Događaji

​ODRŽAN 16. SEMINAR JOSIPA ROGLIĆA

Nastavnici geografije u Zadru se educirali o interdisciplinarnom pristupu poučavanju

Nastavnici geografije u Zadru se educirali o interdisciplinarnom pristupu poučavanju
UNIZD

U organizaciji Odjela za geografiju Sveučilišta u Zadru, Grada Zadra, Hrvatskog geografskog društva – Zadar i Agencije za odgoj i obrazovanje jučer je u Novom kampusu održan 16. seminar Josipa Roglića.

Riječ je o tradicionalnom državnom stručnom skupu iz geografije namijenjenom učiteljima i nastavnicima geografije osnovnih i srednjih škola, na kojemu se svake godine prezentiraju nove spoznaje aktualnih programskih sadržaja iz nacionalne geografije te nove strategije učenja i poučavanja, u cilju razvoja kompetencija učenika osnovnih i srednjih škola Republike Hrvatske. Posvećen je velikom hrvatskom geografu i akademiku Josipu Rogliću, osnivaču i prvom dekanu Prirodoslovno-matematičkog fakulteta i inicijatoru obnavljanja Hrvatskog geografskog društva.

Rektorica Sveučilišta u Zadru prof. dr. sc. Dijana Vican u pozdravnoj je riječi istaknula kako seminar svojom programskom tematikom odražava interdisciplinarnu okosnicu, sljubljenost znanstvenih polja i disciplina, povezujući geografiju s jezikoslovljem, matematikom, gastronomijom, etnologijom i novim tehnologijama.

- Posebno me raduje što ste danas na ovom seminaru iz svog intrinzičnog motiva njegovanja vlastite kulture intelektualnog rada, koja vas na vašim radnim mjestima čini subjektivno superiornijima, jer ste ovaj dan darovali sebi ulaganjem u sebe same. Subjektivni osjećaj je izuzetno važan za održavanje profesionalnog autoriteta koji u našem sustavu obrazovanja ne bliješti, a trebao bi. Profesionalci najvećeg kalibra stalnim učenjem teže višim i jačim istinama. Osobama koje uče manje nedostaje umijeća za rješavanje problema. Osobe koje uče umiju prevenirati probleme, imaju jaču crtu spremnosti u hvatanju u koštac s njima, rekla je Vican.

Poučavati drugoga, istaknula je rektorica, naporan je rad koji zahtijeva najveću spremnost i odgovornost. Može se imati najbolje napisane obrazovne kurikulume, ali bez osviještenosti svih obrazovnih segmenata, nema ispunjavajućeg ni djelotvornog poučavanja i učenja.

- Vjerujući u potpuni uspjeh današnjeg seminara i nadajući se da ćete ga završiti s još jačim profesionalnim stremljenjima, svim praktičarima želim da znanstveni duh ovog seminara znalački pretočite u kvalitetnu i učinkovitu praksu. Sveučilište u Zadru vas ponovno očekuje u znanstvenom i stručnom zajedništvu sa željom da seminari Josipa Roglića budu i studentima trajan dokaz kako su ovakvi oblici poučavanja izuzetno efektivni načini posredovanja između znanosti i odgojno-obrazovne djelatnosti, poručila im je rektorica Vican.

Prema novom kurikulumu, geografija je znanost koja se bavi proučavanjem odnosa i odraza prirodnih i društvenih elemenata u geografskome prostoru radi planiranja funkcionalne i, prema mogućnosti, optimalne prostorne organizacije te upravljanja prostorom u skladu s održivim, pametnim i uključivim razvojem. Geografija ima u svojoj biti integrativni karakter te stoga i poseban položaj u sustavu znanosti kao poveznica između prirodnoga i društvenog područja. U svojim istraživanjima koristi se također i spoznajama humanističkoga i tehničkoga područja znanosti. Stoga je tema seminara ove godine bila „Interdisciplinarnost u geografiji“.

- Interdisciplinarnost kao tema je aktualna zbog isprepletanja različitih spoznaja i koncepata koje primjenjujete u radu. Kroz ove seminare raspravljamo i o važnim problemima suvremenog svijeta, na koje ne možemo kao pojedinci utjecati, ali se možemo suočiti s njima. Prošle godine to su bile klimatske promjene, a i ova tema je vrlo važna za naše poimanje svijeta, istaknula je predsjednica Hrvatskog geografskog društva – Zadar izv. prof. dr. sc. Jadranka Brkić-Vejmelka otvarajući skup.

Prorektor Sveučilišta u Zadru prof. dr. sc. Josip Faričić održao je prvo predavanje „Dodiri geografije i jezikoslovlja: geografska imena i geografski nazivi“, nakon čega su nastavnici mogli slušati o temama geografije u špiljama, primjeni tehnologije 3D printanja u nastavi geografije, matematici u geografiji, etnologiji u geografiji, identitetu hrvatske tradicionalne kuhinje u funkciji turističke promidžbe te istraživačkim radovima u nastavi Geografije.


Reci što misliš!