sve na jednom mjestu
HZJZ izdao detaljne upute za rad kampova i marina
Jednako, kao i za rad hotela i iznajmljivača, Hrvatski zavod za javno zdravstvo izdao je preporuke za rad kampova i marina. Uz ona uopćena o fizičkom distanciranju na cijelom unutarnjem i vanjskom prostoru objekta, uključujući restorane, recepcije, plaže, barove i druga mjesta, u Općim uvjetima za hotelske prostore opisan je uz niz detaljno opisanih pravila.
Opća pravila i uvjeti za prostore kampova i marina
Fizička udaljenost
Potrebno je poštovati pravila fizičke udaljenosti od 1,5 metra na
cijelom prostoru kampa/marine (na recepciji, stolovi u
ugostiteljskim objektima, na plažama npr. ležaljke, suncobrani, u
redovima za čekanje pred barovima, trgovinama, kioscima,
hladnjacima za sladoled i sl.). U svim prostorima u kojima
postoje sjedeća mjesta ili ležaljke i suncobrani, treba ih
rasporediti na način da su jedni od drugih udaljeni 1,5 metar.
Potrebno je poštovati pravila maksimalnog broja dozvoljenih osoba
u zatvorenim prostorima (objektima, službenom vozilu
kampa/marine, djece u mini-klubovima, sportsko-rekreacijskim
sadržajima i sl.) sukladno definiranim kriterijima.
Dezinficijens
Na ulazima zatvorenih prostora kampova/marina (recepcija,
sportsko-rekreacijski sadržaji, trgovine, kiosci, pultovi za
obavljanje plaćanja usluga) te u radnom prostoru zaposlenika
nužno je postaviti dozatore s dezinfekcijskim sredstvom (na bazi
alkohola u koncentraciji ne manjoj od 70% ili drugog sredstva s
deklariranim virucidnim djelovanjem i prikladnog za korištenje na
koži).
Vidljive obavijesti i informiranje gostiju
Na vidljivom mjestu na ulazu, kao i u samom prostoru gdje borave
posjetitelji, nužno je postaviti informacije o higijenskim
postupcima i sa smjernicama o pravilnom ponašanju i mjerama
zaštite kojih se treba pridržavati ili koje vrijede u tom
prostoru. Iste informacije mogu se dati gostima prilikom prijave.
Također treba objaviti informacije o telefonskim brojevima
medicinskih centara, zdravstvenih ustanova te kome se treba
obratiti u slučaju sumnje na COVID-19. Maksimalan broj osoba u
prostorima.
Treba se pridržavati pravila maksimalnog broja dozvoljenih osoba u određenim prostorima sukladno definiranim kriterijima fizičke udaljenosti od 1,5 metra.
Maske za lice
Unutar zatvorenih prostora hotela preporučuje se nošenje
medicinske maske ili maske za lice koje prekrivaju i usta i
nos.
Zaštitna oprema. Nužno je osigurati dostatnu količinu maski i
rukavica za zaposlenike.
Papirnati ručnici i jednokratni materijal
Nužno je osigurati dostatnu količinu papirnatih ručnika (ubrusa)
i ostalih jednokratnih materijala, sredstava i opreme za
čišćenje, pranje i dezinfekciju.
Odlaganje otpada
U svim zatvorenim prostorijama unutar kampa preporučuje se
postavljanje kante za otpatke s odgovarajućim poklopcima.
Čišćenje
Za mobilne kućice, apartmane i drugdje gdje je primjenjivo
preporuka je da se čišćenje obavlja samo na odlasku gostiju (za
zamjenu ručnika i posteljine preporuka je da se koriste mjere
distanciranja npr. da se gostima dostavlja čisto i preuzima
prljavo na ulazu u objekt).
Upute za pridržavanje općim i higijenskim
mjerama
Upute za čišćenje i dezinfekciju dostupne su na sljedećim
poveznicama:
Čišćenje i dezinfekcija prostora bez oboljelih od COVID-19 – ovdje.
Čišćenje i dezinfekcija prostora u kojima je boravila osoba pod sumnjom na zarazu COVID-19 – ovdje.
