Događaji

Proračun za 2025.

Biograd na moru osigurava besplatni vrtić, povećat će naknade za novorođenu djecu, plaće, sufinancirati podstanarstvo

Biograd na moru osigurava besplatni vrtić, povećat će naknade za novorođenu djecu, plaće, sufinancirati podstanarstvo
BnM

Proračun za 2025. u iznosu od 49 milijuna eura donosi besplatni vrtić, veliko povećanje naknada za novorođenu djecu, veće plaće tetama, sufinanciranje podstanarstva, nove POS-ove stanove, društveni kutak…

Grad Biograd na Moru je ovim odlukama socijalne i demografske politike ušao u prvih top 10-ak jedinica lokalnih samouprava Lijepe Naše, koja broji čak 555 JLU, i to 428 općina i 127 gradova te 20 jedinica područne (regionalne) samouprave, plus Grad Zagreb

Građani Biograda na Moru mogu što veselije dočekati novu godinu. Odlukom Gradskog vijeća pod predsjedanjem Ivane Stamičar rezultatom 7: 1, dobili su istinski "eurojackpot" te će u 2025. ući s gradskim proračunom u iznosu od čak 49 milijuna eura. Za proračun su bili: Ivana Stamičar, Tomislav Knez, Nikoleta Mustapić, Suzana Tolić, Šime Mršić, Danijel Šangulin i Toni Bogdanić (svi HDZ). Protiv je bio Leo Zorica (lista grupe birača).

Od 13 natočilo 8 vijećnika
Vijeće broji 13 članova, nedostajali su: Ratko Krstinić (SDP), Ivan Mrkić (HDZ), te Ante Fuzul, Mišel Tepša i Robert Pelicarić (liste grupe birača).

Gradski proračun za 2025. između ostalog donosi značajne promjene u području socijalne i demografske politike – od iduće godine dječji vrtić za svu djecu bit će besplatan, a naknade za novorođeno dijete narasle su od 250% do čak 835% i više. Novi novčani iznos za prvo novorođeno dijete je 1.000, drugo 2.000 eura, treće 5.000 eura, četvrto 10.000 eura...
Biograd je ovim odlukama socijalne i demografske politike ušao u top 10-ak jedinica lokalnih samouprava Lijepe Naše, koja ukupno broji čak 555 JLU, i to 428 općina i 127 gradova te 20 jedinica područne (regionalne) samouprave plus Grad Zagreb.

Povećao se i koeficijent za djelatnice u vrtiću te i odgajateljice- tete u vrtiću imati i veće plaće. Grad će građanima koji su podstanari kod stanodavca bez ugovora sufinancirati podstanarstvo i to za samce 60 eura, dvije osobe 120, tri osobe 180. Za četiri osobu 240 eura a za svaku sljedeću osobu 60 eura.

Donesena je odluka o izgradnji 3. faze Društveno poticajne stanogradnja (POS). Dosad je u Biogradu na Moru po povoljnoj cijeni izgrađeno ukupno 58 POS-ovih stanova. U prvih 22 POS-osovih stanova na Donjoj Grandi useljeno je još 2006. godine. U drugoj fazi ključevi za 36 POS-ova stana dodijeljeni su 24. ožujka 2024.

Za investicije 35,5 milijuna eura
U osnovnoj strukturi rashoda i izdataka planiranih za 2025. godinu, u ukupnom iznosu od 49.000.000,00 eura, izdvajanja za ulaganja u izgradnju, odnosno nabavku nefinancijske imovine iznose 35.463.276,00 eura. Od većih investicija planira se:

