Događaji

Istraživanje zadarskih logopeda

Svake godine sve više djece dobije odgodu upisa u prvi razred osnovne škole

Svake godine sve više djece dobije odgodu upisa u prvi razred osnovne škole
Zvonimir Barišin/PIXSELL

Istraživanje zadarskih logopeda dalo je poražavajuće podatke - gotovo 20 posto djece u dobi do tri godine ovisno je o mobitelima.

Svake godine sve više djece dobije odgodu upisa u prvi razred osnovne škole. Razlozi - slabe motoričke sposobnosti, govorne i jezične poteškoće te emocionalna nezrelost. Uzroci, slažu se stručnjaci su, mobiteli i ekrani pred kojima djeca provode sve više vremena.

Djeca koja do 1. travnja napune šest godina školski su obveznici. Spremnost za polazak u školu, sve češće ne prati kalendar. Na razini Hrvatske odgodu upisa dobije svako deseto dijete.cU Zadarskoj županiji ih je oko sedam posto. 

- Teškoće fonološke obrade su najčešće kod djece koja se ne upisuju, to vam je kad dijete ne može raščlaniti riječ na glasove ili spojiti glasove u riječ smisleno. Jedno je dijete u pet godina došlo s poremećajem iz spektra autizma, a jezičnih je bilo otprilike pet godišnje, najviše je bilo mucanja i dislalije, odnosno tepanje i teškoće u izgovoru. Sad se taj broj drastično povećao. Trenutno imam najveći broj djece s jezičnim teškoćama, rekla je logoped Deniza Marasović.

Istraživanje zadarskih logopeda dalo je poražavajuće podatke - gotovo 20 posto djece u dobi do tri godine ovisno je o mobitelima.

Odluku upisa u prvi razred donosi stručno povjerenstvo, pedagog, psiholog te liječnik školske medicine. 

- Pregled koji se sastoji od medicinskog djela. Gledamo i kako dijete funkcionira u obitelji, kako funkcionira sa psihomotornom zrelošću, s emocionalnom zrelošću, grafomotoriku gledamo, rekla je logoped Polona Bencun Gumzej.

Kad stručnjaci preporuče odgodu, razlog je opravdan.

Najčešće poteškoće zbog kojih se dobiva odgoda je ili nezrelost motorike šake. Drugi najčešći razlog je nerazvijenost govora. 

U ovoj školi - porast odgoda upisa.

- Prošle godine smo imali svega tri odgode, ali ove godine imamo 12 odgoda. Najveći broj djece, vjerujem i u drugim školama i u našoj školi ima odgodu zbog govornih teškoća. Tu smo vidjeli određeni porast u smislu nepravilnog izgovora, nerazvijenih predčitačkih vještina, istaknula je Vera Šušić, psihologinja, OŠ Bartul Kašić.

Sve je više djece koja trebaju pomoć logopeda i rehabilitatora, liste čekanja su duge, a problem sve veći.


Reci što misliš!