KAKO PRILAGODITI SVAKODNEVNI ŽIVOT U HRVATSKOJ – Dodatne upute za pojedince – što sami možete učiniti za sebe i svoje bližnje – ovdje.
Recepcija
Fizička udaljenost na recepciji
Potrebno je osigurati dovoljan razmak između osoblja na recepciji i gosta kao i među samim djelatnicima. Treba također skratiti trajanje prijave/odjave na najviše 15 minuta (što je definicija bliskog kontakta) ili, ako to nije moguće, treba na recepciji postaviti pregrade (od pleksiglasa ili sličnog materijala koji osigurava potrebnu sanitarnu udaljenost). Maksimalan broj osoba u prostoru recepcije regulira se i ograničava sukladno mjerama fizičke udaljenosti između ljudi od najmanje 1,5 metra. Treba osigurati dovoljno prostora na recepciji za poštovanje mjera fizičkog distanciranja.
Informiranje gostiju i djelatnika
Osoblje recepcije treba biti dovoljno informirano o bolesti
COVID-19 kako bi moglo bez problema izvršavati dodijeljene
zadatke i spriječiti moguće širenje zaraze unutar ustanove.
Moralo bi biti u mogućnosti informirati goste koji se raspituju o
pravilima kampa/marina u pogledu provedbe preventivnih mjera ili
drugih usluga koje gosti mogu zahtijevati (npr. medicinske
i
ljekarničke usluge dostupne na tom području ili u samom objektu,
brojevi telefona dežurnih
zdravstvenih ustanova, hitnih medicinskih službi i sl.).
Primjena tehnologije
Ako kamp ili marina već posjeduje tehnološke mogućnosti, treba
potencirati obavljanje prijave i rezervacije od kuće putem
interneta (opcija je pronalazak tehničke mogućnosti za direktnu
prijavu gosta na eVisitor), beskontaktnog plaćanje, plaćanje
predračunom, samo-skeniranje dokumenata i sl. (ondje gdje je to
primjenjivo i moguće).
Odjava (Check-out)
Treba gostima savjetovati da svoju odjavu iz marine ili kampa
unaprijed najave kako bi se računi mogli pripremiti na vrijeme i
tako izbjeglo svako nepotrebno zadržavanje na recepciji.
Prozračivanje
Treba redovito prozračivati sve prostore.
Higijena recepcije
Potrebno je površinu recepcije dezinficirati u redovnim razmacima
(npr. svakih sat vremena), a prostor prijema i odjave gostiju
(dodirne površine) u pravilu treba dezinficirati, iza svakog
gosta.
Mjenjački poslovi i bankomati
Gdje je moguće treba dati prednost mijenjanju i podizanju novca
na bankomatima koji su postavljeni na vanjskom dijelu/izvan
recepcije. Uz bankomat treba postaviti sredstvo za dezinfekciju
ruku.
Higijena sanitarnih čvorova
Potrebno je pojačati čišćenje, dezinfekciju i prozračivanje
javnih sanitarnih prostora svaka dva sata (a po potrebi i češće),
kao i pojačati broj zaposlenika za dnevna čišćenja u svakom
sanitarnom čvoru. Istodobno, treba ograničiti korištenje
sanitarnog čvora sukladno veličini i propisanim sanitarnim
uvjetima.
Dječji sadržaji
Treba osigurati rad na način kako je propisan rad dječjih vrtića
i igrališta u gradovima. Preporuke su dostupne na mrežnim
stranicama HZJZ-a.
Dostupnost opreme
U slučaju potrebe gostima treba osigurati dostupne termometre te
zaštitne maske i rukavice (na upit).
Osoblje
Radi se sa smanjenim brojem osoblja (po potrebi, ovisno o
zauzeću). Osoblje podijeljeno u smjenama ne bi se trebalo
susresti na izmjeni smjene. Prostor za odmor osoblja treba
redovito prozračivati i očistiti površine dezinficijensom.
U smještajnoj jedinici ili na recepciji dostupan je broj telefona
odgovorne osobe u hotelu koja dalje preuzima kontakt prema
zdravstvenim ustanovama u slučaju sumnje na COVID-19.
