Događaji

tretiraju ih kao pješake

Zakona nigdje na vidiku: Vozači romobila u sivoj zoni

Zakona nigdje na vidiku: Vozači romobila u sivoj zoni
Bojan Bogdanić

Uz motocikle, u posljednje je vrijeme sve češće prijevozno sredstvo, osobito ljeti - romobil. Mnogi tako izbjegavaju gužve u prometu i traženje mjesta za parkiranje, osobito u gradovima.

Prema postojećim zakonima, ne moraju se voziti kolnikom i biciklističkim stazama, zbog čega pješaci baš i nisu najsretniji.

Alen romobil najviše upotrebljava za odlazak na posao. Ističe kako je dolazeći na posao od 10 do 15 minuta gubio na traženje mjesta za parkiranje. Nekad i dulje. Sada tog problema više nema.

U Hrvatskoj je trenutačno oko 15 tisuća vozača romobila. Taj broj raste. U zakonu se jedva spominju.

- Za sada vozače takvih vozila tretiramo kao pješake budući je njihovo kretanje određeno zakonski tako da za sada nemaju obavezu korištenja kolnika, biciklističkih staza i slično. Kreću se onim prostorima koji koriste pješaci za kretanje, kaže Ivan Ćosić iz Službe za sigurnost cestovnog prometa.

U nedavnom slučaju samozapaljenja baterije romobila kupljenog na internetu dovedeni su u opasnost vozač i drugi sudionici u prometu.

- U ovom slučaju, po svim indikacijama - bio je kratki spoj na bateriji, vjerojatno od loših instalacija. U romobilima koji se prodaju u Hrvatskoj za sada nije zabilježen takav slučaj, tako da je moja preporuka kupovati provjereno u Hrvatskoj i s garancijom. Možda je to ipak na kraju isplativije bez obzira na razliku u cijeni, govori Mirza Botonjić iz Udruge vozača električnih uređaja.

A cijene su od dvije do čak tridesetak tisuća kuna. Pri kupnji na internetu potreban je oprez. Tako će najveći problem vozačima biti puknuće gume ili mehanički kvarovi pa će oni, kao i ostali oko njih, u prometu biti mnogo sigurniji.  


Reci što misliš!