#komentar
Paleka: Događaj u New Yorku se ne može nazvati promašajem
Na današnjoj sjednici Turističkog vijeća TZ grada Zadra prihvaćena je ostavka Maria Paleke te je razriješen dužnosti direktora.
Pitanja vezana uz moj radnopravni odnos rješavat će se sukladno općim propisima o radu, ističe u priopćenju kojega donosimo u nastavku.
- Ovim putem želim iskoristiti priliku i naglasiti kako su aktivnosti na promidžbi zadarskog turističkog proizvoda i organizacija eno-gastronomskog događaja na kojem su sudjelovali brojni istaknuti američki turoperatori, agencije i turistički novinari čiji se tekstovi objavljuju u visokotiražnim novinama i utjecajnim internetskim izdanjima provedene prema svim pravilima struke i nikako ih se ne može nazvati promašajem. To je najvažnije što moram istaknuti.
Osnovni cilj prezentacije nije bilo promptno medijsko praćenje,
već je event u najvećem
dijelu bio usmjeren ka upoznavanju, u nekim slučajevima i po prvi
put, predstavnika američkih touroperatora i eminentnih
turističkih medija s potencijalima grada Zadra kroz prizmu
turističke i eno-gastro ponude te ostalih sadržaja koje američke
goste eventualno mogu zanimati u našoj destinaciji.
Na ovaj način kreirana je izvrsna platforma i prilika za uspostavljanje i jačanje partnerskih odnosa s agencijama i touroperatorima, te razmjenu informacija i predstavljanje našeg grada, čime se stvorilo bolje razumijevanje o tome što Zadar i okolna regija nude američkim turistima više platežne moći.
Pomno je izabran termin održavanja u tjednu kad se održala specijalizirana radionica za hrvatske, slovenske i američke partnere iz domene luksuznog turizma u New Yorku, koja je okupila gotovo 40 hrvatskih i slovenskih turističkih subjekata te više od 40 predstavnika američkih partnera, koja se organizirala u sklopu kampanje “Naturally Yours - taste, feel, Love”u organizaciji Hrvatske turističke zajednice (HTZ) i Slovenske turističke organizacije (STO).
U sklopu službenog putovanja u New York sudjelovali su redom: Mario Paleka, direktor TZ grada Zadra; Lucija Grubić, djelatnica TZ grada Zadra koja je držala prezentaciju; Branko Dukić, Gradonačelnik i predsjednik Turističkog Vijeća TZG Zadra; Erik Pavin, poznati zadarski ugostitelj čiji je restoran ove godine proslavio 60 godina djelovanja i ujedno član klape Niko; Saša Began, nagrađivani zadarski chef iz eminentnog restorana Foša; Jakov Meštrović, mladi i talentirani zadarski kuhar kojemu se željela pružiti prilika za daljnji napredak u vještinama i znanju; Zvonimir Dražović, Rikardo Perković, Davor Pekota, Klaudio Krizman - uz Erika Pavina članovi domaće klape Niko te renomirani pjevači iz grupe Forum; Ivan Stipčević i Nikolina Radić, članovi novinarske ekipe nacionalne TV kuće RTL koja je reportažom medijski popratila događaj.
Nijedan član službene delegacije koji je sudjelovao u događaju, od kuhara do izvođača, nije dobio honorar osim podmirenja putnih troškova.
Ističem i profesionalan rad svih članova službene delegacije u
ovom programu i ne
sumnjam kako će rezultati njihovog rada uskoro biti mjerljivi
većom prepoznatljivošću
Zadra na američkom turističkom tržištu i porastom zanimanja za
našom destinacijom. A
upravo to je i glavni cilj djelovanja svake turističke zajednice.