Ako postoji mogućnost, treba omogućiti prijavu (check-in) i
osnovne radnje izravno iz vozila.
Sanitarni čvorovi
Potrebno je postaviti obavijest sa smjernicama o pravilima
ponašanja i mjerama zaštite (fizičko distanciranje, dozatori za
dezinficijens za ruke i ostalo). Ako je primjenjivo, treba
postaviti žetonijere za kupnju žetona za pranje rublja. Potrebno
je pojačano i učestalije čišćenje, dezinfekcija i provjetravanje
prostora.
Treba poticati i pojačati korištenje obiteljskih kupaonica, gdje
je to moguće (zatvoreni prostor sa svim sadržajima kao kućna
kupaonica pod ključem, koje koristi samo jedna obitelj).
Treba otvoriti dovoljan broj zajedničkih sanitarnih čvorova, ovisno o zauzeću u kampu ili marini.
Ugostiteljski objekti unutar kampova ili marina
Organizacija rada
Treba postaviti obavijest o fizičkom distanciranju i minimalnom
razmaku od 1,5 metra. U objektima se do dolaska gostiju stolovi
drže praznima, a pribor se servira kada gosti sjednu. Preporučuje
se da se jelovnike istakne na ulazu ili drugom vidljivom mjestu
na odgovarajući način u plastificiranom obliku, odnosno
preporučuje se uklanjanje klasičnih oblika jelovnika. Sugestija
je da se posjetitelje usmeno ili na koji drugi prihvatljiv način
upozna s raspoloživom ponudom hrane i pića.
Ograničenje ukupnog broja posjetitelja
Ograničenje broja posjetitelja može se postići na način da se na
raspolaganje stavi onaj broj stolova na udaljenosti od 1,5
metara. Ulazak gostiju regulira se na način da sljedeći
posjetitelj ili skupina posjetitelja može ući tek kad prethodna
skupina posjetitelja napusti prostor objekta.
Fizički razmak između pojedinih grupa posjetitelja mora biti najmanje 1,5 metar.
Stolovi trebaju biti raspoređeni tako da se održi fizički razmak među stolovima, odnosno među različitim skupinama gostiju od 1,5 metara. Za stolovima mogu sjediti organizirane skupine gostiju pri čemu među pojedinim skupinama gostiju u objektu razmak mora biti najmanje 1,5 metara. Primjerice, članovi jedne obitelji sjede 1,5 metara udaljeni od druge skupine gostiju, čak i ako se radi o dugačkim stolovima koji su namijenjeni za sjedenje više osoba.
Posluživanje hrane i pića
Gdje god je to moguće, preporučuje se posluživanje gostiju za
stolom. Ako se radi o samoposlužnom (buffet) načinu usluge, tamo
gdje je to tehnički moguće, preporučuje se da se osigura
posluživanje hrane i pića na način da gosti ne budu u mogućnosti
samostalno uzimati jelo ako nije u porcijama. Tijekom boravka u
objektu, a osobito pri posluživanju obroka na buffet način
preporučuje se da posjetitelji održavaju fizički razmak od 1,5
metra, izuzev članova iste obitelji kada to nije potrebno.
Posjetitelji u ugostiteljskom objektu također mogu naručiti obrok
ili napitak koji će uzeti sa sobom i konzumirati na terasi
odnosno na otvorenome. Prilikom naručivanja mora se poštovati
fizički razmak od najmanje 1,5 metra između kupaca koji čekaju u
redu. Za šankom je moguće naručiti i preuzeti hranu ili napitak
bez zadržavanja, ali nije dopušteno zadržavanje za šankom.
Također, moguće je posluživanje stajaćih gostiju ako se drže
fizičkog razmaka, uz konzumaciju iz ruke.
Posluživanje gostiju na vanjskim
prostorima
Određuje se jedan djelatnik koji uslužuje unaprijed točno određen
broj stolova kako bi se što više smanjilo miješanje djelatnika i
gostiju. Djelatnik mora dezinficirati ruke između naplaćivanja
usluge i posluživanja pojedinih posjetitelja.
