet je postao glavna platforma odlučivanja.

Ovdje pogledajte Infografiku istraživanja.

Nakon objave iščekivanog trailera za prequel 'Zvjezdani ratovi: Fantomska prijetnja', dogodio se radikalni preokret. Trailer je u rekordnom roku nakon objavljivanja, dostigao skidanje 3.5 milijuna puta te je postao pokretač trenda 'kulture trailera'. Danas su vrlo popularni i 30 sekundni teaseri za trailere, što je u biti reklama same - reklame.

Drugim riječima, sami traileri postali su podjednak događaj kao i filmovi koje promoviraju, ponekad čak i grandiozniji, pošto trailer mora samo obećati neprekidna uzbuđenja i duhovitost, dok sam film, nažalost po njega, mora to i isporučiti.

Uvijek postoji i druga strana, nakon oduševljenja, brojne kritike upućene trailerima, uglavnom se svode na to da otkrivaju prevelik dio radnje, da su svi iskoristili sve 'dobre štoseve', da prikazuju dijelove koji nisu dio filma te da su potpuno drugačiji, duhom, atmosferom i radnjom te navode na stranputice, koje sam film u konačnici ne opravdava. No, informirani filmofili i dalje vjerno konzumiraju trailere, tvrdi Google istraživanje i u skladu s pogledanim, donose odluke o odlasku u kino.

Dodavanje novih komentara je onemogućeno.