Događaji

#digitalizacija

U e-Komunikaciju sa sudovima uključeno 75 tisuća korisnika

U e-Komunikaciju sa sudovima uključeno 75 tisuća korisnika
Dino Stanin/PIXSELL

U sustavu e-Komunikacije, koji je nakon duže probne primjene od travnja prošle godine obvezan na svim sudovima, upisano je 75 tisuća korisnika, a njegove prednosti, unatoč prvotnoj sumnjičavosti, prihvaća sve više sudionika sudskih postupaka.

Elektronička komunikacija konkretno na Općinskom sudu u Splitu primjenjuje se od početka prošle godine i to s odvjetnicima koji su se dobrovoljno uključili, dok se nakon odluke ministra pravosuđa od 20. travnja 2020. godine e-Komunikacija primjenjuje kao obavezna.

Kako se doznaje od upraviteljice sudskih pisarnica Općinskog suda u Splitu Sanje Tokić Ministarstvo pravosuđa je na tom sudu još krajem 2019. provelo edukaciju službenika i sudaca gdje se demonstriralo provođenje e-Komunikacije u informacijskom sustavu e-Spisa i izdao priručnik za korištenje u sudovima.

Objašnjava kako građani za razliku od pravnih osoba nisu obveznici e-Komunikacije već svoja pismena predaju neposredno ili putem pošte, kao što je to bilo i do sada, a sud im pismena šalje putem pošte. Na sudu smatraju kako bi građanima bilo u interesu komuniciranje sa sudom putem e-Komunikacija jer je takav način brži i jeftiniji, građani ne moraju dolaziti na sud niti odlaziti u poštanske urede kako bi predali sudsko pismeno.

"Ukoliko građani žele sa sudom komunicirati preko e-Komunikacija mogu u postupku pred sudom podnijeti podnesak u elektroničkom obliku i to putem informacijskog sustava, odnosno dati vlastitu izjavu pred sudom kako su suglasni da im se dostava pismena obavlja elektroničkim putem u siguran elektronički poštanski pretinac", kaže Sanja Tokić.

Dodaje i da pravo korištenja e-Komunikacije građanima koji nisu obveznici prestaje kad u postupku pred sudom povuku izjavu ili podnesu zahtjev da im se dostava pismena ne obavlja elektroničkim putem ili kad putem informacijskog sustava odaberu opciju da ne žele više sudjelovati u elektroničkoj komunikaciji.

Ako sustav ne funkcionira, što zna biti slučaj, korisnici moraju bez odgode prijaviti nedostupnost administratoru sustava, a rok za predaju podneska produžuje se za jedan dan od trenutka dostupnosti sustava. Tokić tvrdi kako su na tom sudu suci i službenici prihvatili novi način rada i u cijelosti primjenjuju e-Komunikaciju.