6. sjednica Skupštine
TZ Ugljan pripojena TZ Preko, a TZ općina Posedarje, Poličnik i Novigrad u TZ Novigradsko more
Skupština Turističke zajednice Zadarske županije održala je u petak 9. prosinca 2022. godine svoju 6. sjednicu na kojoj je usvojeno Izvješće o izvršenju Programa rada od siječnja do rujna 2022. kao i Izmjene i dopune Programa rada s rebalansom financijskog plana za 2022. godini.
Sjednicu je vodio predsjednik Turističke zajednice Zadarske županije župan Božidar Longin, a na sjednici je također usvojen Program rada Turističke zajednice Zadarske županije s financijskim planom za 2023. godinu. Članovima Skupštine predočene su i informacije o ostvarenom turističkom prometu u Zadarskoj županiji u razdoblju od siječnja do listopada 2022.
Pored toga, Skupština je razriješila mandat u Skupštini predstavniku TZ općine Kolan i imenovala novu predstavnicu. Mandat je razriješila i predstavnicima TZ općine Posedarje, Poličnik, Novigrad i Ugljan zbog njihovog spajanja u TZ Novigradsko more, odnosno pripajanje TZ Preko te imenovanje predstavnika TZ Novigradsko more, a donesena je i odluka o povjeravanju poslova nadzora nad radom Turističke zajednice Zadarske županije za 2022. godinu neovisnom revizoru sukladno članku 60., stavak 2 Zakona o turističkim zajednicama i promicanju hrvatskog turizma (NN/52/19).
U svom obraćanju članovima Skupštine direktorica Mihaela Kadija je prezentirajući izvješće o izvršenju Programa rada za razdoblje siječanj-rujan 2022. istaknula kako su u navedenom razdoblju odrađene mnoge aktivnosti koje su doprinijele prepoznatljivosti imidža Zadarske županije kao turističke regije, uspješnoj turističkoj godini i sezoni, te poboljšanju uvjeta boravka i ponude na destinaciji.
Ostvarene su sve ključne smjernice odnosno jačanje brenda kroz implementaciju brend strategije, zatim strateško razvijanje proizvoda s jasnom podlogom u resursima, kao i uspostavljanje i daljnje učvršćivanje sinergije između svih dionika u turizmu, te promidžba destinacije. Uz to, ostvareni su i marketinški ciljevi turizma Zadarske županije: povećanje fizičkog obujma turističkog prometa i udjela turističkog prometa u PPS razdoblju kao i dolazaka turista putem zračnih prijevoznika, zatim snažnije afirmiranje izražene ponude proizvoda za tržište posebnih interesa i jačanje afirmacije na ključnim geo-zonama s najvećim potencijalom, daljnje jačanje korištenja e-marketinga u ukupnoj promidžbi Zadarske regije, te nastavak podrške turističkoj industriji i proširenje inter-regionalne suradnje.
Govoreći o statističkim podacima za prvih 11 mjeseci 2022. godine direktorica je izrazila zadovoljstvo jer je Zadarska županija nakon dvije uspješne, ali skraćene i pandemijom obilježene sezone, značajno premašila nacionalna predviđanja i prosjek dosegnuvši u prvih devet mjeseci turistički promet iz 2019. godine. Usporedno s istim razdobljem u rekordnoj 2019. godini, ostvareno je čak 2% više komercijalnih noćenja, točnije preko 10.5 milijuna, te 4 milijuna nekomercijalnih noćenja. Najveće povećanje noćenja ostvareno je u kampovima koji su imali 11% veći promet nego 2019., te nautika s 4% većim prometom, a najviše noćenja, gotovo 5.5 milijuna ostvarili su objekti domaćinstvu što je 1% više nego 2019.
Privremeni podaci za 11 mjeseci također bilježe gotovo 2% povećanje komercijalnog prometa u usporedbi s 2019. godinom, odnosno 22% više nego 2021.
