sve na jednom mjestu
HZJZ izdao detaljne upute za rad hotela i iznajmljivače
Hrvatski zavod za javno zdravstvo izdao je preporuke za rad hotela i iznajmljivača. Uz ona uopćena o fizičkom distanciranju na cijelom unutarnjem i vanjskom prostoru objekta, uključujući restorane, recepcije, plaže, barove i druga mjesta, u Općim uvjetima za hotelske prostore opisan je uz niz detaljno opisanih pravila.
Fizička udaljenost
Tijekom boravka u hotelu posjetitelji se moraju pridržavati mjere
fizičke udaljenosti od 1,5 metra u odnosu na druge posjetitelje
izuzev ako se radi o članovima iste obitelji ili skupine.
Dezinficijens
Na ulazima hotelskih prostora (predvorje, recepcija,
sportsko-rekreacijski sadržaji, pultovi za obavljanje plaćanja
usluga) te u radnom prostoru zaposlenika nužno je na raspolaganje
postavljanje dozatora s dezinfekcijskim sredstvom (na bazi
alkohola u
koncentraciji ne manjoj od 70 % ili drugog sredstva prikladnog za
korištenje na koži s deklariranim virucidnim djelovanjem).
Vidljive obavijesti i informiranje gostiju
Na ulazima hotelskih prostora na vidljivom je mjestu, nužno
postaviti informacije o higijenskim postupcima ili postaviti
informacije sa smjernicama o pravilnom ponašanju i mjerama
zaštite u prostore gdje borave gosti, ili te informacije dati
gostima prilikom prijave ili staviti informativni letak u
smještajnu jedinicu. U smještajnoj jedinici dostupan je broj
telefona odgovorne osobe u hotelu koja dalje preuzima kontakt
prema zdravstvenim ustanovama u slučaju sumnje na COVID-19.
Maksimalan broj osoba u prostorima
Poštovati pravila maksimalnog broja dozvoljenih osoba u određenim
prostorima sukladno definiranim kriterijima fizičke udaljenosti
od 1,5 metra u odnosu na druge posjetitelje izuzev ako se radi o
članovima iste obitelji ili skupine.
Papirnati ručnici i jednokratni materijal
Nužno je osigurati dostatnu količinu papirnatih ručnika i ostalih
jednokratnih materijala, sredstava i opreme za čišćenje, pranje i
dezinfekciju.
Odlaganje otpada
U svim javnim prostorijama unutar hotela preporuča se
postavljanje kante za otpatke s odgovarajućim poklopcima.
Zaštitna oprema
Nužno je osigurati dostatnu količinu zaštitnih maski i rukavica
za zaposlenike koji ulaze u smještajne jedinice gosta (npr.
djelatnici održavanja, spremačice i sl.).
Pridržavati se svih općih i higijenskih
mjera
Upute za čišćenje i dezinfekciju dostupne su na sljedećim
poveznicama:
Recepcija, predvorje i ostali javni prostori
Prozračivanje
Redovito prozračivati sve prostore.
Higijena recepcije
Dezinfekcija površina recepcije u redovnim razmacima (npr. svakih
sat vremena), a prostor prijema i odjave gostiju (dodirne
površine) dezinficirati većom frekvencijom od ostalih površina
rececpcije.
Fizička udaljenost na recepciji
Osigurati dovoljan razmak između osoblja na recepciji i gosta te
djelatnika međusobno, smanjiti duljinu trajanja prijave/odjave
ispod 15 minuta (što je definicija bliskog kontakta) ili ako to
nije moguće postaviti pregrade (od pleksiglasa ili sličnog
materijala koji osigurava potrebnu sanitarnu udaljenost).
Regulira se i ograničava maksimalni broj osoba u prostoru
recepcije sukladno mjerama fizičke udaljenosti 1, 5 metar.
Informiranje gostiju i djelatnika
Osoblje recepcije treba biti dovoljno informirano o COVID-19 kako
bi mogli bez problema izvršavati dodijeljene zadatke i spriječiti
moguće širenje COVID-19 unutar ustanove. Morali bi biti u
mogućnosti informirati goste koji se raspituju o politici hotela
u pogledu provedbe preventivnih mjera ili drugih usluga koje
gosti mogu zahtijevati (na primjer, medicinske i ljekarničke
usluge dostupne na tom području ili u samom objektu, brojevi
telefona dežurnih epidemiologa i sl.).
Primjena tehnologije
Potenciranje obavljanja check-ina online/booking i prijava od
kuće(opcija je pronalaženje tehničke mogućnosti direktne prijave
gosta na e-visitor), beskontaktnog plaćanja, plaćanja
predračunom, samo-skeniranja dokumenata i sl. (gdje je
primjenjivo i moguće).
Check-out
Savjetovati goste da najave svoje check-out planove unaprijed
kako bi se računi mogli pripremiti na vrijeme i izbjeglo
zadržavanje na recepciji.