Ovakvi i slični događaji koje organizira zadarska TZ nisu
stihijski i neplanski, a u globalnoj turističkoj utrci koja je
uvelike definirana ratnim događanjima, inflacijama i
poskupljenjima, Zadar i ove godine bilježi rekordan turistički
promet upravo zahvaljujući gostima s novih tržišta čiji je promet
u apsolutnim brojevima manji, ali upravo on čini razliku i,
konačno, dobitak.
S obzirom da je riječ o dalekom tržištu, financijski okvir za
američko predstavljanje
zadarskog turizma veći je od onog za njemačko, nizozemsko, da ne
kažem slovensko i ostalo susjedno tržište.
Svakako moram istaknuti kako je organizacija ovakvog događanja u
New
Yorku izuzetno operativno, logistički, koordinacijski i na kraju
financijski zahtjevna kada je u pitanju privlačenje interesa
ciljane publike.
Ukupan trošak predstavljanja Zadra u New Yorku iznosio je
68.156,46 eura. U prilogu
dostavljamo specifikaciju troškova predmetnog događaja. Za
usporedbu, plaćeni put, smještaj, izleti i ostalo u Zadar za sve
one ciljane goste koji su sudjelovali u prezentaciji u New Yorku
bio bi skuplji od potrošenog iznosa.
Prema podacima analize emitivnih tržišta TZ grada Zadra u 2023.
godini na području svog djelovanja bilježi ukupan udio turista iz
SAD-a od 3,30% te pregledom kroz usporedne godine (2020-2023)
vidljiv je porast broja turista iz SAD-a u svakoj narednoj
godini.
Sustav eVisitor u 2021. godini bilježi 7.658 turista što je
porast od 349% posto usporedbi s 2020. godinom. Nadalje, u 2022.
godini bilježimo 14.077 turista što je porast od 84% u usporedbi
s 2021. godinom, te u 2023. godini bilježimo ukupno 19.398
turista što je porast od 38% u usporedbi s 2022. godinom.
Prema analizi tržišne perspektive na razini Hrvatske opsežna
nacionalna anketa otkrila je da putnici s visokim primanjima,
koji odlaze van SAD-a namjeravaju realizirati prosjeku
3,8 međunarodnih putovanja u idućih 12 mjeseci, što je
porast od 72% u odnosu na 2019. (2,2 putovanja).
Ukazujući na promjenu u obrascima putovanja, studija ukazuje na
sveukupni
porast interesa za posjet odredištima s manje gužve i onima
koja nude obilje aktivnosti na otvorenom.
Srdačan pozdrav,
Mario Paleka
Vezane vijesti
-
U petak, 13. prosinca, Zimski park na Višnjiku zasjao je u blagdanskom duhu uz dolazak Kamiona Djeda Mraza u organizaciji Auto Hrvatske.
-
Projekt koji prati velebitske pastire od prapovijesti do danas zaokružen je dokumentarnim fotografijama Marka-Lorenza Blaslova!
-
Atmosfera na Trgu Petra Krešimira IV bila je ispunjena toplinom, zajedništvom i radošću, a doček Svete Lucije postao je još jedan nezaboravan trenutak u adventskom kalendaru Paga
Izdvojeno
-
Djelomice sunčano uz više oblaka u prvom dijelu dana, osobito ujutro na jugu Jadrana gdje će još mjestimice padati kiša.
-
Topla čokolada jedan je od omiljenijih toplih napitaka diljem svijeta, posebno u hladnim zimskim mjesecima. Bogatog, kremastog okusa i intenzivnog mirisa čokolade, ovaj napitak pruža utjehu i toplinu te budi osjećaj nostalgije i zadovoljstva.
-
Jeste za šah i pivo? Red izazova i red opuštanja uz pivo u pogonu pivovare? Poklonite sebi i svojima jedan 'Christmas chess challenge' i zaigrajte šah s bivšim prvakom Hrvatske!
-
U petak, 13. prosinca, Zimski park na Višnjiku zasjao je u blagdanskom duhu uz dolazak Kamiona Djeda Mraza u organizaciji Auto Hrvatske.
Reci što misliš!