Događaji

Prvi dan edukacije za male iznajmljivače

Kvalitetno predstavljanje turističkog smještaja nije trošak, nego korak na putu prema uspjehu

Kvalitetno predstavljanje turističkog smještaja nije trošak, nego korak na putu prema uspjehu
Bojan Bogdanić

Zadarski turistički iznajmljivači mogli su se danas na prvom predavanju u sklopu programa edukacije za male iznajmljivače, upoznati sa svim detaljima specijalizacije obiteljskog smještaja.

Ovaj dvodnevni event u raskošnom i reprezentativnom prostoru Kneževe palače, koji će i sutra ponuditi obilje zanimljivih i korisnih informacija bitnih za uspješno i zakonito poslovanje, organizirala je Turistička zajednica Grada Zadra u suradnji sa Savjetovalištem za obiteljski smještaj Interligo.

- Vjerujem kako će sezona 2022. biti dobra za turistički sektor te da će informacije s ovog predavanja biti korisne svim iznajmljivačima. Organizirali smo besplatnu edukaciju kako bi naše iznajmljivače upoznali sa svim segmentima poslovanja obiteljskog smještaja i novim trendovima u branši - kazao je na otvaranju ovog eventa direktor zadarskog TZ-a Mario Paleka.

Edukacija za male iznajmljivače 1. dan @ Kneževa palača Edukacija za male iznajmljivače 1. dan @ Kneževa palača

Zadarska Turistička zajednica upravo je zato na adrese zadarskih iznajmljivača poslala oko 3.300 prepoznatljivo dizajniranih brošura podnaslovljenih kao „Priručnik za vlasnike apartmana, kuća za odmor, studio apartmana i soba u domaćinstvu za 2022. godinu“. I dok je brošura svojim sadržajem ponudila obilje korisnih informacija o zakonitom i uspješnom poslovanju, predavačice Meri Čizmić Kraljević i Anamarija Cicarelli iz Savjetovališta za obiteljski smještaj Interligo, otkrile su zadarskim iznajmljivačima detalje koji često čine razliku između uspješnog i neuspješnog vođenja turističkog biznisa.

Čizmić Kraljević je govorila o mogućnostima reklamiranja pomoću suvremene tehnologije, a istaknula je Google Maps kao besplatan marketinški alat, koristan za Zadar i okolicu zbog postojanja aerodroma.

Predavanje Čizmić Kraljević je u prvom redu bilo usmjereno na stvaranje dojma i uspjeha. Anamarija Cicarelli, s druge strane, više je pozornosti usmjerila na samo poslovanje; troškove poslovanja, formiranje cijene smještaja, odnosno na elemente koji utječu na formiranje konačne cijene smještaja.

Porez, turističke pristojbe i članarina, troškovi Interneta, struje, vode, oglašavanja i drugo, osnovni su i svima zajednički troškovi, dok su održavanje bazena ili okućnice dodatni troškovi koji podižu cijenu godišnjeg troška za iznajmljivača, ali i smještajnu cijenu objekta.

- Prvi posao je izračunavanje troškova koji, unatoč medijskoj percepciji, ipak nisu beznačajni ili mali. Turistička pristojba i članarina najmanji su dio ukupnog troška - upozorila je Cicarelli kako smještajna cijena u konačnici ovisi o ukupnim troškovima, kapacitetu i uređenju objekta, dodatnim sadržajima poput bazena i jacuzzija, lifta, mikrolokaciji te – posebno važno – konkurenciji.

Cicarelli je još govorila o važnosti određivanja najviše cijene smještaja, pa tek onda cijene izražene s popustima za first ili last minute, o pravima na otkazivanje u oba slučaja – gost i domaćin.

Grdović: Ponudu apartmana podigli smo na nivo prepoznatljivosti kvalitete

- Ove su edukacije dobre i korisne, jer nas svake godine čeka nešto novo o čemu nas obavještava naša Turistička zajednica. Imamo dobru suradnju - ističe Klaudio Grdović, predsjednik Udruge iznajmljivača pri HGK i član Turističkog vijeća zadarskog TZ-a. 

- Očekujemo dobru sezonu, a svi se nadamo kako se situacija u Ukrajini neće bitnije odraziti na njezin uspjeh. Iza nas su dvije krizne pandemijske godine u kojima smo odradili dobar posao, najviše zbog činjenice kako smo ponudu apartmana podigli na nivo prepoznatljivosti kvalitete. No predavanja i edukacije svakako su dodatna pomoć, jer ljudi ipak shvaćaju kako moraju koristiti sve marketinške i druge mogućnosti koje bitno unaprjeđuju poslovanje. Na isti način podiže se i kvaliteta smještaja - poručuje Grdović.

Pozivamo sve male iznajmljivače i na drugi dio predavanja koji se nastavlja u srijedu od 9 sati, a govorit će se o dokumentima i knjigama koje treba voditi iznajmljivač, potom sve relevantno o izdavanju računa, prijavi i odjavi gostiju, razlici iznajmljivača kao fizičkoj i pravnoj osobi i dolasku inspektora u objekt. 


Reci što misliš!