novo "normalno"
HZJZ izdao detaljne preporuke za organizaciju većih okupljanja
Ove se upute i preporuke odnose na organizaciju okupljanja na kojima je predviđeno okupljanje 100 i više sudionika. Za provedbu ovih preporuka odgovoran je organizator.
Pozivanje uzvanika
Prilikom pozivanja uzvanika organizatori i domaćini okupljanja
informiraju uzvanike o važećim mjerama i daju upute i
informacije. Preporučuje se da se na okupljanje ne pozivaju osobe
starije životne dobi ili oboljeli od kroničnih bolesti.
Vidljive obavijesti
Na ulazu u prostor objekta ili neposredno nakon ulaza na
vidljivom je mjestu potrebno postaviti obavijest o obvezi
pridržavanja općih higijenskih mjera i mjera fizičke udaljenosti
u skladu s preporukama Hrvatskog zavoda za javno zdravstvo.
Označavanje sjedećih mjesta
Treba unaprijed označiti sva sjedeća mjesta, međusobno ih
udaljiti najmanje 1,5 metar te ograničiti dolazak na najviše
onoliko sudionika koliko ima označenih mjesta.
Ulazak u prostor i raspored sjedenja
Sudionici/uzvanici trebaju ulaziti u prostor gdje se održava
okupljanje tako da se ne zadržavaju i ne grupiraju te da čim
kraćim putem dođu do svog stola. Preporučuje se da za istim
stolom budu smještene osobe iz istog kućanstva. Također se
preporučuje da raspored sjedenja bude točno utvrđen i
nepromijenjen tijekom okupljanja.
Evidencija sudionika
Prije i nakon upisivanja u evidenciju, posjetitelj treba
dezinficirati ruke. Obvezuje se organizatora (fizičku ili pravnu
osobu) na vođenje evidencije sudionika i osoblja radi lakšeg
praćenja kontakata u slučaju eventualne pojave zaraze virusom
SARS-CoV-2 i dostavljanje evidencije teritorijalno nadležnoj
službi civilne zaštite Ravnateljstva Civilne zaštite te čuvati
evidenciju 14 dana od dana održavanja okupljanja. U evidenciju će
se prikupljati osnovni podaci: ime, prezime, broj telefona i
potpis sudionika.
Svojim potpisom sudionik okupljanja potvrđuje da je izmjerio
tjelesnu temperaturu i da nije viša od 37,2°C, da se osjeća dobro
i da nema ukućana u samoizolaciji, da nije boravio unutar
prethodnih 14 dana u inozemstvu odnosno ako jest da ima negativan
PCR test koji nije stariji od 48 sati, da nije u proteklih 14
dana imao kontakt s osobom zaraženom SARS-CoV-2 virusom te da
nema niti jedan od sljedećih simptoma: temperatura, kašalj,
nedostatak zraka, grlobolja, curenje nosa ili gubitak
njuha.
Maske za lice
Obvezuje se korištenje maski za lice ili medicinskih maski za sve
pružatelje usluga na okupljanjima osim glazbenika. Osoblje treba
koristiti masku za lice ili medicinsku masku koja prekriva nos i
usta. Uz to, treba im stalno biti na raspolaganju dezinfekcijsko
sredstvo kojim će redovito dezinficirati ruke.
Dolazak na okupljanje i ponašanje sudionika na okupljanju
Mjerenje tjelesne temperature prije okupljanja. Svi sudionici
okupljanja te zaposlenici pružatelja usluga obvezni su pri ulasku
izmjeriti tjelesnu temperaturu. Ako je viša od 37,2°C, ili ako se
osoba osjeća bolesno ili ima bilo koje znakove bolesti (odnosi se
na sve simptome i znakove bolesti, ne samo na bolesti dišnih
puteva), ne može sudjelovati u okupljanju.
Također, osoba ne može sudjelovati na okupljanju bilo koje vrste
ako:
- ima ukućana koji je u samoizolaciji
- je boravila unutar prethodnih 14 dana u inozemstvu osim ako ima negativan test na PCR ne stariji od 48 sati
- je u proteklih 14 dana imala kontakt s osobom zaraženom SARS-CoV-2 virusom
- ima neki od sljedećih simptoma: temperatura, kašalj, nedostatak zraka, grlobolja, curenje nosa ili gubitak njuha.
Dezinfekcija ruku
Tijekom boravka na okupljanju, preporučuje se čim češće
dezinficirati ruke. Za dostupnost dezinficijensa u dovoljnim
količinama odgovoran je organizator okupljanja. Prije odlaska s
okupljanja sudionik treba dezinficirati ruke.