Što se tiče poslovanja TZ Zadarske županije, u prvih devet mjeseci ostvareno je i 2% više prihoda od planiranih u cijeloj 2022. zbog većeg priljeva prihoda neopterećenih pandemijskim mjerama, a i zbog prihoda od trećih strana, odnosno turističkih zajednica za zajedničke promotivne nastupe. Dodatno je Hrvatska turistička zajednica izvršila uplatu sredstava iz Fonda za turistički nedovoljno razvijena područja i kontinent (NN 04/22) na račun TZZŽ u visini od 980 tisuća kuna, koje je TZ Zadarske županije dužna prebaciti na lokalne turističke zajednice u skladu s odlukom HTZ-a i sukladno uvjetima Javnog natječaja. Ostali prihodi sadrže prihod od gospodarskih subjekata za zajedničke nastupe na sajmovima te prihode od sufinanciranja marketinških aktivnosti avio-prijevoznika u visini od 1,5 milijuna kuna koji se vode na kontu odgođenih prihoda te su na posebnom žiro računu. Slijedom navedenog prihodi Turističke zajednice Zadarske županije povećani su za 24%, a rashodi za 9%.
Direktorica Mihaela Kadija je prezentirajući Izvješće posebno istaknula odrađene značajnije projekte poput:
- istraživanja motivacija i navika gostiju koje se provodilo od svibnja do studenog ove godine;
- velikog broja pojačanih aktivnosti na području nautičkog i eno-gastronomskog turističkog proizvoda;
- potpore javnom i privatnom sektoru u sferi događanja i razvoja proizvoda posebnih interesa u iznosu od 1.250.000 kuna;
- oglašivačkim aktivnostima tijekom cijele godine od kojih su samo digitalni storytelling formati prouzročili preko 10.000 sati čitanja o Zadarskoj županiji i njenoj ponudi;
- 3 vala digitalne oglašivačke kampanje od ožujka do rujna;
- Tiskani i online članci na vodećim inozemnim medijima poput National Geographic Traveler, National Geographic Traveler Food; The Guardian; Gute Reise; Petit Futé; Plein Air; Dnevnik, Delo i Večer, ASTA vodič američkog udruženja putničkih agenata, i dr.
- Preko 10 milijuna kuna vrijednosti Medija-planova s nositeljima smještajne ponude, kao i avio-prijevoznicima;
- 10 sajamskih nastupa s dosegom od preko pola milijuna posjetitelja;
- 38 različitih studijskih putovanja za 100 predstavnika stranih medija – novinara, blogera i influencera iz 19 zemalja (National Geographic, Tour Magazine, Motociclismo, Terre Sauvage, Nautica, In Viaggio, RADtouren-Magazin, Bike & Travel Magazin, Daily Mail, The Telegraph, Irish Daily Mail-a, Radioreise, Radio Bayern 2, poljska TV Kuchnia, češka TV Bedekr, mađarska TV Poggyasz, njemačka TV PRO7 i nacionalna korejska TV EBS);
- više od 150 predstavnika organizatora putovanja i agenata
- Welcome edukacije
- I mnoge druge.
U predstavljanju Programa rada za 2023. godinu direktorica Kadija je u svome izlaganju istaknula kako se planira 25% više prihoda od planiranih u 2021. i to najviše iz izvornih prihoda TZ Zadarske županije odnosno turističke pristojbe – cca 1.5 milijuna EUR te cca 240.00 EUR članarine. Ostali su značajniji prihodi prijenos iz prethodne godine (gotovo 600.000 EUR) koji služi funkcioniranju zajednice u početku godine odnosno u razdoblju kad se prihodi slabije ostvaruju dok se istovremeno odvijaju brojne financijski zahtjevne aktivnosti, te naravno članarina (cca 240.000 EUR).
