Događaji

#pašman

Josip Bilaver: Nije realno da će se most do Pašmana financirati EU sredstvima

Josip Bilaver: Nije realno da će se most do Pašmana financirati EU sredstvima

Optimalna opcija povezivanja otoka Pašmana s kopnom je izgradnja grednog mosta. Pokazala je to Studija predizvodljivosti povezivanja otoka Pašmana s kopnom predstavljena 25.10. u Ministarstvu mora. Uzela je u obzir još opciju povezivanja uronjenim tunelom ili uvođenjem dodatnih trajektnih i brodskih linija.

Državnog tajnika Josipa Bilavera zamolili smo da komentira rezultate studije: 

Studija je uzela u obzir izgradnju tunela i dva oblika mosta, procjenjeno je da bi najbolja bila verzija grednog mosta teška oko 450 milijuna kuna i da bi se u tom slučaju morala ugasiti trajektna linija Biograd – Tkon. Što se tiče samog financiranja koje je uvijek najproblematičnije  dogovoreno je da u ovom trenutku nije realno očekivati financiranje iz EU sredstava te se moraju naći drugi modeli. Za sada su najrealniji nekakvi koncesijski modeli. Općina ima određene kontakte, a Ministarstvo i Hrvatske ceste, mi s obzirom na potencijalne investitore možemo pomoći u pripremi projektne dokumentacije - izjavio je Bilaver za Radio Zadar. 

Aktualni prioritet su izgradnja trajektne luke Tkon i izmještanje trajektne luke Biograd, dodaje Bilaver: U novom operativnom EU programu procijenili smo da nije realno očekivati financiranje izgradnje mosta.

Koja bi sad bila poruka otočanima pitamo : Ministarstvo neće kočiti ovaj projekt, osluškujemo lokalno stanovništvo, znamo da ima glasova i za i protiv. Nećemo priječiti dolazak određenih investitora pod određenim uvjetima ali u ovom trenutku iz državnog ili europskog proračuna u skoroj budućnosti nije realno financiranje jednog takvog projekta - kazao nam je državni tajnik Bilaver.

​​​​​