Fizički razmak
Za cijelo vrijeme boravka u svim prostorima, uključujući dolazak
i odlazak, fizički razmak između svih sudionika treba biti
najmanje 1,5 metar. Organizator je dužan paziti da za svakog
sudionika ima isplanirano najmanje 3 m² prostora. Pravilo fizičke
udaljenosti ne mora se primjenjivati između članova istog
kućanstva ili osoba koje su uobičajeno u bliskom kontaktu.
Zabranjeno je dolaziti u bliski fizički kontakt rukovanjem,
grljenjem, ljubljenjem ili čestitanjem.
Glazba
Na okupljanju smiju sudjelovati samo oni izvođači koji u
prethodnih 14 dana od planiranog okupljanja nisu boravili izvan
Hrvatske, a u protivnom samo oni koji imaju negativan PCR test na
SARS-CoV-2 koji nije stariji od 48 sati. Pozornicu se preporučuje
postaviti na udaljenost od najmanje 4 metra od ostalih sudionika
okupljanja. Razmak od 2 metra preporučuje se između i od izvođača
pjevačkih dionica te glazbenika s puhačkim instrumentima.
Obavezno je osigurati razmak od 4 metra između publike i izvođača
na sceni te osigurati da izvođači ne dolaze u bliski kontakt s
ostalim sudionicima okupljanja.
Plesni podij
Broj osoba koje istovremeno mogu boraviti na plesnom podiju ovisi
o veličini podija te je preporuka da se osigura prostor od 4 m²
po osobi osim između članova istog kućanstva ili osoba koje su u
uobičajeno bliskom kontaktu.
Posluživanje i konzumacija hrane i pića
Preporučuje se posluživanje hrane i napitaka isključivo na stol
ispred gosta, u individualnim porcijama.
Posuđe
Čaše, ostalo posuđe i ostale predmete ne smije se dijeliti s
drugim osobama.
Higijena prostora
Klimatizacijski uređaji, uređaji za grijanje i
ventilaciju
Opća preporuka za unutarnje prostore je prozračivanje otvaranjem
prozora, a manje korištenjem ventilacijskih sustava. Pri
korištenju ventilacijskih sustava potrebno je posvetiti posebnu
pažnju praćenju stanja filtara i održavanju pravilnog stanja
brzina zamjene zraka u zatvorenom prostoru. Treba redovito
provjeravati pravilno funkcioniranje opreme za ventilaciju i
izmjenu zraka. Preporučuje se ventilacija povećanim postotkom
vanjskog zraka koji cirkulira u sustav te način rada bez
recirkulacije kako bi se poticale promjene zraka koje smanjuju
koncentraciju potencijalno zaraznih čestica.
Čišćenje i dezinfekcija prostora
Često dodirivane površine kao što su kvake na vratima, ručke na
prozorima, radne površine, rukohvati, slavine u toaletima, tipke
vodokotlića, prekidači za struju, zvona na vratima te druge
dodirne površine koje koristi veći broj osoba neophodno je
dezinficirati prije početka okupljanja, zatim svaka dva sata
tijekom okupljanja te na kraju po odlasku svih sudionika. Pri
planiranju rasporeda korištenja objekata, potrebno je osigurati
dovoljno vremena za ulazak i izlazak sudionika te u slučaju dva
uzastopna događanja omogućiti dovoljno vremena za prozračivanje i
dezinfekciju prostora. Detaljnije upute dostupne su na sljedećim
poveznicama:
Izdvojeno
-
Na blagdan svete Lucije učenici Osnovne škole Voštarnica, u pratnji ravnateljice Irene Dukić i učiteljica edukacijskih rehabilitatorica, posjetili su zadarsku gradsku upravu.
-
Dođite u Glazbenu zbirku Gradske knjižnice Zadar u ponedjeljak 16. prosinca na Božićni kviz!
-
Iz zadarske Elektre stiže obavijest o privremenom prekidu u opskrbi električnom energijom u ponedjeljak, 16. prosinca zbog radova prema sljedećem rasporedu
-
Veliku nagradu 59. zagrebačkog salona arhitekture i urbanizma, koji je pod nazivom "Dijalozi/Monolozi" otvoren u nedjelju u Umjetničkom paviljonu u Zagrebu, osvojio je projekt "Rekonstrukcija Vitića: palimpsest tumačenja izvornosti" skupine autora.
Reci što misliš!