nakon inicijative za smjenu
Direktor gradske TZ Mario Paleka otvorenim pismom obratio se javnosti Zadra
Direktor Turističke zajednice grada Zadra uputio je otvoreno pismo javnosti Zadra kojeg donosimo u cijelosti:
"Poštovani turistički djelatnici, hotelijeri, ugostitelji i trgovci, novinari i urednici zadarskih medija te svi građani grada Zadra, iako ovo moje javno pismo slijedi nakon što je akcijom pod nazivom „Inicijative za Poluotok“ pokrenuto potpisivanje peticije kojom se traži moja smjena, ono nije motivirano tom akcijom jer takva inicijativa spada u osnovna demokratska prava u našem društvu.
Druga je stvar koliko se, s obzirom na nadležnosti, takvom može akcijom postići ili što se odjednom kao moj krimen navode gradski problemi s kojima nemam nikakve veze: od problema parkinga i glasnih uličnih svirača pa do „umiranja Poluotoka“. Kao da sam ja kakvim dekretom naredio da se stanovi pretvore u turističke apartmane, a građani isele?
Uostalom, i sam zahtjev iz planirane peticije bi trebalo, da
malo pomognem pokretačima, redefinirati: direktora Turističke
zajednice na bira sam gradonačelnik nego Turističko vijeće od
osam članova kojem je gradonačelnik predsjednik i ravnopravni
član, i to ravnopravnim glasovanjem. Zašto moju smjenu
tražiti samo od gradonačelnika kad je Zakonom propisano da za
svoj rad odgovaram Turističkom vijeću i, naravno, njegovom
predsjedniku? Moju, kao i smjenu svih drugih direktora
turističkih zajednica može potaknuti bilo koji član vijeća i to
samo zbog onih razloga koji su predviđeni Zakonom o turističkim
zajednicama i promicanju hrvatskog turizma.
(Druga je tema i nije za ovo pismo što ova „Inicijativa“ pokazuje
kako bi rado živjeli od turizma, ali bez turista.)
Ali taj Zakon treba i pročitati! Nepoznavanje to najvažnijeg
zakonskog akta vezanog za rad turističkih zajednica i njihovih
direktora, duboko sam u to uvjeren, glavni je razlog čestih
javnih kritika kojima sam izložen, pogotovo od jednog dijela
zadarske javnosti i novinara. A tek kad krenu komentari na
društvenim mrežama nakon takvih tekstova, neargumentiranim
kritikama i uvredama nema kraja. Ponekad mi se učini da su
neprekinute serije napada i uvreda koje me prate od prvog radnog
dana na mjestu direktora TZ Zadar kakva organizirana hajka, ali
ne: kamen koji je jednom pokrenut s vrha brda ide slobodnim,
nekontroliranim padom jer je stvorena percepcija, pogotovo u
jednom dijelu utjecajnih zadarskih medija, da je Paleka neupitno
odgovoran za sve što je loše u ovom gradu, a što je vezano za
turizam. Od načina mog izbora, stranačke pripadnosti (na koju sam
ponosan), fakulteta kojeg sam završio (iako nitko nikad nije
provjerio koji je to fakultet Zakonom predviđen za ovo radno
mjesto ili kakvog su obrazovanja direktori drugih turističkih
zajednica), putovanja na koja sam (službeno, po opisu svog radnog
mjesta) išao, do, evo sada, čak parkinga na Poluotoku.
Zamolio bih novinare i druge kritičare mog rada i mene osobno da
uzmu u ruke i pročitaju Zakon o turističkim zajednicama i
promicanju hrvatskog turizma. Doznat će iz njega, recimo, i tko i
kako bira direktore turističkih zajednica, što im je u opisu
radnog mjesta, ali, recimo, i to da Turistička zajednica grada
Zadra, kao ni jedna druga NE ŽIVI OD PRORAČUNSKIH PRIHODA I
POREZA, već isključivo od boravišne pristojbe i turističke
članarine svojih članova. Turističke zajednice, dakle, nisu javna
poduzeća, još manje državna tijela niti tijela lokalno
samouprave. Osnivači i članovi turističkih zajednica su
prvenstveno one tvrtke i pojedinci koji su uključeni u turističku
ponudu. Turističke zajednice ne osniva niti im je vlasnik
Ministarstvo turizma, kako mi je to nedavno „objasnila“ jedna
novinarka, valjda duboko uvjerena da sam ja državni činovnik koji
troši novce poreznih obveznika.
Preporučam i njima, pa i grupi „Inicijativa za Poluotoka“, da
potraže i prouče i „Strategiju razvoja turizma grada Zadra za
razdoblje 2016-2026.“ godine koju nije napisao Mario Paleka već
tim znanstvenika sa Sveučilišta u Zadru, a prihvatilo Gradsko
vijeće grada Zadra koje i prvo odgovorno za njeno provođenje.
Pokretačima peticije samo na znanje jer uporno ponavljaju da
nešto što postoji – ne postoji.
Danas se više ne mogu ni sjetiti svih „kritičnih“ tekstova kojima
su nedostajali makar minimalni argumenti i poznavanje materije,
ali je kruna tog serijala bio jedan od ovih posljednjih u kojem
se jasno i nedvosmisleno, ne zna se doduše zašto, traži smjena
Paleke i direktno, imenom i prezimenom, sugerira novi direktor.
Kao da institut javnog natječaja ne postoji (kad me je već
smijenio)!
