Događaji

POTROŠAČKI KUTAK

U trgovinama se nude lažni proizvodi. Otkriveno lažno reklamiranje

U trgovinama se nude lažni proizvodi. Otkriveno lažno reklamiranje
Shutterstock

Za razliku od ostatka Europe u kojoj dolazi do nestašiće voća i povrća, u Hrvatskoj potrošaći imaju problem s njihovom kvalitetom.

Mnogi proizvodi na police trgovnima ili tržnica stižu pokvareni, no ono što je zabrinjavajuće je lažno reklamiranje na proizvodima i navođenje da dolaze s nekih OPG-iva dok su u stvarnosti proizvode neregistrirani subjekti.

Prema podacima od Državnog inspektorata, navodi Jutarnji list, šanse da s proizvodima nešto ne valja najviše imaju jabuke, šljive, naranče, krumpir i mrkva.

Za navedene se proizvode inspekcijskim nadzorom u 2022. godini najčešće utvrđivalo da nisu pogodni za konzumaciju zbog pokvarenosti ili proces truljenja, a često nisu bili ni prikladno označeni.

Od ukupno 1.843 partije voća i povrća u trgovačkim centrima, veleprodajama te na štandovima koje je inspekcija prošle godine pregledala, utvrđene su 172 nepravilnosti kod ukupno 167 trgovaca voćem i povrćem. Najviše se nepravilnost odnosilo na pogrešno označenu robu, a potom i na prodaju bez upisa u Upisnik trgovaca voćem i povrćem.

U 25 slučajeva je otkriveno kako roba koja se deklarira kao s OPG-a zapravo dolazi od neregistriranog subjekta.

Posebno su začuđujući rezultati nadzora isključivo OPG-ova: u 346 nadzora otkriveno je čak 76 nepravilnosti od čega se najveći broj njih, točnije 29, odnosi na neregistriranu djelatnost, a potom slijede nevođenje evidencije, korištenje resursa koji nisu upisani u OPG i slično.


Reci što misliš!