Događaji

#reakcije

Inicijativa za “Zadar kao nekad”: Svakim danom u svakom pogledu sve više nazadujemo...

Inicijativa za “Zadar kao nekad”: Svakim danom u svakom pogledu sve više nazadujemo...
Boris Kačan

Inicijativa za “Zadar kao nekad” poslala je dopis medijima kojega prenosimo u cjelosti

Možda svi zajedno zaneseni dugim periodom lijepog vremena i toplog mora smo prihvatili to kao ono čime smo darivani i od toga ne treba tražiti ništa više.

Ali realnost je ipak drugačija i puno gora.

Grad Zadar ove su godine u velikom luku zaobišle manifestacije i glazbeni koncerti vrijedni spomena, i razloga zbog kojih bi turisti pohodili grad.

Zato nas nisu zaobišli loši turisti, prljav grad, smrad,gužve , radovi, nestanci vode i struje.

Kad sa odmakom od 10 mjeseci,nakon što je izabrana nova direktorica turističke zajednice pogledamo unatrag te kako je dotična doprinjela svemu postavljamo pitanje: Gdje je program, vizija ili strategija zadarskog turizma?

Zašto nitko nije u javnosti upoznat s njenim programom i koja je njezina strategija?

Direktorica se uvelike trudi reklamirati programe  drugih gradova koji su jednako nebitni i mali poput onih koji se provode u Zadru.

S druge strane odlazak druge direktorice sa čelnog mjesta TZ zadarske županije donio je slobodno mjesto, a iskreno se nadamo da će dolazak stručne osobe , konačno, biti pomak prema naprijed u odnosu na to da politiku zadarskog turizma vodi jedan drugi turistički “vizionar” i stručnjak koji je 20 godina studirao na privatnom fakultetu, koji je ovom gradu donio sam bezbroj izdanja burger festivala(financiranih od strane istih tih turističkih zajednica u čijim raznim tijelima sjedi već godinama što je još jedan apsurd) i kolone autobusa parkiranih ispred kruzera spremnih za odvoz gostiju van grada (pitanje je plaćaju li isti visoku naknadu za to kao u drugim gradovima ili i tu prolaze lišo bez punta). 

 Netko je u nekom trenutku valjda trebao objasniti direktorici da vođenje ureda turističke zajednice nije isto što i vođenje turističke agencije za organizaciju uglavnom neuspješnih projekata financiranih od strane iste te TZ grada koju sad vodi (i bliske joj Tz zadarske županije).

Strategija i razvoj turizma u Zadru i županiji nisu objave na društvenim mrežama i događaji koji okupljaju 50 ljudi, kopiranja i sudjelovanja na beskonačnim panelima bez konkretnog učinka, pojavljivanje u javnosti i naslikavanje sa poznatima te održavanje mikro događaja totalno nebtinih za opći dojam Zadra kao turističke sredine.

Turistička zajednica se potrudila ove godine organizirati jedno veliko ništa.

Jer ako smo spali na sambu na bedemima, koncert Baby Lasagne od 15 min i nastupe zaboravljenih, i prosječnih bendova ugasimo svjetlo odmah.

Opsada burgera i vina pod krinkom nekoliko festivalskih izdanja, ponavljanja i zanemarivi doprinos turističkoj ponudi baš su prava i idealna “budućnost” grada sa licima  bliskih  direktorici turističke zajednice.

Tuna Sushi & Wine, Sunset “100 tisuća eura” Media festival, Advent, Meat Me Festival te još neki događaji su organizirani ili od strane privatnog sektora ili je to samo nastavak onog što se godinama odvija.

 Grad Zadar je ostao zakinut za konkurentniji program i konkretnija događanja pod izlikom da su sredstva ograničena, dok su istovremeno sredstva turističke zajednice rezervirana za projekte ( i to nemala sredstva, uzet ćemo u obzir da je za 3 događaja izdvojeno 138 tisuća, a da se pritom isti nisu uopće održali niti su najavljeni da će se održati).

 Ona spektakularna  najava  turističkih zajednica koja se bazira na lokalnoj i autohtonoj hrani, uživanju u okusima, te gradu pogodnom za život cijele godine doseglo je vrhunac sa namirnicama iz Maroka, Rumunjske i Španjolske koju pripravljati kuhari iz Nepala, Indije i s Tajlanda, uz buku, prljav grad i nesnosne gužve s paprenim cijenama.

Na ovo se očekuje jedan politički odgovor od strane direktorice TZ-a o “broju noćenja, broju posjetitelja, oživljavanju 50 kvadrata bedema i niz drugih nebitnih podataka.

Očekujemo uskoro i pripreme za sezonu 2025 zbog kojeg će TZ grada posjetiti tko zna koliko destinacija i sajmova, puno slika, objava i hashtagova kao da se radi o maturalnoj ekskurziji.

Svakim danom u svakom pogledu sve više nazadujemo


Reci što misliš!