Premijerno izvedena u ljeto 2014.
Peristilska Aida, zaštitni znak festivala, ponovno na Splitskom ljetu
Jedna od najimpresivnijih splitskih opernih produkcija posljednjih godina, Verdijeva Aida, vraća se i ovoga Splitskog ljeta na Peristil u svoj spektakularni prirodni ambijent, s izvedbama 25. i 27. srpnja u 21 sat.
Premijerno izvedena u ljeto 2014. pod ravnjanjem Nikše Bareze te u režiji Dražena Siriščevića, Aida je odmah osvojila publiku i kritiku odličnim izvedbama, ali i produkcijskom, vizualnom raskoši.
U novim izvedbama dirigentsku palicu preuzima maestro Giuseppe Acquaviva koji je, nakon uspješne internacionalne karijere violinista i školovanja za dirigenta kod Piera Bellugija i Massima De Bernarta, debitirao kao dirigent 2006. godine u Amsterdamu s ansamblom festivala Puccini.
Puccinijeva djela ostala su trajno u njegovom fokusu pa je veći dio rada, između ostaloga i u Pekingu, Šangaju i Tokiju, posvetio upravo tumačenju opera tog skladateljskoga majstora.
U naslovnoj ulozi će svoj debi pred splitskom publikom imati Rachele Stanisci, talijanska sopranistica koja je nanizala niz glavnih uloga u brojnim produkcijama širom Starog kontinenta. Pjevala je u gotovo svim talijanskim kazalištima - Teatro La Fenice (Venezia), Teatro San Carlo (Napoli), Teatro Regio (Torino), Arena di Verona,... U Njemačkoj je nastupala u Staatsoperama u Münchenu i Hannoveru, Semperoperi Dresden, Operama u Frankfurtu i Leipzigu, zatim u europskim kazalištima kao što su: Teatre La Monnaie (Bruxelles), Teatro Liceo (Barcelona), Teatro Nacional de São Carlos (Lisabon), Covent Garden (London), Théâtre des Champs-Élysées (Pariz). Ulogu egipatskog kralja tumačit će čest gost na pozornici splitskog teatra i Spliskog ljeta bas Luciano Batinić, najmlađi nacionalni prvak i solist HNK u Zagrebu koji, osim brojnih angažamana u matičnoj kući, nerijetko gostuje na uglednim pozornicama u Europi, poput milanske Scale, Teatra La Fenice u Veneciji, Teatra Gaetano Donizetti u Bergamu, Komisce Oper u Berlinu....
Ovoga ljeta već je oduševio splitsku opernu publiku kao Timur u jednoj od izvedbi premijerne Turandot. Sofia Janelidze, mezzosopranistica iz Gruzije, ponovno će biti peristilska Amneris.
Pjevanje je diplomirala na Državnom konzervatoriju u Tbilisiju, a već s 24 godine debitirala je u Državnoj operi glavnoga grada te je, nakon usavršavanja u Italiji, ostvarila niz važnih uloga na scenama širom Europe, kao i pobjeda na natjecanjima. Tenora Kamena Čaneva, još jednog iz plejade vrsnih bugarskih opernih pjevača, splitska će publika ponovno, kao i upremijernoj izvedbi Aide prije dvije godine, gledati u ulozi Radamesa.
Čanev je, uz redovite nastupe u Wienes Staatsoperi, upisao nastupe u opernim kućama u Sofiji, Atlanti, Philadelphiji, Seulu, Amsterdamu, Rimu, Lisabonu, Munchenu, Grazu, Tokiju, Antwerpenu, Berlinu, Veneciji, Barceloni...
Ulogu Ramfisa će tumačiti nacionalni operni prvak Ivica Čikeš, ulogu Amonasra pjeva Sergio Bologna, glasnika Vinko Maroević, a Svećenicu Antonija Teskera. Za bajkovite kostime zaslužan je Juraj Zigman, scenografiju potpisuje Slaven Raos, a koreografiju je prema Oskaru Harmošu adaptirao Dinko Bogdanić.
Vezane vijesti
-
Verdijeva Aida, vječni i najprepoznatljiviji znak Splitskog ljeta, vraća se i ove godine na Peristil u svoj jedinstveni spektakularni ambijent. Izvedbama, koje su na programu u su u subotu i ponedjeljak 22. i 24. srpnja, ravnat će maestro Ivo Lipanović.
-
-
-
Izdvojeno
-
Hrvatski košarkaški reprezentativac Mario Hezonja, kojeg je u srijedu Euroliga kaznila s 8.000 eura zbog "nepoštivanja sudaca", odgovorio je da je ta organizacija hrabra kada treba kažnjavati, a da istovremeno odbija rješavati ozbiljne probleme u europskoj košarci.
-
Kakvo nas vrijeme očekuje danas i sutra u Dalmaciji?
-
Plesni odjel Glazbene škole Blagoje Bersa Zadar poziva vas na predstavu Na krilima baštine, koja će se održati 12. prosinca 2024. godine u 19 sati na pozornici HNK Zadar.
-
U župnoj dvorani župe sv. Anselma u Ninu predstavljena je monografija „Ecclesia Nonensis - O prošlosti Ninske biskupije“ urednika izv. prof. dr. sc. Zdenka Dundovića, u izdanju Sveučilišta u Zadru.
Dodavanje novih komentara je onemogućeno.