Događaji

#info

Monodrama na daskama Kazališta lutaka Zadar: Umjetnost, humor i kritika društva

Nakon jučerašnjeg svečanog otvaranja 2. Zadarskog festivala monodrame pred prepunim gledalištem Kazališta lutaka Zadar te odigrane sjajne predstave Teatra &TD iz Zagreba "Visibaba".

Autorskog projekta Sanje Milardović i Lane Barić, u režiji Sanje Milardović i izvedbi glumački nadahnute, virtuozno briljantne Lane Barić, koja je oduševila zadarsku publiku, večeras od 21 sat u Kazalištu lutaka Zadar pogledajte predstavu "Mistero Buffo" Darija Foa u režiji Lee Delong i izvedbi Dražena Šivaka uz pratnju glazbenika Igora Dorotića u produkciji Kazališta "Grupa" i Triko Cirkus Teatra iz Zagreba.

Mistero Buffo krikom poziva da stanemo na daske i damo inteligentni komični oblik općem bijesu “malog čovjeka.” Dok naše postojanje na ovom planetu izdiše, političko-industrijsko-vojna oligarhija nastavlja bacati dimne zastave ne bi li masama odvukla pažnju. No, dižu se glasovi, a glas Darija Foa kao i uvijek oštar je poput britve. Iako su svih devet komičnih misterija i sve četiri pasionske igre čisti biseri, Rođenje glumca, Lazarovo uskrsnuće i Bonifacije VIII smatraju se ključnima.

Rođenje glumca brutalna je priča o gubitku i uništavanju autoriteta. Moćnici nasilno uništavaju cjelokupno postojanje siromašnog nevinog čovjeka. S obzirom na to da se klaun rađa kroz patnju, slijedi iskupljenje. Glumac odražava bezdušne sile i prisiljava nas da se zapitamo o stanju ljudske vrste. Lazarovo uskrsnuće ruga se nemogućnosti masa da shvate božansko, čak i kad im je pred nosom.

Nemilosrdno nagomilavanje medijskih podataka, kao neizbježan fenomen, otupjelo je našu sposobnost razabiranja ključnog. Bonifacije VIII izravna je optužba Crkve; zbog korupcije, bezbožnosti, novčanih interesa i neizrecivog nedostatka svetosti Crkva gubi mlađe, liberalnije generacije.

Nalazimo se na prekretnici. Kroz karneval Darija Foa možemo iznova definirati status quo, pojam poretka, žrtve, glumca i publike.
“Šivakov je Mistero Buffo čudesan, čudnovato fascinantan: ujedno visoko estetiziran i komičan, namijenjen kazališnoj eliti i malim ljudima, lud od smijeha i bolan do suza, oštar prema političkim pitanjima i blag prema slabostima puka, farsičan i tragičan, groteskan i dramatičan. Istodobno mio i šarmantan i dubok i tajanstven.” napisala je Mira Muhoberac za Vijenac

2. Zadarski festival monodrame posvećen je cijenjenom zadarskom glumcu i lutkaru Zlatku Košti (1951.-2021.) Organizatori 2. Zadarskog festivala monodrame su: Drama plus i Kazalište lutaka Zadar. Umjetnički ravnatelj, ujedno i izbornik ovog festivala je Vinko Radovčić dok su producenti ravnateljica Kazališta lutaka Zadar, Iris Pavić Tumpa i voditelj Drame plus, Vinko Radovčić, a koordinator festivala je Domagoj Lindinger.

Pred članovima stručnog žirija zahtjevan je zadatak; ocijeniti najbolju monodramu i nagraditi je nagradom za najbolju monodramu koja nosi ime po Zlatku Košti. Ove godine stručni žiri radi u sastavu: Antonela Tošić, dipl. dramaturginja kao predsjednica žirija i članice žirija: Jadranka Svaguša, dramska producentica HNK Zadar, dr. sc. Ana Gospić Županović, izv. prof., teatrologinja i Anđela Ćurković-Petković, glumica Kazališta lutaka Zadar. Idejno rješenje statue nagrade festivala osmislili su Vinko Radovčić i Robert Košta, a za tehničku realizaciju nagrade zaslužni su Robert Košta i Darko Petković.

Svi posjetitelji 2. Zadarskog festivala monodrame imaju priliku sudjelovati u izboru nagrade za najbolju monodramu prema ocjeni publike. Poslije svake predstave, posjetitelji ocjenom od 1 (najniža) do 5 (najviša) ocjenjuju odgledanu monodramu i na taj način svojim glasom pridonose konačnom izboru nagrade publike za najbolju monodramu.

Cijena ulaznica za pojedinačne predstave je od 10,00  € do 15,00  €, a za komplet od deset predstava je 70,00  €. Ulaznice se kupuju i preuzimaju na blagajni Kazališta lutaka Zadar, Sokolska 1, Zadar svakog dana od 20 sati do početka predstave u 21 sat. Ulaznice je moguće rezervirati na e-mail: uzkudramaplus@gmail.com i marketing@klz.hr najkasnije tri sata prije izvedbe svake predstave. Rezervirane ulaznice potrebno je preuzeti i kupiti najkasnije pola sata prije početka predstave na blagajni Kazališta lutaka Zadar. Rezervirane ulaznice koje nisu podignute na vrijeme bit će puštene u slobodnu prodaju.

Generalni pokrovitelj 2. Zadarskog festivala monodrame su: Grad Zadar, Ministarstvo kulture i medija RH te Zadarska županija, a pokrovitelj festivala je HNK Zadar.

Reci što misliš!