Drive-in narudžbe
Predviđa se mogućnost uvođenja „drive-in“ narudžbe i preuzimanja
hrane direktno iz automobila.
Dostava hrane
Predviđa se mogućnost uvođenja dostave hrane po smještajnim
jedinicama (opcija: bez usluživanja po stolovima objekta).
Predviđa se također mogućnost uvođenja dostave prehrambenih
namirnica (peciva i sl.) direktno po smještajnim jedinicama.
Potrebno je postaviti dozatore za dezinficijens na ulazu u sve prostore gdje se služi hrana i piće ili treba svakom gostu ponuditi maramicu za dezinficiranje ruku.
Nakon svakog odlaska gosta ili skupine gostiju treba obvezno dezinficirati (plastificirane) jelovnike i kartu pića ili koristiti jednokratne jelovnike i kartu pića.
Nakon svakog gosta potrebno je promijeniti i dezinficirati pribor na stolu (posudice za sol, papar, šećer i ocat/ulje). Nužna je redovita zamjena stolnjaka nakon svakog gosta ili uvođenje papirnatih stolnjaka.
Zaštita zdravlja posjetitelja i osoblja
Ove se mjere ponajprije odnose na prodajno i uslužno osoblje.
Svima treba stalno biti na raspolaganju dezinfekcijsko sredstvo
kojim će periodički dezinficirati ruke. Ako je moguće,
preporučuje se da se osigura razmak od minimalno 1,5 metra između
poslužitelja ili blagajnika i kupca prilikom izdavanja robe i
plaćanja robe odnosno, ako je moguće, da se ugradi zaštitna
pregrada na mjestu posluživanja i na blagajni, koja će fizički
odvojiti blagajnika od kupca. Koliko je god moguće treba poticati
bezkontaktno plaćanje bankovnim karticama.
Higijenski standardi
Ugostitelji se trebaju pridržavati najviših higijenskih standarda
i prati ruke toplom vodom i sapunom što je češće moguće uz
korištenje dezinficijensa za ruke, svakako prije usluživanja
gostiju svakog novog stola. U skladu sa sadašnjom epidemiološkom
situacijom, trenutno se preporučuje da klimatizacijski uređaji
budu izvan uporabe te da se prostor prozračuje provjetravanjem.
Po odlasku svake skupine gostiju
Potrebno je nakon odlaska svake skupine gostiju dezinficijensom
prebrisati stol, stolice i druge površine koje su gosti
dodirivali, odnosno ukloniti stolnjake bili oni vidljivo
zaprljani ili ne.
Grickalice
Zabranjuje se usluživanje grickalica u zdjelicama po stolovima.
Na stolovima se ne ostavljaju posudice za
sol/papar/ulje/ocat/druge začine, već se donose nove, prethodno
oprane ili dezinficirane posudice za svaku skupinu novih
gostiju.
Čišćenje i dezinfekcija prostora. Na ulazu u objekt
posjetiteljima treba biti osiguran dozator s dezinfekcijskim
sredstvom za ruke i jasno istaknuta obavijest o obvezi
dezinfekcije ruku pri ulasku. Također na ulazu treba biti jasno
istaknuta obavijest o obvezi održavanja razmaka od minimalno 1,5
metra između posjetitelja te između posjetitelja i osoblja. Kvake
i rukohvate na vratima, površine rukohvata i rubove vrata na
hladnjacima kao i ostale površine za koje se uoči da ih kupci
često dodiruju trebaju se kontinuirano prebrisavati
dezinficijensom na bazi alkohola ili nekim drugim sredstvom s
deklariranim virucidnim djelovanjem prema uputama proizvođača.
Zatvorene prostore u kojima borave gosti treba redovito prozračivati.
Redovito održavanje higijene prostora
Upute za čišćenje i dezinfekciju dostupne su na sljedećim
poveznicama:
Čišćenje i dezinfekcija prostora bez oboljelih od COVID-19 – ovdje.
