Događaji

Pogledajte koje

Hrvatske trgovine provode mjere uštede električne energije

Hrvatske trgovine provode mjere uštede električne energije
Kaufland

Hrvatske trgovine poduzimaju određene mjere kako bi uštedjele električnu energiju

Mjere pojedinih trgovina obuhvaćaju smanjenje temperature i intenziteta rasvjete u prodajnom prostoru, ali i gradnju solarnih elektrana. Iz Pevexa su istaknuli da je svojevrsna ušteda i to što njihovih 11 prodajnih centara više ne radi nedjeljom.

Pojedini trgovački lanci dodatno su istaknuli da mjere štednje koje provode ne utječu na rashladne uređaje, pa tako ni na same proizvode. Evo koje sve mjere provode trgovine u Hrvatskoj, donosi Index.

Kaufland

Iz Kauflanda su poručili da iznimno vode računa o zaštititi klime i okoliša te provode brojne mjere za njihovo očuvanje, kao i kontinuiranu provjeru i optimizaciju energetske potrošnje u poslovnicama. 

"Izdvajamo neke od naših mjera: smanjenje temperature za 1°C na 17°C (standard 18°C); smanjena temperatura spremnika tople vode sa 70°C na 60°C; LED svjetiljke; ugradnja staklenih poklopaca na rashladnim otocima; dvaput mjesečno provjera svih instalacija za grijanje/klimatizaciju/ventilaciju i izvještavanje energetskog upravitelja", istaknuli su iz Kauflanda.

Lidl

"Kao jedan od najvećih trgovačkih lanaca u Hrvatskoj, Lidl ima odgovornost prema ljudima i prirodi. Konkretnim ciljevima i mjerama doprinosimo zaštiti okoliša, što uključuje štedljivo upravljanje resursima. Temom energetike u Lidlu se intenzivno bavimo već duže vrijeme. Predani smo kontinuiranom poboljšanju naše energetske učinkovitosti i pružanju informacija i resursa potrebnih u tu svrhu", poručili su iz Lidla. 

U priopćenju su naveli da koriste cjelokupni sustav upravljanja energijom u skladu sa standardom ISO 50001. 

"Lidl Hrvatska od 2017. godine ima certificirani sustav upravljanja energijom ISO 50001. Cilj je kontinuirano pratiti potrošnju energije i kontinuirano poboljšavati energetsku učinkovitost. Stoga stalno tražimo potencijalne uštede. Na primjer, naše trgovine opremljene su LED rasvjetom, a neke i koriste vlastite fotonaponske sustave za proizvodnju električne energije", istaknuli su. 

Što se tiče konkretnih mjera uštede energije, Lidl u svim državama provodi sljedeće:

1. Postavljanje temperature u prodajnom prostoru maksimalno na 19°C tijekom razdoblja grijanja.

2. Smanjenje vremena rada osvjetljenja prodajnog prostora (prije otvaranja i nakon zatvaranja trgovine), parking rasvjete i rasvjete reklamnih logotipova.

3. Smanjenje intenziteta rasvjete u prodajnom prostoru do 30%.

"Ove mjere ne utječu na naše rashladne uređaje. To znači da u našim rashladnim uređajima nikada ne padamo ispod zadane temperature, tako da naši proizvodi uvijek ostaju svježi, a kupci se mogu pouzdati u uobičajenu Lidl kvalitetu. Cilj je navedene mjere implementirati do 30.11.2022.", priopćili su. 

Konzum

Iz Konzuma navode da je područje energetske učinkovitosti zastupljeno u svim aspektima njihovog poslovanja već dulji niz godina. I u Konzumu koriste sustav upravljanja energijom u skladu s normom ISO 50001.

"Svrha je norme ISO 50001 omogućiti tvrtkama uspostavljanje procesa i sustava za kvalitetnije i uspješnije upravljanje energijom, uključujući energetsku učinkovitost, upotrebu energije i potrošnju energije, stoga smo se kroz certifikat obvezali stalno usavršavati i poboljšavati energetske performanse sustava", istaknuli su.

