Događaji

#novo

Zanimljivosti otoka gostima otkriva nova promidžbena brošura “Doživi Ugljan”

Zanimljivosti otoka gostima otkriva nova promidžbena brošura “Doživi Ugljan”
Naši školji

Turizam kakav smo desetljećima pamtili (i njegovali) odavno više “ne stanuje ovdje”, promijenili su se gosti, smjena generacija, društvene mreže i niskobudžetni avioprijevoznici učinili su svoje, a u borbu s tim promjenama uhvatili su se i promotori jer destinacije imaju i moraju ponuditi više od “sunca i mora”.

U prilog tome govore brojke, kako na nacionalnoj, tako i na lokalnoj razini. Podsjetimo da je samo ove godine Turistička zajednica Općine Preko u predsezoni zabilježila čak 43% više dolazaka i 48% više noćenja nego u 2023.

Jedan od bitnijih promidžbenih koraka, osim predstavljanja na sajmovima i izravnog, oči u oči, komuniciranja s potencijalnim gostima, jest i promotivni tiskani materijal koji će na zanimljiv i originalan način predstaviti destinaciju.

Vodeći se svim tim smjernicama, Turistička zajednica Općine Preko tiskala je novu promidžbenu brošuru “Doživi Ugljan”, a predstavljena je u ponedjeljak u vijećnici Općine Preko nakon redovne 3. Sjednice Skupštine TZO Preko.

-Na novoj brošuri, koja ima 58 stranica, radili smo godinu i pol dana, i ono što svakako treba istaknuti jest da ona nije zamišljena kao klasična image brošura nego kao materijal koji će na nenametljiv i zanimljiv način ispričati zanimljivosti o otoku Ugljanu te usmjeriti goste na neke od doživljaja, kazao je u uvodu direktor TZO Preko Ivan Košta.

Uz TZO Preko, u projekt su bile uključene turističke zajednice općina Kali i Kukljica pa brošura predstavlja zajednički promidžbeni materijal.

-Željeli smo da posjetitelji brošuru odnesu sa sobom u hladovinu neke od naših brojnih plaža i sa zanimanjem je pročitaju. Nakon toga da je sačuvaju kao suvenir na svojoj polici ili daruju nekom tko će je željeti pročitati. Nikad nismo potpuno zadovoljni s napravljenim i uvijek mislimo da se može i bolje, ali vjerujem da smo uspjeli kreirati brošuru kakvu smo zamislili, dodao je Košta.

Napomenuo je da je upravo oko naslovne stranice bilo mnogo polemika i izmjena jer kako dočarati doživljaj na „prvi pogled“ i odabrati baš fotografiju koja govori više od tisuću riječi?

-Bilo je puno opcija dok nas na kraju nije osvojila baš ova fotografija barkajola između Preka i otočića Galevca, istaknuo je direktor Košta.

Dizajn i prijelom brošure radila zadarska tvrtka Project by IT, korištene su fotografije različitih fotografa s kojima turističke zajednice surađuju: Borisa Kačana, Andrine Luić, Danijela Kolege, Joshue Čirjaka, Silvija Košte, Davora Klarina, Ante i Mihaele Cetinić…i drugih.

-Tekstovi su autorski, djelatnika iz ureda TZO Preko. Na projektu su najintenzivnije radile kolegice Julija Kačan i Mija Hrabrov, koja potpisuje i lekturu. Tekstovi su naslonjeni na različite prijašnje stručne tekstove koji su nastali u mnogim projektima, od arheologa Martine Dubolnić Glavan, Pia Dominesa, Damira Martinova, povjesničarke umjetnosti Sofije Sorić i drugih. Neke od fotografija su tražene čak od Arhiva „Luce“ iz Rima te Arhiva HAZU iz Zagreba. Dodatni umjetnički element daju crteži Marina Franića iz Lukorana s motivima otoka Ugljana vezani za pojedine teme, naveo je na predstavljanju Košta.

Brošura je prevedena na talijanski, njemački i engleski jezik, a za to su bili zaduženi stručni prevoditelji, profesionalci s kojima TZO Preko  otprije surađuje na mnogim projektima – Katarina Fijala, Lorena Mareglia, Marko Mravunac.

-U planu su prijevodi i na druge strane jezike, a planiramo i  jednu zajedničku doživljajnu brošuru Ugljan – Pašman kao zajednički materijal svih TZ-a s dva otoka. Također, veselimo se zajedničkoj brošuri „Zadarskog arhipelaga“ koja bi trebala izaći u 2026., a bila bi realizirana u sklopu projektno udruženih TZ-a zadarskog arhipelaga, najavio je direktor TZO Preko Ivan Košta.


Reci što misliš!