dvodnevna edukacija za male iznajmljivače
Uspješan i dinamičan edukacijski program upotpunio je znanje zadarskih turističkih iznajmljivača
Kako algoritam portala utječe na uspjeh oglasa turističkog smještaja, s kakvim fotografijama predstaviti turistički objekt, što sve utječe na vidljivost pri internetskom pretraživanju, kako koristiti društvene mreže, kako ispunjavati i što sve mora sadržavati cjenik te što je akontacija, a što depozit? – bila su neka od najvažnijih pitanja koja su obrađena drugog dana edukacije za male turističke iznajmljivače
Turistička zajednica Grada Zadra u suradnji sa Savjetovalištem za
obiteljski smještaj Interligo okupila je zadarske iznajmljivače u
multimedijalnoj dvorani Kneževe palače, na dvodnevnom događaju
koji je ponudio obilje korisnih informacija kako za iskusne
iznajmljivače, tako i za one koji u turističkom biznisom rade
prve korake. Jučerašnji dan bio je završni.
- Turistička zajednica uvijek pokušava biti komunikacijski
dostupna našim iznajmljivačima. U prvom redu zbog promjene
zakona, a potom i zbog kvalitetnije informiranosti o uspješnoj
turističkoj praksi, ovim smo događajem svim našim
mikropoduzetnicima htjeli pružiti stručne, pravodobne i precizne
informacije - kazala je Barbara Kardum iz zadarskog TZ-a,
napominjući kako je „Priručnik za vlasnike apartmana, kuća za
odmor, studio apartmana i soba u domaćinstvu za 2022. godinu“ već
poslan na 3.300 adresa zadarskih iznajmljivača.
I dok je prvog dana edukacije najviše govora bilo o detaljima
specijalizacije obiteljskog smještaja, načina na koji se formira
cijena smještaja, uspješnog oglašavanja ili pripreme objekta za
fotografiranje i snimanje, event u srijedu prvo je ponudio priču
o oglašavanju. Praksa online turističke agencije Booking.com i
Airbnb – najpoznatijih tvrtki koja upravljaju internetskim
tržištem za smještaj – bili su posebno ilustrativni i zanimljivi
za iznajmljivače.
- Cilj algoritma je pomoći gostima da nađu najbolji smještaj za
sebe, dok tehnički kvalitetna i profesionalna fotografija
iznajmljivačima pomaže ostvariti bolju popunjenost - istaknula je
Anamarija Cicarelli iz Interliga, navodeći statistiku američke
tvrtke Airbnb o 16 posto većoj vjerojatnosti rezervacije i 28
posto više popunjenih noćenja u slučaju profesionalno odrađenog
posla na fotografiranju objekta. Navedene su i korisne činjenice:
svaki dio objekta treba biti fotografiran onim redom kojim se
gost kreće kroz objekt, minimalno se koristi 25 različitih te
označenih ili potpisanih fotografija, a sve popularnije su i
panoramske, odnosno virtualne fotografije.
- Iako kod nas jako mali broj objekata ima panoramske
fotografije, važno je znati da ih gosti drže atraktivnima te da
one podižu vidljivost - kazala je Cicarelli. Vidljivost se
također poboljšava i komentarima gostiju, pri čemu je važno
uvijek se zahvaliti na dobrim recenzijama, ili općenito
odgovarati na komentare gostiju kao verificirani domaćin.
Mogućnost verifikacije domaćina postoji na Airbnb-u, a ona
gostima pruža osjećaj sigurnosti i povjerenja. Govorilo se i o
društvenim mrežama, odnosno Facebook stranici koju je poželjno
otvoriti kao poslovnu stranicu s pozivom na akciju. Cicarelli je
do kraja predavanja govorila i o izradi web stranica te
aplikacijama i drugim korisnim alatima.
Izlaganje Meri Čizmić Kraljević, također iz Interliga, počelo je
pregledom informacija o formiranju cjenika i 10 stavki koje mora
sadržavati svaki cjenik, a nalaze se u priručniku kojega je
izradila zadarska Turistička zajednica. Ono što je najvažnije,
objasnila je Čizmić Kraljević, čuvanje je cjenika i obavezno
navođenje objašnjenja za popuste.
- Cjenik se može mijenjati svaki dan, ali se mora čuvati. Dodatne
usluge se mogu naplatiti, ali u tom slučaju moraju biti navedene
u cjeniku. Preporuka je ipak da osnovna cijena sadrži i dodatne
usluge, odnosno da se posebno ne naplaćuje - kazala je Čizmić
Kraljević, objasnivši kako se korištenje klima uređaja ili
posteljine može voditi kao dodatna usluga, ali da nije riječ o
poželjnoj praksi. Na cjeniku, s druge strane, ne mogu se pojaviti
usluge korištenja bicikla, transferi i izleti. Što se računa
tiče, ispostavlja se za svaku uslugu i izražava u kunama, a
iznajmljivač svom gostu uvijek mora ispostaviti račun, čak i kada
dolazi preko agencije Booking.com.
Čizmić Kraljević govorila je još o akontaciji i depozitu, kao
svojevrsnom osiguranju da će gost doći u objekt, odnosno u
slučaju depozita – da će paziti da ne napravi šteta na objektu.
Akontacija obično iznosi oko 30 posto, a za nju se također mora
ispisati račun. U slučaju depozita, koji je među zapadnjacima
prilično uvriježena praksa, dobro ga je koristiti u slučaju
posjedovanja luksuznog smještajnog objekta.
- Gosti se tada pažljiviji, jer znaju kako će depozit biti vraćen
ako objekt bude u redu - kazala je splitska predavačica iz
Interliga, navodeći kako se mora izdati potvrda o primanju
depozita te potvrda o povratu pologa. Depozit se obično kreće,
rečeno je, od 500 do 1.500 kuna. Ovaj dvodnevni događaj u
Kneževoj palači ponudio je obilje korisnih informacija –
presudnih za uspješno i zakonito poslovanje – no posebnu dinamiku
programu zadarskog TZ-a i Interliga dali su aktivni i za teme
iznimno zainteresirani zadarski mali iznajmljivači.
Vezane vijesti
-
Centar za poslovnu etiku Fakulteta filozofije i religijskih znanosti u suradnji sa Sveučilištem u Scrantonu (Pensivlanija, USA), Sveučilištem u Ljubljani i Sveučilištem u Zadru organizira međunarodni interdisciplinarni simpozij na temu: "Turizam, ekonomija i poslovna etika".
-
Pretežno sunčano bit će na srednjem Jadranu i u unutrašnjosti Dalmacije, a potkraj dana rast naoblake, osobito na otocima.
Izdvojeno
-
U Dalmaciji će s promjenjivom naoblakom gdjegod pasti uglavnom samo malo kiše, i to češće prema otvorenom malo do umjereno valovitom moru
-
U organizaciji Hrvatskog odbojkaškog saveza i OK Zadar od petka, 17. siječnja do nedjelje 19. siječnja održat će se završnica prvenstva Hrvatske u odbojci za juniorke i juniore.
-
Najava događanja u Gradskoj knjižnici Zadar za tjedan od 20. do 25. siječnja 2025.
-
Jeste li se ikada zapitali zašto vas obuzme neobjašnjiv umor nakon obilnog ručka? Ovaj fenomen, poznat kao postprandijalna somnolencija, često je iskustvo mnogih, no rijetko tko razumije njegove stvarne uzroke.
Reci što misliš!