Kultura

Najavljujemo

Scratch dan u subotu u Gradskoj knjižnici Zadar

Scratch dan u subotu u Gradskoj knjižnici Zadar

Scratch je programski jezik i razvojno okruženje za stvaranje igara, priča, animacija, glazbe i drugih interaktivnih sadržaja na računalu

U subotu, 9. svibnja 2015. od 09:00 do 12:00 u Gradskoj knjižnici Zadar održava se „Scratch dan", manifestacija kojom se promovira programski jezik „Scratch" i djecu koja kodiraju i stvaraju uz pomoć njega.

Tijekom Scratch dana, djeca i odrasli okupljaju se da bi zajedno dijelili znanje i učili jedni od drugih.

Za osnovnoškolce od 7 do 12 godina su predviđene pokazne radionice Scratch-a u info-učionici i na javnim računalima knjižnice, dok su one mlađe (od 4 do 7 godina) i njihove roditelje predviđene „Scratch Jr" radionice na tablet računalima. Stoga pozivamo svu zainteresiranu djecu i roditelje da nam se pridruže u subotu, i nauče nešto novo i zanimljivo.

Također, u Multimedijalnoj dvorani od 10-11 sati, održat će se predavanje „Uvod u Scratch i programiranje za klince", namijenjeno roditeljima, nastavnicima i djeci, u kojem će se prezentirati ovaj najpopularniji alat za učenje programiranja kod djece, te istaknuti razloge zašto je danas bitno da djeca ranije krenu s usvajanjem poznavanja principa kodiranja i programiranja, a koje se smatra i novim oblikom pismenosti 21. stoljeća.

Predviđeno je da će se diljem svijeta taj dan organizirati nekoliko stotina manifestacija u 50-tak država svijeta, a Zadar je jedini grad u Hrvatskoj u kojem će se obilježiti Scratch dan.

Scratch dan organiziraju Gradska knjižnica Zadar i Udruga za promicanje informacijskih tehnologija „Zadar Developers Hub" čiji volonteri će i voditi radionice i predavanje.

Što je Scratch?

Scratch je programski jezik i razvojno okruženje za stvaranje igara, priča, animacija, glazbe i drugih interaktivnih sadržaja na računalu. Ono po čemu je poseban je to što je posebno osmišljen kako bi bio pristupačan i zanimljiv djeci od 7 do 12 godina.

Taj besplatni program razvijen je na poznatom američkom sveučilištu MIT, u grupi nazvanoj Lifelong Kindergarten; "vječiti vrtić". Ideja je potaknuti djecu da istražuju, smišljaju i ostvaruju svoje zamisli, koje zatim mogu pokazati i dijeliti s drugima putem interneta, usput usvajajući osnove programiranja, matematike, vizualnog i interaktivnog dizajna.

Programiranje u Scratchu potpuno je vizualno. Djeca pišu programe tako što slažu gotove blokove u veće konstrukcije. Tu su svi osnovni elementi koji su od prije poznati iz ostalih programskih jezika: ako-onda grananja, petlje, operatori, varijable - samo što su u ovom slučaju programi pregledniji, na hrvatskom, i ne zahtijevaju učenje posebne sintakse.

Sustav je temeljen na usporednoj obradi događaja u grafičkom okruženju (event-driven programming), što odgovara intuitivnom doživljaju djece. Ona postavljaju "likove" na "pozornice" i pišu instrukcije koje pojedini lik treba izvršiti kad se nešto dogodi, npr. kad se da znak za početak programa, ili kad se lik približi rubu ekrana, ili kad korisnik pritisne određenu tipku. Likovi se putem tih instrukcija mogu pomicati, rotirati, mijenjati izgled, mogu govoriti, svirati, pisati i crtati po ekranu. U interakciji tih likova i korisničkih akcija složene se interakcije mogu odraditi kroz razmjerno jednostavne skripte.

Koristeći Scratch, dijete može bez napora naučiti samostalno izraditi jednostavne računalne igrice i programe, a na isti način svoju kreativnost mogu pretočiti i u interaktivne priče i multimedijalne animacije. 


Dodavanje novih komentara je onemogućeno.