Mjenjački poslovi i bankomati
Preferirati gdje je moguće mijenjanje i podizanje novaca na
bankomatima koji su postavljeni na vanjskom dijelu/izvan
recepcije. Bankomati se nalaze u javnim prostorima koji su
pokriveni dozator sa dezinficijensima.
Dizala
Postaviti sigurnosne upute, uključujući maksimalan broj gostiju
koji je odjednom dozvoljen, ispred i unutar dizala. Dizala se
nalaze u javnim prostorima koji su pokriveni dispenzerima sa
dezificijensima, a odmak od max.broja korisnika pojedinog dizala
napraviti ako su korisnici dio obitelji ili dijele zajedničku
smještajnu jedinicu.
Uvjeti održavanje higijene sanitarnih
čvorova
Pojačano čišćenje, dezinfekcija i prozračivanje javnih sanitarnih
prostora svaka dva sata (a po potrebi i češće), pojačati broj
zaposlenika za dnevna čišćenja u svakom sanitarnom čvoru.
Ograničiti istovremeno korištenje sanitarnog čvora sukladno
veličini i propisanim sanitarnim uvjetima.
Business centri/konferencijski prostori
Obavezna dezinfekcija stolova i sve opreme nakon korištenja.
Poštivanje fizičke udaljenosti od 1,5 metra između pojedinih
skupina gostiju.
Dječji sadržaji
Osigurati rad na način kako je propisan rad dječjih vrtića i
igrališta u gradovima. Preporuke dostupne na mrežnim stranicama
HZJZ-a.
Dostupnost opreme
U slučaju potrebe osigurati gostima dostupne termometre te
zaštitne maske i rukavice (na upit).
Prostori za usluživanje hrane i pića i trgovački sadržaji
Trgovine i ugostiteljski objekti u hotelu trebaju raditi u skladu
sa odlukama Stožera civilne zaštite i postojećim preporukama za
te djelatnosti izvan hotela.
Upute za rad trgovina dostupne su ovdje.
Upute za ugostiteljske objekte dostupne su ovdje.
Smještajne jedinice
Frekvencija čišćenja smještajnih jedinica
Čišćenje te zamjena posteljine i ručnika obavljati će se sukladno
postojećim standardima, uz informiranje gostiju da se ukoliko
žele režim čišćenja i zamjene posteljina i ručnika može i
drugačije urediti, odnosno prilagoditi zahtjevima gosta (npr. da
se samo prilikom dolaska/odlaska čisti soba i mijenjaju ručnici i
posteljina te da se ukinute princip zamjene ručnika i posteljina
te čišćenja za vrijeme boravka gostiju).
Čišćenje površina i sanitarnog čvora
Sve površine koje su došle u kontakt s gostom (noćni ormarić,
stol, stolica, stolić za kavu, bilo koji namještaj, sadržaji,
telefon, daljinski upravljač itd.) moraju se očistiti prikladnim
deterdžentom i dezinfekcijskim sredstvom. Čišćenje svih površina
kupaonice mora se posvetiti posebna pozornost prilikom smjene
gostiju.
Posteljina i ručnici
Korištena posteljina (posteljina i ručnici u kupaonici) mora se
čuvati u zatvorenom spremniku odvojenom od kolica s čistom
posteljinom; prljava i čista posteljina uvijek se mora odvajati i
ne smije doći u kontakt.
Informiranje gostiju
Osigurati da su informacije/upute o novima procedurama za
čišćenje soba i zamjena posteljine jasno vidljive i dostupne
gostima.
Preporuke za osoblje hotela
Opće zaštitne mjere
Izbjegavati bliski kontakt s osobama koje pokazuju simptome
povišene temperature, kašlja i/ili otežanog disanja. Izbjegavati
dodirivanje lica, usta, nosa i očiju, rukovanje i bliski razgovor
te održavati socijalnu distancu. Prilikom kašljanja ili kihanja,
pokriti usta i nos laktom ili papirnatom maramicom koju odmah
treba baciti u smeće i oprati ruke. Redovito prati ruke sapunom i
vodom/ili koristiti dezinficijens na bazi alkohola ili drugog
sredstva prikladnog za kožu s virucidnim djelovanjem prema
uputama proizvođača.
Maksimalna zaštita kupaca i osoblja hotela
Ako je moguće ugraditi zaštitnu pregradu na mjestu posluživanja i
na blagajni, koja će fizički odvojiti blagajnika od kupca. Treba
poticati beskontaktno plaćanje kreditnim karticama. Tijekom
boravka u prostorima hotela posjetitelji se moraju pridržavati
mjere fizičke udaljenosti od 1,5 metra u odnosu na druge
posjetitelje izuzev ako se radi o članovima iste obitelji ili
skupine.