  • Izgradnja tenis centra "Kosa zapad": 1.000.000,00 eura,
  • Rekonstrukcija dječjeg vrtića – centar: 101.500,00 eura,
  • Dogradnja dječjeg vrtića – Kosa zapad: 2.662.075,00 eura,
  • Interpretacijski centar pomorstva i ribarstva: 1.527.230,00 eura,
  • Izgradnja autobusnog kolodvora: 1.993.310,00 eura,
  • Kazalište – glazbena dvorana: 2.329.290,00 eura,
  • Kulturni centar Granda: 1.527.230,00 eura,
  • Interpretacijski centar "Blago potopljenog broda Gnalić": 5.572.475,00 eura,
  • Društveni kutak: 2.420.000,00 eura,
  • Izgradnja sortirnice za odvojeno prikupljanje otpada: 3.195.350,00 eura,
  • Izgradnja elektrane na zgradi Gradske knjižnice 345.300,00 eura,
  • Izgradnja elektrane na zgradi Poduzetničkog inkubatora: 345.300,00 eura,
  • Spomen ambijent za žrtve Domovinskog rata: 1.500.000,00 eura,
  • Izgradnja Doma za starije i nemoćne osobe: 250.000,00 eura,
  • Dnevni boravak za djecu s posebnim potrebama: 200.000,00 eura,
  • Veteranski centar Biograd na Moru: 200.000,00 eura,
  • Sanacija odlagališta "Baštijunski brig": 5.628.366,00 eura
  • Proširenje gradskog groblja: 400.000,00 eura.

Za održavanje infrastrukture je predviđeno 1.533.680,00 eura, predškolski odgoj i obrazovanje 2.128.950,00 eura, vatrogastvo 1.035.379,00 eura, izradu prostorno-planske dokumentacije 547.390,00 eura, kulturu 206.630,00 eura, društveno-socijalni program 434.652,00 eura, muzej 176.694,00 eura, knjižnicu 219.401,00 eura…

Naknade građanima i kućanstvima 1.067.600,00 eura
Tomu treba pribrojiti i planirana ulaganja kroz kapitalne pomoći (potpore), tekuće i kapitalne donacije te ostale pomoći unutar općeg proračuna, tekuće i kapitalne donacija u ukupnom iznosu od 3.524.785,00 eura.

  • Športska zajednica grada 250.000,00 eura,
  • Crveni križ Biograd 23.000,00 eura,
  • Nadbiskupijski ordinarijat Zadar - održavanje i pomoć vjerskim zajednicama u iznosu od 100.000,00 eura,
  • Specijalna bolnica za ortopediju Biograd u iznosu 20.000,00 eura,
  • Specijalna bolnica za ortopediju Biograd – nabava uređaja za magnetsku rezonancu u iznosu 50.000,00 eura,
  • Specijalna bolnica za ortopediju Biograd – nabava barokomore u iznosu 500.000,00 eura,
  • Kapitalne pomoći Komunalac d.o.o. Biograd – 1.000.000,00 eura.

Inače, naknade građanima i kućanstvima su planirane u iznosu od 1.067.600,00 eura, podijeljeno na stipendije i školarine u iznosu od 505.000,00 eura, jednokratna novčana pomoć maturantima s područja grada Biograda na Moru u iznosu od 20.000,00 eura, ostalih naknada za socijalnu skrb u iznosu od 13.300,00 eura, pomoć za opremu za novorođenčad u iznosu od 100.000,00 eura, troškovi prijevoza za osobe sa invaliditetom u iznosu od 8.000,00 eura, pomoć za nabavku nastavnih sredstava u iznosu 100.000,00 eura, sufinanciranje troškova stanovanja 20.000,00 eura, Uskrsnice u iznosu od 90.000,00 eura, Božićnica za umirovljenike i socijalno ugrožene građane u iznosu od 80.000,00 eura, sufinanciranje troškova najamnine na području Grada Biograda na Moru iznosu od 50.000,00 eura, sufinanciranje troškova medicinski potpomognute oplodnje u iznosu od 50.000,00 eura te sufinanciranje dopunskog zdravstvenog osiguranja osobama starije životne dobi u iznosu od 30.000,00 eura.

Sjednici su također nazočili: gradonačelnik Ivan Knez, gradska pročelnica Drina Bešenić, viša savjetnica za proračun, financije i računovodstvo Martina Mrkić i viši stručni suradnik za tehničke poslove i projekte Hrvoje Raspović. Zapisnik je vodila pomoćnica pročelnice Suzana Horvat Kolanović.


Reci što misliš!