Čišćenje i dezinfekcija prostora u kojima je boravila osoba pod sumnjom na zarazu COVID-19 – ovdje.
Bazeni, plaže i sportsko – rekreacijske i ostale uslužne djelatnosti
Bazeni i plaže
Treba odvojiti ležaljke na način da se osigura fizička udaljenost
od 1,5 metra (na bazenu se treba nalaziti spasilac ili osoba koja
može nadzirati propisane mjere) te dezinficirati ležaljke
nekoliko puta dnevno, a obavezno nakon što određeni gost više ne
koristi ležaljku te prije nego je drugi gost koristi. Treba
povisiti vrijednost kloriranja vode do razine koja osigurava
virus-free vodu (maksimalno dozvoljena količina klora). Sredstva
za dezinfekciju treba postaviti na vidljivim mjestima na ulasku u
zonu bazena.
Kozmetičke usluge
Upute su dostupne na poveznici.
Maserske usluge
Upute su dostupne na poveznici.
Wellness i saune
Treba ograničiti broj osoba, posebice u zatvorenim objektima
(npr. wellness) i prostorima, u skladu s raspoloživim prostorom.
Preporučuje se da se izvan funkcije stave sve vlažne saune.
Međutim, suhe saune, primjerice finska sauna, mogu nastaviti s
radom. Potrebno je učestalije prozračivati, čistiti i
dezinficirati sve površine u predprostorima, kao i sanitarne
čvorove.
Trgovački sadržaji
Treba osigurati rad na način kako rade ostale trgovine u
gradovima.
Animacija, glazbeni i sportski sadržaji
(događanja)
Treba osigurati rad u skladu s važećim preporukama o okupljanjima
i maksimalnom broju sudionika.
Opće mjere zaštite
Dnevno mjerenje tjelesne temperature zaposlenika. Osoblje treba u
jutarnjim satima prije dolaska na posao izmjeriti tjelesnu
temperaturu. Ako je viša od 37,2 °C, ako se osoba osjeća bolesno
ili ima bilo koje znakove bolesti (odnosi se na sve simptome i
znakove bolesti, ne samo na bolesti dišnih puteva), treba se
javiti nadređenom i ne dolaziti na posao. Svi bolesni zaposlenici
trebaju ostati kod kuće i nazvati obiteljskog liječnika i
izbjegavati odlazak u zdravstvenu ustanovu, osim ako to liječnik
nije savjetovao.
Treba izbjegavati rukovanje i bliski razgovor, te održavati
fizičku udaljenost od 1,5 metra.
Treba izbjegavati dodirivanje lica, usta, nosa i očiju. Prilikom
kašljanja ili kihanja, treba pokriti usta i nos laktom ili
papirnatom maramicom koju zatim treba baciti u smeće i oprati
ruke.
Treba redovito prati ruke sapunom i vodom ili koristiti
dezinficijens na bazi alkohola.
Treba izbjegavati bliski kontakt s osobama koje pokazuju simptome
povišene temperature, kašlja i/ili otežanog disanja.
U svim zatvorenim prostorijama treba održavati dobru ventilaciju
zraka.
Izdvojeno
-
U petak. 13. prosinca u 23.20 sati u Zadru u Ulici Put biliga policijski službenici Postaje prometne policije Zadar su zaustavili 35-godišnjeg hrvatskog državljanina koji je upravljao automobilom zadarskih registarskih oznaka.
-
Policijski službenici Postaje prometne policije Zadar su u kontroli prometa u petak, 13. prosinca u 15.35 sati u Bibinjama zaustavili automobil zadarskih registarskih oznaka s kojim je upravljao 55-godišnji hrvatski državljanin prije stjecanja prava na upravljanje, odnosno prije položenog vozačkog ispita.
-
Odjel za sociologiju poziva na tradicionalni Otvoreni dan sociologije koji se ove godine održava 16. i 17. prosinca u zgradi SEP.
-
Njemački košarkaš Brooklyn Netsa Dennis Schröder potpisat će ugovor za Golden State Warriorse, kalifornijski NBA klub Stephena Curryja, objavio je američki sportski kanal ESPN.
Reci što misliš!