Dnevno mjerenje tjelesne temperature
Osoblje treba prije dolaska u jutarnju smjenu izmjeriti tjelesnu
temperaturu. Ako je tjelesna temperatura viša od 37,2 °C u
jutarnjim satima, ako se osoba osjeća bolesno ili ima bilo koje
znakove bolesti (odnosi se na sve simptome i znakove bolesti, ne
samo na bolesti dišnih puteva), treba se javiti nadređenom i ne
dolaziti na posao dok se telefonski ne javi nadležnom obiteljskom
liječniku.
Dvosmjenski rad
Ako je moguće, organizirati rad dvokratno, na način da između
prve i druge smjene bude barem sat vremena razmaka, koji će se
iskoristiti za čišćenje i dezinfekciju površina tijekom rutinskog
čišćenja. Površine se dezinficiraju prebrisavanjem
dezinficijensom na bazi alkohola u koncentraciji ne manjoj od 70
% ili drugog sredstva prikladnog za korištenje na koži s
deklariranim virucidnim djelovanjem prema uputama proizvođača.
Informiranost osoblja
Prije početka rada / otvaranja educirati osoblje o svim mjerama
koje se provode.
Tehnička služba i održavanje
Korištenje vode i kloriranja
Održavanje higijenskih uvjeta bazenske vode (vode za kupanje) te
osiguravanje neometanog rada uređaja za pripremu vode provodi se
na uobičajen način. Vezano uz bazenske vode moguća je primjena
maksimalnih dozvoljenih koncentracija klora.
Oprema za pranje tekstila i pranje posuđa
Potrebno je provjeriti pravilno funkcioniranje opreme za pranje
posuđa i rublja, posebno radne temperature, kao i ispravnu dozu
kemikalija za čišćenje i dezinfekciju.
Klima uređaji, uređaji za grijanje i ventilaciju
(HVAC)
Posvetiti posebnu pažnju praćenju stanja filtera i održavanju
pravilnog stanja brzina zamjene zraka u zatvorenom prostoru.
Treba provjeriti pravilno funkcioniranje opreme za ventilaciju,
izmjenu zraka i odvlaživanje natkrivenih bazena. Preporuča se
pojačana ventilacija hotelskih prostora npr. povećanjem broja
ventilacija, povećanjem postotka vanjskog zraka koji cirkulira u
sustav.
Dozatori i ostali uređaji za dezinfekcijska
sredstva
Treba provoditi redovite provjere kako bi se osiguralo pravilno
funkcioniranje uređaja za sapun i dezinfekcijska sredstva. Sušače
za ruke preporuča se staviti van funkcije te ih zamijeniti
jednokratnim papirnatim ručnicima za brisanje ruku. Neispravne
jedinice treba brzo popraviti ili zamijeniti.
Bazeni, plaže i sportsko – rekreacijske i ostale uslužne djelatnosti
Bazeni i plaže
Odvojiti ležaljke na način da se osigura fizička udaljenost od u
odnosu na druge posjetitelje izuzev ako se radi o članovima iste
obitelji ili skupine. Osoblje hotela obavezno treba dezinficirati
ležaljke nekoliko puta dnevno, a svakako nakon što određeni gost
više ne koristi ležaljku te je drugi gost želi koristiti.
Rekreativni sport
U prostorima predviđenim za rekreativni sport u zatvorenom
primjenjuju se upute koje možete pronaći ovdje.
Kozmetičke usluge
Upute dostupne na poveznici.
Maserske usluge
Upute dostupne na poveznici.
Wellness i saune
Ograničiti broj osoba, posebice u zatvorenim objektima (npr.
wellness) i prostorima, u skladu s raspoloživim prostorom.
Preporuča se van funkcije staviti sve vlažne saune. Suhe saune,
primjerice finska sauna, mogu nastaviti s radom. Učestalije
prozračivati, čistiti i dezinficirati sve površine u
predprostorima i sanitarne čvorove.
Primanje suradnih djelatnika i nenajavljenih gostiju
Suradni djelatnici
Dolazak drugih osoba (npr. majstora, kurira, dostavljača) treba
organizirati na način da se prije dolaska te osobe telefonski
najave i izmjere temperaturu. Ako je tjelesna temperatura viša od
37,2 °C u jutarnjim satima, ako se osoba osjeća bolesno ili ima
bilo koje znakove bolesti (odnosi se na sve simptome i znakove
bolesti, ne samo na bolesti dišnih puteva), treba se javiti
nadređenom i ne dolaziti u hotel dok se telefonski ne javi
nadležnom obiteljskom liječniku.
Izdvojeno
-
Djelomice sunčano uz više oblaka u prvom dijelu dana, osobito ujutro na jugu Jadrana gdje će još mjestimice padati kiša.
-
Topla čokolada jedan je od omiljenijih toplih napitaka diljem svijeta, posebno u hladnim zimskim mjesecima. Bogatog, kremastog okusa i intenzivnog mirisa čokolade, ovaj napitak pruža utjehu i toplinu te budi osjećaj nostalgije i zadovoljstva.
-
Jeste za šah i pivo? Red izazova i red opuštanja uz pivo u pogonu pivovare? