Događaji

besplatan dnevnik!

Znate li koliko točno vremena u danu ili tjednu vaše dijete provodi uz ekran?

Znate li koliko točno vremena u danu ili tjednu vaše dijete provodi uz ekran?

Znate li koliko točno vremena u danu ili tjednu vaše dijete provodi uz digitalne uređaje, što na njima radi i kako se pritom osjeća?

Znate li koliko točno vremena u danu ili tjednu vaše dijete provodi uz digitalne uređaje, što na njima radi i kako se pritom osjeća? Jasan uvid u navike svoga djeteta možete dobiti uz pomoć dnevnika korištenja medija razvijenog u sklopu istraživačkog projekta “Digitalna tehnologija u obitelji: obrasci ponašanja i učinci na razvoj djece – D.E.C.I.D.E.“, koji financiraju Hrvatska zaklada za znanost i Hrvatsko katoličko sveučilište. Cilj tog projekta je kroz empirijska istraživanja doći do znanstvenih spoznaja o učincima digitalne tehnologije na razvoj i dobrobit djece, posebice u kontekstu obitelji.

Članovi istraživačke grupe projekta osmislili su “Moj dnevnik korištenja medija” kako bi ispitali navike, motivaciju i okolnosti korištenja uređaja digitalne tehnologije u djece. Već ga je u okviru njihovog projekta ispunilo 60 djece predškolske i školske dobi i na temelju tih podataka napisano je i nekoliko znanstvenih radova, a sada ga svi zainteresirani mogu besplatno preuzeti, isprintati i koristiti u svojoj obitelji.

Materijal je prvenstveno namijenjen djeci školske dobi, dakle starijoj od 7 godina, koja ga mogu ispunjavati samostalno ili uz pomoć roditelja. Mogu ga koristiti i roditelji mlađe djece, koji će onda sami u njega bilježiti dječje aktivnosti.

Zamišljeno je da se korištenje medija prati tijekom tjedan dana. Za svaki dan u tjednu u dnevniku je tablica u koju dijete upisuje kada je točno u danu koristilo neki digitalni uređaj i bilježi je li to bio mobitel, tablet, računalo, TV ili nešto drugo.

Zatim upisuje što je na njemu radilo, npr. igralo igrice, gledalo videe, crtiće ili serije, razgovaralo s bakom, dopisivalo se s prijateljima ili tražilo informacije za domaću zadaću; i zašto je to radilo – da bi se zabavilo, odmorilo, izvršilo neki zadatak…

Dijete treba upisati i gdje se nalazilo dok je koristilo uređaj (npr. u dnevnoj sobi ili u svojoj sobi) te tko je za to vrijeme bio s njim (npr. mama, baka, sestra, prijatelj, nitko). Na posebnoj stranici za svaki dan navedeni su različiti osjećaji, prikazani i crtežima robota te dijete može zaokružiti one koji najbolje opisuju kako se tog dana osjećalo: uzbuđeno, sretno, opušteno, smireno, dosadno, tužno, ljutito ili zabrinuto.

Opširnije na LINKU


Reci što misliš!