Dodatno su naglasili i da je Konzum nositelj certifikata ISO 14001:2015 sustava upravljanja okolišem.

"Za sve postavljene ciljeve upravljanja energijom, sigurnosti hrane i zaštite okoliša u Konzumu su osigurani resursi te se potiče nabava energetski učinkovitih proizvoda i usluga, a sve u cilju sprečavanja zagađenja, smanjenja onečišćenja te održivog korištenja resursa", naveli su.

Što se tiče mjera uštede, već ih provode u poslovnicama u kojima postoji takva mogućnost. 

"Već neko vrijeme ulažemo u energetski učinkovitiju i štedljiviju LED rasvjetu u našim prodavaonicama, skladištima i drugim objektima te ćemo je do kraja godine implementirati u gotovo svim maloprodajnim objektima diljem Hrvatske.

Osim toga, postavljamo vrata na rashladne vitrine u prodavaonicama kako bismo smanjili potencijalne gubitke hladnog zraka prema prostoru. Kao mjeru dodatne uštede, reducirat ćemo rasvjetu i temperaturu prostorija gdje je to moguće, prilikom čega ćemo pažljivo voditi računa o sigurnosti zaposlenika i kupaca", pojasnili su.

Osim navedenih aktivnosti, planiraju i ugraditi solarne panele koji bi im omogućili još veće uštede i povećali korištenje energije iz obnovljivih izvora, čime bi i dodatno pridonijeli zaštiti okoliša.

SPAR

Iz SPAR-a su prije par tjedana priopćili da će dodatno reducirati rasvjetu svih SPAR i INTERSPAR trgovina, pa će tako rasvjeta reklama i vanjskih površina biti uključena samo u neophodno vrijeme prije otvaranja i nakon zatvaranja trgovina.

"S reduciranom rasvjetom SPAR očekuje dodatnu uštedu električne energije od cca 280.000 kWh na godišnjoj razini, što predstavlja prosječnu godišnju potrošnju električne energije čak 80 hrvatskih kućanstava", rekli su iz SPAR-a.

Također su u priopćenju istaknuli da danas svi hipermarketi INTERSPAR i 95% supermarketa SPAR koriste LED tehnologiju. 

"Svih 129 trgovina SPAR Hrvatske, točnije 25 hipermarketa INTERSPAR i 124 supermarketa SPAR pridonose štednji energije tako da velika većina svoje svjetleće reklame (SPAR i INTERSPAR logotipi, ulazna vrata i rasvjeta parkirališta) te svu vanjsku rasvjetu trgovina uključuje samo 30 minuta prije otvaranja te isključuje 30 minuta nakon zatvaranja", pojasnili su iz SPAR-a.

Također, u trgovinama je u razdoblju prije otvaranja i nakon zatvaranja, kada zaposlenici pripremaju robu i pospremaju, uključena 1/3 uobičajenog svjetla te se tek neposredno prije otvaranja trgovine uključuje cjelokupna rasvjeta. Noću je u trgovinama SPAR uključena samo zakonom propisana rasvjeta evakuacijskih putova te osnovno sigurnosno svjetlo.

PEVEX

"Ušteda energije dio je naših poslovnih planova jer, između ostalog, želimo biti energetski što efikasniji i racionalniji. Zbog toga završavamo gradnju solarnih elektrana u 12 prodajnih centara koji su u našem vlasništvu", poručili su iz PEVEX-a.

Osim uštede gašenjem rasvjete i njezinim smanjenjem, štede i zatvaranjem određenih trgovina nedjeljom.

"Osim uštede energije koja podrazumijeva gašenje rasvjete te njezino smanjenje u svim prodajnim centrima, uštedu nam donosi i 11 prodajnih centara za koje smo odlučili da od 1. studenoga ne rade nedjeljom", rekli su iz PEVEX-a. 

"Kao odgovorna kompanija kontinuirano promišljamo i tražimo dodatne mogućnosti racionalnijega upravljanja potrošnjom energije pa preispitujemo radno vrijeme svih naših 27 prodajnih centara", dodali su. 


Reci što misliš!