Događaji

#obrazovanje

U program cjelodnevne škole odabrane 64 škole

U program cjelodnevne škole odabrane 64 škole
Duško Jaramaz/PIXSELL

Ministarstvo znanosti i obrazovanja odabralo je 64 osnovne škole koje će od ove jeseni sudjelovati u četverogodišnjem eksperimentalnom programu cjelodnevne škole, a najviše ih dolazi iz Osječko-baranjske županije, njih 13.

Prema podacima Ministarstva, na javni poziv prijavilo se 68 matičnih osnovnih škola, odnosno zajedno s područnim školama koje neke od njih imaju, ukupno 183. Najviše njih i prijavilo se u Osječko-baranjskoj županiji, no nijedna se nije prijavila iz Istarske županije.

MZO je danas objavio popis odabranih škola prema kojem će najviše škola u eksperimentalnom programu sudjelovati iz Osječko-baranjske županije,  njih 13, a slijedi Vukovarsko-srijemska županija sa šest škola.

Po pet škola sudjelovat će iz Požeško-slavonske, Splitsko-dalmatinske i Sisačko-moslavačke županije, po četiri škole iz Karlovačke, Virovitičko-podravske i Varaždinske županije te po tri škole iz Koprivničko-križevačke županije.

Iz Dubrovačko-neretvanske, Krapinsko-zagorske, Ličko-senjske te Bjelovarsko-bilogorske županije sudjelovat će po dvije škole.

Po jedna škola sudjelovat će iz Grada Zagreba, Međimurske, Primorsko-goranske, Šibensko-kninske, Zadarske, Zagrebačke te Brodsko-posavske županije.

Model cjelodnevne škole sastoji se od četiri odgojno-obrazovna programa - programa nacionalnog kurikuluma, odnosno obavezne i izborne nastave (A1), programa potpore, potpomognutog i obogaćenog učenja (A2), izvannastavnih aktivnosti (B1) i izvanškolskih aktivnosti (B2).

U programima A1 i A2 sudjelovali bi svi učenici i u školi bi, ovisno o rasporedu, učenici razredne nastave boravili do 14 sati, a učenici predmetne nastave prosječno do 15 sati.

Nakon obavezne nastave za sve učenike slijede aktivnosti izbornih programa za dio učenika.

Uz povećanje satnice nekih predmeta, poput hrvatskoga i matematike od prvog do osmog razreda, likovnog i glazbenog od prvog do četvrtog, tjelesnog u četvrtom, geografije u petom te tehničkog u šestom, uvode se i novi.

Tako se kao alternativa vjeronauku od prvog do osmog razreda uvodi predmet Svijet i ja, a učenici od prvog do četvrtog razreda dobit će predmet Praktične vještine.

Od prvog do osmog razreda kao obavezan uvodi se predmet Informacijske i digitalne kompetencije. Predmet priroda i društvo u nižim razredima razdvaja se na dva predmeta - Društvo i zajednica te Prirodoslovlje, a taj će predmet osnovnoškolci slušati do šestog razreda.

Svi zaposlenici eksperimentalnih škola dobit će mjesečno uvećanje osnovne plaće od 5 posto. Razrednici će dobiti i dodatak u iznosu od 5 posto, a predviđeni su i dodaci za nastavnike koji sudjeluju u programima A2 i B1.

Ukupan maksimalni iznos dodataka na osnovnu plaću unutar eksperimentalnog programa može iznositi do 25 posto mjesečno.


Reci što misliš!