Najavljujemo
"Ograde svjetla" Jovice Drobnjaka u zagrebačkom KIC-u
U Galeriji na katu Kulturno informativnog centra, danas u 19 sati održat će se otvorenje izložbe fotografija 'Ograde svjetla' Jovice Drobnjaka
Izložba ostaje otvorena do 20. siječnja 2017. godine.
Kamera u ruci fotografa ne mora nužno i jedino registrirati
stanja objekata; prateći već niz godina rad Jovice Drobnjaka,
uočio sam kako njegov fotografski aparat svakim novim ciklusom
iznova ispituje upravo pojavu procesa i događaja. Prvim ciklusom
«Cvijeća» – sagrađenim oko intimističkih motiva cvjetnih
aranžmana, smještenih u dubinski suženom prostoru – Drobnjak je
snimljene objekte sagledao tretirajući svjetlost gotovo
slikarski, čime nas je suočio s događajem motiva, trenutkom
promjene fizičkog objekta u svjetlom interpretiranu grafičku
činjenicu. Ciklusom «Ilegalnih iluminacija» – kojim je
zabilježio enterijer znamenitog spomenika Vojina Bakića na
Petrovoj gori – Drobnjak je, pak, fotografiji pristupio iz
perspektive procesa, odnosno registriranja konstantne pro mjene
ko ju jedan te isti prostor trpi pod utjecajem svjetlosti.
Ovo navodim zato što se procesualno poimanje motiva u grafičkoj,
ali i fotografskoj slici uspostavlja tek u trenutku kao on sam
nadraste vlastitu pojedinačnu «objektivnost», te se iz dijela
prostora oformi u njegovu cjelinu. Marino Tartaglia je istu
situaciju davno naslutio primjećujući kako «motiv je ono u
prirodi što je već pripravljeno za sliku», a to znači
«trodimenzionalnost motiva dvodimenzionalno opačetvoriti». Jovica
Drobnjak se najnovijim ciklusom «Ograde svjetla» poduhvatio
upravo takvog posla: prepoznao je HEP-ovu ogradu kao motiv,
kadriranjem spljoštio njegovu treću prostornu dimenziju, te,
raširivši motiv na cjelinu kadra, u njemu prepoznao potencijal za
ispitivanje procesa. Naime, ograde smo u fotografskom vokabularu
navikli smatrat i prakti čnim vodičima u dubinu fokusiranog
prostora, ili, pak, propusnim međama kroz koje je moguće naknadno
kadrirati fragmente prostora u drugom planu. U oba slučaja radi
se o registriranju stanja u vizualnom polju. Drobnjak je problemu
pristupio drugačije, raširivši motiv nizanja rešetki na cjelinu
kadra, te tako pretvarajući kameru u sredstvo proučavanja procesa
djelovanja svjetlosti na metalnu površinu. Proces se u ovom
slučaju očituje kroz kontinuiranu promjenu identiteta uzorka
rešetke. Time Drobnjakova fotografija zapravo postaje mjernim
instrumentom mijene, odnosno pokazatelj vremena kao takvog.
(Iz predgovora, Vladimir Rismondo).
Vezane vijesti
-
Sinoć je u zagrebačkom Bustan Baru održana dobrotvorna izložba umjetnika i dizajnera Maria Dobrečevića koji je sav prihod od prodaje odlučio darovati Parku prirode Vransko jezero.
-
Izložba pod nazivom ‘Pornithology’, umjetnika i dizajnera Maria Dobrečevića održat će se sutra, 11. lipnja 2021. s početkom u 19 sati u Bustan Baru u Zagrebu.
-
Svečano otvorenje izložbe "Kulturna i prirodna baština Nina" otvara se u Zagrebu, Arheološki muzej, Trg Nikole Šubića Zrinskog 19, u utorak 11.09.2018. s početkom u 19:00 sati.
-
Svečano otvorenje izložbe "Kulturna i prirodna baština Nina" otvara se u Zagrebu, Arheološki muzej, Trg Nikole Šubića Zrinskog 19, u utorak 11.09.2018. s početkom u 19:00 sati.
Izdvojeno
-
Posljednja ovogodišnja akcija darivanja krvi održana u petak, 13. prosinca 2024. bila je više nego uspješna, navode iz udruge DDK Kali.
-
Zbog izvođenja građevinskih radova tvrtke Vodoinstalacija d.o.o. u ponedjeljak, 16. prosinca 2024. godine u vremenu od 8 do 13 sati biti će privremeno obustavljena opskrba vodom u mjestu Bibinje, istočno od Mirkova.
-
Odlukom općinskog načelnika, Općina Preko i ove će godine umirovljenicima i korisnicima prava u sustavu socijalne skrbi dodijeliti božićnice.
-
Na blagdan svete Lucije učenici Osnovne škole Voštarnica, u pratnji ravnateljice Irene Dukić i učiteljica edukacijskih rehabilitatorica, posjetili su zadarsku gradsku upravu.
Reci što misliš!