Od 8 do 17
Predstavljen eksperimentalni program "Osnovna škola kao cjelodnevna škola"
Šest novih predmeta, više tjelesnog, geografije, matematike i hrvatskog, bez domaćih zadaća neki su od detalja programa cjelodnevne škole koju će od jeseni eksperimentalno provoditi 50 škola, predstavljenih u srijedu u Ministarstvu znanosti i obrazovanja.
Ministarstvo znanosti i obrazovanja predstavilo je u srijedu te objavilo Javni poziv osnovnim školama za podnošenje prijava za sudjelovanje u eksperimentalnom programu Osnovna škola kao cjelodnevna škola koji će trajati četiri školske godine, a u njega će biti uključeni učenici od 1. do 8. razreda u 50 škola.
- Djeca nam nedovoljno dugo borave u samim školama i onu zadnju poziciju moramo promijeniti i promijenit ćemo s konceptom cjelodnevne škole, kazao je ministar znanosti i obrazovanja Radovan Fuchs predstavljajući program cjelodnevne škole.
Prirodoslovlje, Društvo i zajednica, Praktične vještine, Informacijske i digitalne kompetencije, Svijet i ja, Drugi strani jezik - novi su predmeti koje će od jeseni slušati učenici 50 osnovnih škola koje uđu u eksperimentalni program cjelodnevne nastave.
Školski dan od 8 do 17; utvrđivanje gradiva s nastavnicima, nema potrebe za instrukcijama
Školski dan trajat će od 8 do 17 sati svaki dan.
Obavezna nastava trajat će do 15 ili 15:30 sati, u okviru toga učenici imaju topli obrok, a slijedi drugi dio koji pohađaju učenici koji to odaberu, a to su izvannastavne aktivnosti do 17 ili 17.30.
- Potom će slijediti izvanškolske aktivnosti koje ne pokriva proračun i mogu biti eventualno sufinancirane na neki drugi način, rekao je Fuchs.
U okviru obavezne nastave je program potpore, potpomognutog i obogaćenog učenja u sklopu kojeg učenici s nastavnicima ponavljaju, razrađuju teme, utvrđuju gradivo koje su učitelji percipirali da nije dobro percipirano.
- To je onaj dio gdje se se odvija proces koji se odvijao kod kuće - pisanja domaćih zadaća, instrukcija i sl., naglasio je ministar.
Povećanje satnice hrvatskog i matematike; drugi strani jezik obavezan
Satnica hrvatskog jezika i matematike u svim se razredima povećava za jedan sat tjedno.
Priroda i društvo, koja se sad sluša od 1. do 4. razreda, odnosno Priroda koja se sluša u 5. i 6. razredu, postaju Prirodoslovlje te će ga dva sata tjedno slušati učenici od 1. do 6. razreda.
Učenici od 1. do 4. razreda dobivaju predmete Praktične vještine, Društvo i zajednica te obavezan drugi strani jezik u 4. razredu koji se potom sluša do kraja osnovne škole.
Učenici koji neće ići na vjeronauk, morat će za izborni predmet odabrati Svijet i ja i predavat će se dva sata tjedno.
Povećava se i broj sati za Likovnu i Glazbenu kulturu od 1. do 4. razreda te Tehničku kulturu i Geografiju od 5. do 8. razreda.
Povećava se i satnica tjelesnog u 4. razredu, a taj predmet će, kako je najavljeno, predavati magistri kineziologije.
Nakon eksperimentalne provedbe, koncept cjelodnevne škole za četiri godine trebao bi zaživjeti u svim školama u Hrvatskoj.
Ministar Fuchs istaknuo je da cjelodnevna škola daje mogućnost da svako dijete bez obzira na njegov socio-materijalni status ili stupanj obrazovanja roditelja ima jednake uvjete u školama i da se izjednači količina znanja koju nastavnici prenose djeci.
- Da maknemo s dnevnog reda potrebu instrukcija kod kuće, da povećamo kvalitetu obiteljskog života, s obzirom da neće biti domaćih zadaća, jedno kvalitetnije obiteljsko druženje, ali i socijalizacija među učenicima i djecom, vršnjacima, objasnio je ministar.
Izdvojeno
-
U Dalmaciji će s promjenjivom naoblakom gdjegod pasti uglavnom samo malo kiše, i to češće prema otvorenom malo do umjereno valovitom moru
-
U organizaciji Hrvatskog odbojkaškog saveza i OK Zadar od petka, 17. siječnja do nedjelje 19. siječnja održat će se završnica prvenstva Hrvatske u odbojci za juniorke i juniore.
-
Najava događanja u Gradskoj knjižnici Zadar za tjedan od 20. do 25. siječnja 2025.
-
Jeste li se ikada zapitali zašto vas obuzme neobjašnjiv umor nakon obilnog ručka? Ovaj fenomen, poznat kao postprandijalna somnolencija, često je iskustvo mnogih, no rijetko tko razumije njegove stvarne uzroke.
Reci što misliš!