#aktualno
Amerikanci troše najviše, a u Zadru su u lipnju ostvarili 15% više noćenja nego lani
Tradicionalno vjerovanje kako su najbolji potrošači Nijemci, Skandinavci, gosti s Bliskog Istoka, već godinama ne drži vodu – prema istraživanjima Instituta za turizam TOMAS, ali i brojnih europskih agencija, najveću potrošnju pri dolasku u Europu i Hrvatsku imaju američki turisti.
U usporedbi s prosječnom potrošnjom od oko 80 eura po osobi, Amerikanci troše dvostruko više u destinaciji, čak do 160 eura dnevno.
Slični podaci vrijede i za goste iz Kanade, što ne treba čuditi jer su gosti koji plate avionsku kartu preko Atlantika spremni ostati duže i više platiti za kvalitetne sadržaje u destinaciji nego oni iz Europe koji će nas dogodine možda opet posjetiti. Manje od polovice prosječnog iznosa kojeg potroše pritom je za sam smještaj, dok ostatak troše za prehranu u autohtonim ugostiteljskim objektima, zanimljive izlete, suvenire i manje odjevne predmete poput kravata koje će lako spakirati u avion, a ostat će im trajna uspomena na putovanje.
S obzirom na to veseli činjenica da je u Zadru primjetan trend
povećanja dolazaka i noćenja u odnosu na prošlu godinu, koji u
samom gradu iznosi više od 15%. Zadar je tako zasad u posjetima
Amerikanaca šesti u Hrvatskoj s tendencijom rasta, iza standardno
najposjećenijeg Dubrovnika, potom Splita, Zagreba, Hvara i
Plitvičkih jezera, što je značajan rezultat s obzirom kako naša
Zračna luka nema direktnu avio poveznicu s Amerikom poput Zagreba
ili Dubrovnika.
- Rezultat je to ponovnog otvaranja Amarikanaca prema
prekooceanskim putovanjima nakon završetka pandemije, ali i većih
ulaganja u promociju na ta dva najbogatija svjetska tržišta na
sjevernoameričkom kontinentu u zadnjih nekoliko godina. Netom
pred izbijanje pandemije covida-19 u siječnju 2020. godine TZ
grada Zadra je u New Yorku organizirala prezentaciju destinacije
za medijske kuće i partnere, na kojoj je među ostalima
prisustvovao i David Farley, stalni suradnik za putovanja i
eno-gastro teme u uglednom The New York Timesu. Gradska i
županijska turistička zajednica sudjeluju zajedno s
predstavništvom HTZ-a u New Yorku na turističkim sajmovima,
pogotovo na onom najvažnijem u New Yorku krajem siječnja, a
prisutni su i na promotivnim roadshowovima širom SAD-a. Ulaže se
u online kampanje, a surađuje se i s novinarima, influencerima i
medijskim kućama iz SAD-a i Kanade koji posjećuju Zadar i
županiju, ističu iz TZ grada Zadra. Sve je to stvorilo
osnovu za planiranje budućih promotivnih nastupa u Americi s
ciljem uzimanja većeg udjela na ovom iznimno lukrativnom
emitivnom turističkom tržištu.
U tijeku je i promotivna kampanja na važnoj online platformi za
putovanja Expedia u SAD-u, kojoj je u ljetnom dijelu upravo Zadar
u fokusu, a izvodi se u suradnji s Glavnim uredom HTZ-a.
U svjetlu svih ovih aktivnosti treba gledati i zadnju veliku promociju koju je Zadar ovih dana dobio u New York Timesu, koji ga je proglasio jednim od sedam najljepših svjetskih gradova za šetnju, uz bok Parizu i Rio de Janeiru.
Vezane vijesti
-
U ponedjeljak, 3. ožujka u 12h započinje još jedan festival Naraton. Organizator Festivala pripovijedanja Naraton je Gradska knjižnica Zadar.
-
Ogranak Gradske knjižnice Zadar "Aleksandar Stipčević" - Arbanasi od 01.03.2025. otvorena je za korisnike radnim danom od 8 do 20 sati, subotom od 8 do 13 sati.
Izdvojeno
-
Do vikenda stabilno, sunčano i sve toplije, samo ponegdje uz jutarnju maglu, do srijede na kopnu i mjestimičan mraz, na Jadranu još u utorak lokalno jaku buru.
-
U posljednje vrijeme hrvatske ljekarne bilježe manjak fiziološke otopine u pakiranjima od 500 ml, koja je popularna za ispiranje nosa tijekom respiratornih infekcija.
-
Sveučilište u Zadru i Fakultet hrvatskih studija Sveučilišta u Zagrebu organiziraju predstavljanje Zbornika o Nikoli Andriću, devetnaestog zbornika u ediciji Hrvatski književni povjesničari.
-
U ritmu zaraznih hitova i dobro poznatih stihova, Rijeka će za nešto manje od dva tjedna plesati i pjevati uz popularnu Milicu Pavlović. 15. ožujka 2025. u dvorani Zamet ostvarit će dugogodišnji san i održati koncert koji je za nju od posebnog značaja
Reci što misliš!