Događaji

Vrijedan 116.275,41 eura

Udruga mladih Ahimsa završila prvu fazu projekta “Pomoćnici u školama”

Udruga mladih Ahimsa završila prvu fazu projekta “Pomoćnici u školama”
Udruga mladih Ahimsa

Projekt “Pomoćnici u školama – Faza I.” je financiralo Ministarstvo znanosti i obrazovanja Republike Hrvatske u sklopu Javnog poziva za prijavu projekata udruga koje osiguravaju uključivanje pomoćnika u nastavi, odnosno stručnoga komunikacijskog posrednika u neposredan rad s učenicima s teškoćama u razvoju za 2023./2024. školsku godinu

Trajanje projekta: Od 1. rujna 2023. do 18. srpnja 2024. godine  

Partneri projekta: Zadarska županija, Osnovna škola Stjepana Radića Bibinje, Strukovna škola Vice Vlatkovića Zadar i Škola primijenjene umjetnosti i dizajna Zadar.

Ukupno potrošeno financijskih sredstava: 116.275,41 eura, od čega su direktni troškovi 96.083,23 eura (bruto plaće), indirektni troškovi 6.438,18 eura, troškovi putovanja 4.503,32 € i ostali troškovi 9.250,68 eura.

Postignuti ciljevi provedbom projekta: inkluzija djece s teškoćama u razvoju u odgojno-obrazovni sistem uz pomoću pomoćnika u nastavi uz punopravno uključivanje svakog učenika neovisno o specifičnoj teškoći, doprinos socijalizaciji učenika, olakšanom kretanju učenika, olakšanom praćenju nastave i učenja, poticanje učenika na samostalan rad i samostalnost.

Učenici koji su na rubu socijalne izolacije se potiču na sudjelovanje u društvu te na nastavak obrazovanja. Dugoročno, cilj je osposobljavanje i pronalaženje posla učenicima s teškoćama u razvoju te snalaženje u svakodnevnom životu čime se osobama s teškoćama omogućava da budu funkcionalni članovi zajednice. K tome, projekt doprinosi ne samo razvoju nastavnika i drugih učenika u razrednom odjeljenju, već se pozitivan utjecaj projekta odrazio i na roditelje.

Provedba projekta bio je osigurati neposredan rad pomoćnika u nastavi za desetero učenika s teškoćama u razvoju kako bi im se omogućilo potpuno funkcioniranje u odgojno-obrazovnom procesu. Provedbom projekta pomoćnici u nastavi su pružili potporu učenicima koji savladavaju nastavni plan i program škole koje pohađaju, a imaju teškoće koje ih sprečavaju u samostalnom funkcioniraju te trebaju stalnu ili povremenu potporu.

Kroz vlastiti angažman u ovom projektu, imala sam priliku upoznati se sa hrvatskim školskim sustavom, ali steći i mnoštvo novih spoznaja, iskustava i prijateljstva. Neosporna je činjenica da pomoćnici u nastavi imaju iznimno važnu ulogu u odgojno-obrazovnom sustavu osoba s teškoćama u razvoju. Htjela bih istaknuti da je, po mojoj vlastitoj procjeni, školska godina bila također puna izazova i prepreka, na što je utjecala i činjenica da uskoro izlazi i novi Pravilnik o pomoćnicima u nastavi i stručnim komunikacijskim posrednicima.

S obzirom na moje djelovanje u sklopu Udruge ali i privatno, poprilično sam uključena u rad s osobama s teškoćama u razvoju, smatram važnim za naglasiti da se za sve učenike, koji prolaze i koji će prolaziti kroz hrvatski školski sustav, treba angažirati i javnost po ovom pitanju.

Djeca s teškoćama u razvoju itekako trebaju ovakvu sustavnu podršku kroz svoje obrazovanje kako bi mogli što kvalitetnije, unatoč teškoćama, proći svoj odgojno-obrazovni put te nakon njega postati ravnopravni dionici ovog društva, sukladno teškoćama. Trebamo pratiti sustavne promjene i poduprijeti ih da nas vode ka boljem društvu u kojem bi osobe s teškoćama mogle biti zaposlene i biti aktivni građani, baš kao i osobe koje nemaju teškoće u razvoju.

No, ukoliko želimo da društvo uistinu prihvati osobe s teškoćama, moramo krenuti od samoga početka, kako od ustanova ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja, tako i školskog sustava koji osposobljava sve nas da sutra budemo osobe ispunjenih potencijala.

Pomoćnici u nastavi koji su bili zaposlenici Udruge su ostavili veliki i snažan utisak na mene, kao i volonteri Udruge, jer se bave jednim jako humanim i plemenitim poslom. Ulažu jako puno truda i vremena da učenicima s kojima rade pruže pomoć i podršku.

Tijekom trajanja projekta smo imali nekoliko sastanaka koji su bili poput grupne podrške, kako njima tako i meni. Kao volonterka i koordinatorica volonterskih angažmana s osobama s teškoćama u razvoju, svjesna sam važnosti te podrške i želim ovim putem posebno ukazati na nju.

Stoga, pozivam sve učitelje, nastavnike, stručne djelatnike, roditelje, ali i prijatelje osoba koji rade kao pomoćnici u nastavi da im date malo svoga vremena i zahvalite im se na velikom doprinos koji daju ovom društvu radeći svoj posao. Naizgled, mnogi će reći „to im je posao“, no vjerujte mi, taj posao je poziv za koji treba veliko srce, puno razumijevanja i strpljenja. HVALA svim divnim pomoćnicima u nastavi, poručila je voditeljica projekta i Udruge Ahimsa, Mira Treursić.


Reci što misliš!