Ma naravno da sam i ja griješio, griješim i griješit ću. Kao i svi. Neke svoje propuste i krive procjene mogu javno priznati, ali sigurno ne raznoraznim neupućenim pljuvačima iliti hejterima kako se to danas popularno zove. Niti ću raspravljati s onima koji od cijele materije jedino znaju da im nisam simpatičan.
Žao mi je što nitko ozbiljno ne razgovara koji je zaista
zakonom definiran posao Turističke zajednice i njezinog
direktora, a to je prvenstveno promidžba turizma destinacije te
gospodarski interes pravnih i fizičkih osoba koje pružaju
ugostiteljske usluge i usluge u turizmu ili neposredno povezane s
turizmom. Ozbiljan razgovor o mojem radu i radu ureda Turističke
zajednice grada Zadra može se voditi samo i isključivo u tom
okviru te sam u tom kontekstu, naravno, uvijek spreman odgovarati
na svaku argumentiranu kritiku. Također sam spreman razgovarati o
onom što smo radili i što radimo u zadnje tri i pol godine od kad
sam na ovom radnom mjestu, s tim da nemam namjeru opravdavati se
pandemijom.
I na kraju, da bih bio konkretan, navest ću samo nekoliko
realiziranih ili započetih aktivnosti koje je TZ grada Zadra
ostvarila u posljednje tri i pol godine. Usudio bih se reći da je
zadarski ured jedan od najaktivnijih ureda Turističkih zajednica
u RH. Pokrenuli smo i konstantno organiziramo čitav niz događanja
i aktivnosti putem kojih održavamo i podižemo vidljivost Zadra
kao poželjne destinacije na izrazito kompetitivnom svjetskom,
europskom i hrvatskom turističkom tržištu, primjerice od izvrsno
organiziranog Adventa 2018. i 2019., pa čak i prošlogodišnjeg
koji je odrađen u vrlo nezahvalnim epidemiološkim uvjetima. Potom
su tu prepoznate gastro manifestacije Tuna, Sushi & Wine
Festival, za koju smo dobili i nagradu Ministarstva Vanjskih
poslova prijateljskog Japana, ali i novopokrenuti posezonski Meat
Me Festival. Financijskom potporom, supportom i promidžbom
sudjelujemo u ogromnom broju evenata lokalnih organizatora i
tvrtki.
Među rijetkim turističkim zajednicama osmislili smo i stvorili prepoznatljivu platformu Zadar Travel App za last minute booking privatnog smještaja, što je pomoglo besplatnom tržišnom plasmanu i prodaji kapaciteta mnogim lokalnim privatnim iznajmljivačima. Prije godinu dana osmislili smo novu destinacijsku brand komunikaciju, dizajn, web stranicu, set brošura, a na društvenim mrežama smo predvodnici u Hrvatskoj i s preko 100.000 followera treća najpraćenija stranica hrvatskih TZ-a na Facebooku.
Po prvi put smo pokrenuli ozbiljno i osmišljeno brendiranje zadarske gastronomske i restoranske scene putem redovnih online blogova, koji će sad prerasti u tiskani gastro vodič. S iznajmljivačima direktno komuniciramo mjesečnim newsletterima, a prije godinu i pol smo po prvi puta u Upravno vijeće direktno uključili i predstavnika Udruge privatnih iznajmljivača pri HGK, što je podiglo razinu suradnje i komunikacije s tim važnim segmentom smještajne ponude. Zadar je prepoznat i dobio je nagradu kao najbolja nautička destinacija na Danima turizma 2020. godine.
Nadalje, otvorili smo nove važne kanale promidžbe na mnogim
europskim, ali i američkom tržištu, a za ovo ljeto u planu su
velika i istaknuta događanja koja će sve to još više poboljšati.
I za kraj, a što nije nevažno, unatoč pandemiji turistička
kretanja su u 2020. i 2021. godini u Zadru bila puno bolja od
hrvatskog prosjeka, a svi su izgledi da će i nadolazeća sezona
biti na korist svim dionicima u turizmu našeg grada, što je
uostalom jedan od najvažnijih ciljeva postojanja ureda Turističke
zajednice.
Hvala na pažnji i strpljenju,
Mario Paleka, direktor Turističke zajednice grada
Zadra"
Vezane vijesti
-
U petak, 13. prosinca, Zimski park na Višnjiku zasjao je u blagdanskom duhu uz dolazak Kamiona Djeda Mraza u organizaciji Auto Hrvatske.
-
Projekt koji prati velebitske pastire od prapovijesti do danas zaokružen je dokumentarnim fotografijama Marka-Lorenza Blaslova!
-
Atmosfera na Trgu Petra Krešimira IV bila je ispunjena toplinom, zajedništvom i radošću, a doček Svete Lucije postao je još jedan nezaboravan trenutak u adventskom kalendaru Paga
Izdvojeno
-
Djelomice sunčano uz više oblaka u prvom dijelu dana, osobito ujutro na jugu Jadrana gdje će još mjestimice padati kiša.
-
Topla čokolada jedan je od omiljenijih toplih napitaka diljem svijeta, posebno u hladnim zimskim mjesecima. Bogatog, kremastog okusa i intenzivnog mirisa čokolade, ovaj napitak pruža utjehu i toplinu te budi osjećaj nostalgije i zadovoljstva.
-
Jeste za šah i pivo? Red izazova i red opuštanja uz pivo u pogonu pivovare? Poklonite sebi i svojima jedan 'Christmas chess challenge' i zaigrajte šah s bivšim prvakom Hrvatske!
-
U petak, 13. prosinca, Zimski park na Višnjiku zasjao je u blagdanskom duhu uz dolazak Kamiona Djeda Mraza u organizaciji Auto Hrvatske.
Reci što misliš!