Događaji

najdugovječnija aktivnost udruge "eko-zadar"

Glavne teme Zelenog telefona su otpad, deponiji, upiti oko odlaganja, zelenilo i bespravna gradnja

Glavne teme Zelenog telefona su otpad, deponiji, upiti oko odlaganja, zelenilo i bespravna gradnja
eZadar

Jedna od najdugovječnijih aktivnosti Udruge „Eko-Zadar“, uz Sajam Dani sunca, je Zeleni telefon, servis za prijavu različitih okolišnih problema

Ovu uslugu Udruga pruža još od 2003. otkad su na usluzi građanima koji imaju potrebu prijaviti različite probleme u okolišu i zbog kojih im treba pomoć.

„Zeleni telefon je aktivan od 2003. godine. Tada je Udruga „Eko-Zadar“ postala dio te mreže Zelenih telefona i od tad ga kontinuirano, iako simo imali različite prekide u financiranju tako da smo prošle godine, a bome i ove,  većinski to odrađivali volonterski jer ne stignemo napraviti toliko aktivnosti za promociju tog servisa. Ne stižemo ukomponirati s ostalim projektnim obvezama“, priča nam Željka Jurlina iz Udruge „Eko-Zadar“.

A što najčešće naši sugrađani prijavljuju?

„Ovisi iz godine u godinu, iako primjećujemo da se, otkako je korona, smanjio broj prijava, što nije bilo zapravo zdravorazumski za očekivati, obzirom da su ljudi više bili u prirodi. Na području Zadarske županije su glavne teme otpad, deponiji, upiti oko odlaganja, zelenilo i bespravna gradnja, pogotovo na obali, poput nasipavanja obale“, saznajemo od Željke,

No, nije poznato  je li to ono što najviše muči ljude, ali to je ono što najviše prijavljuju na Zeleni telefon.

Rješavanje prijave odvija se ovisno o vrsti problema.

„Znaju nam javiti da je, primjerice, susjedovo dvorište previše zatrpano različitim smećem i to se prijavljuje komunalnim redarima, ili grada ili općine, i oni mogu naložiti vlasniku te parcele da je uredi. Bez obzira je li nešto privatno ili javno, trebalo bi biti uredno. Ako je u pitanju buka, onda kontaktiramo nadležne za to. Ako je voda, onda su druge službe u pitanju. Svaki problem ima svoje nadređene, recimo. Onda ih mi kontaktiramo i pokušavamo to riješiti. Ako ne, onda tražimo i podršku medija jer se zna dogoditi da drukčije ne može.“, priča nam Željka.

Broj Zelenog telefona je 072/123456.


Reci što misliš!