Financijskim je planom najviše sredstava predviđeno za komunikaciju i oglašavanje, čak 1.3 milijuna EUR i 62% rashoda. U toj stavci najviše se planira za marketinške i poslovne suradnje koje uključuju udruženo oglašavanje i strateške projekte s avio-prijevoznicima što je 28% rashoda ili 577.000 EUR, zatim 21% rashoda ili 430.000 EUR za oglašavanje, te 200.000 EUR za sajmove, prezentacije i radionice. Za Istraživanje i strateško planiranje izdvojit će se 24.000 EUR, a uz istraživanje tržišta u 2023. izradit će se studija Ocjene stanja i održivosti turizma Zadarske županije koja bi trebala pružiti podlogu za daljnje regionalne strateške dokumente. Za stavku Razvoj proizvoda izdvojit će se 17% rashoda i gotovo 350.000 EUR sa snažnim djelovanjem u sferi razvoja eno-gastro proizvoda, razvojem oznake „Premium“ kvalitete, kao i novim podbrendovima Welcome oznake kvalitete u smjeru zelene i profesionalne tranzicije. Također će se raditi ne poticanju OPG-ova u smjeru turističko-ugostiteljsko-prodajnih djelatnosti, a po prvi puta izdvojena su posebna sredstva za razvoj turizma na području Gračaca. Za destinacijski menadžment izdvojit će se 53.000 EUR, dok će se za administrativne utrošiti približno 328.000 EUR, odnosno 16% rashoda.
Brojni noviteti i unaprjeđenja aktivnosti vidljive su kroz cijeli program rada, a najznačajniji iskorak u usporedbi s 2022. i dosadašnjim aktivnostima usmjeren je na brendiranje Zadarske županije kao destinacije eno-gastro turizma koji se proteže kroz ključne stavke programa - od razvoja proizvoda, preko oglašavanja do prezentacija. I upravo je značajan novitet u 2023. u snažnim prezentacija na emitivnim tržištima putem eno-gastro proizvoda. Radi se o posebnim eventima koji će se organizirati na ključnim emitivnim tržištima kao festivalu koji slavi najraznovrsniju hrvatsku regiju – Zadarsku županiju i donose dalmatinski stil života izravno u europske metropole s odličnom hranom, vrhunskim namirnicama i vinima, a i koktelima. Eventi koji govore o regiji punoj okusa, koja je više od sunca i mora, u kojoj sunce i more stvaraju proizvode i jela iznimnih okusa.
Vezane vijesti
-
U petak, 13. prosinca, na dan Sv. Luce, u Koncertnoj dvorani braće Berse s početkom u 19 sati, adventsko pripovijedanje - "Ferali u noći- priče koje nose svjetlo".
-
Projekcija će se održati u Kino Zoni u Polivalentnoj dvorani Providurove palače u petak 13. prosinca s početkom od 20h.
-
S utorka na srijedu, 10./11. prosinca u Sv. Filip i Jakovu nepoznati počinitelj je provalio u građevinski kontejner odakle je otuđio više komada raznog električnog i drugog alata, u vlasništvu dva trgovačka društva. Ukupna materijalna šteta je nekoliko tisuća eura.
Izdvojeno
-
Košarkaši Zadra u susretu su 12. kola regionalne ABA lige kao domaćini rutinski svladali Borac iz Čačka sa 89-67 (21-14, 18-12, 26-18, 24-23).
-
U 12. kolu regionalne AdmiralBet ABA lige košarkaši Zadra večeras su u Krešinom domu pred oko tisuću i pol najvjernijih navijača stigli do pete pobjede. Uvjerljivo su svladali momčad Borca iz Čačka rezultatom 89-67 (21-14, 18-12, 26-18, 24-23).
-
Povodom obilježavanja Međunarodnog dana planina, a u sklopu manifestacije „Niti života“ sinoć je u Kneževoj palači svečano otvorena izložba "Velebit" renomiranog hrvatskog akademskog slikara Josipa Zankija.
-
Shizofrenija je mentalna bolest od koje obolijeva jedan posto populacije, muškarci najčešće u adolescentskoj dobi, a žene između 23. i 30. godine te je važno na vrijeme prepoznati simptome i započeti terapiju, istaknuto je u srijedu na konferenciji "Shizofrenija 360" u Zagrebu.
Reci što misliš!