Događaji

#obrazovanje

Ministar Fuchs istaknuo da nema vidljivog utjecaja pandemije na rezultate državne mature

Ministar Fuchs istaknuo da nema vidljivog utjecaja pandemije na rezultate državne mature

Ministar znanosti i obrazovanja Radovan Fuchs izrazio je u srijedu zadovoljstvo ovogodišnjom provedbom državne mature, ustvrdivši kako nema vidljivih naznaka utjecaja posljedica pandemije i online nastave na rezultate hrvatskih učenika.

"Jako je dobra informacija da je ove godine državna matura završila dobro i bez nekih posebnih problema", rekao je ministar Fuchs uoči užeg kabineta vlade. Što se tiče eventualnih posljedica pandemije i nastave u online uvjetima na rezultate mature, kazao je kako nema vidljivog direktnog učinka.

"Mislim da je to dobrim dijelom zahvaljujući tome što smo posebno pokušali štititi upravo završne razrede, maturante i, onda kad su iz određenih razloga u nekim županijama srednje škole prelazile na online nastavu, inzistirali smo na tome da maturanti pohađaju škole", istaknuo je ministar.

Ukupno ove godine je državnoj maturi pristupilo 29.532 učenika, od kojih je 25.861 iz sustava srednjoškolskog obrazovanja RH, dakle, onih koji su završili četverogodišnje srednjoškolsko školovanje. Razlika se odnosi na one koji su ponavljali državnu maturu zato što su željeli bolji rezultat, mijenjati studijske programe, te jedan dio učenika koji su iz drugih država, velik dio iz Bosne i Hercegovine.

Najviše se polagao hrvatski i engleski na višoj razini, te matematika na nižoj, B razini, a od izbornih predmeta, fizika, biologija, politika i gospodarstvo, kemija, psihologija, informatika i likovni.

"U prosjeku je rezultat vrlo dobar. Nije položilo 360 učenika, ili 3,2 posto manje nego prethodnih godina, a lošiji je postotak učenika koji su riješili 100 posto sve predmete", istaknuo je Fuchs, napomenuvši kako je barem dva predmeta 100 posto riješilo svega 118 učenika.

"Međutim, tu još ima čitav niz analitičkih podataka koje upravo obrađuje Nacionalni centar za vanjsko vrednovanje obrazovanja i ja očekujem da dođu sa svim analitičkim, statističkim i inim analizama koje ćemo uskoro kroz koji dan prodiskutirati", napomenuo je.

Na novinarsko pitanje što o vjerodostojnosti državne mature kao temelja za upis na fakultet govori činjenica da neki fakulteti imaju i svoje interne prijemne ispite, ministar je kazao kako je riječ o posljedici ranijih sumnji u provođenje mature, zbog čega su pojedini fakulteti uz neka dodatna obrazloženja uvodili neke kategorije dodatnih ispita, istaknuvši kako se nada da će se to jednoga dana "do kraja iskristalizirati".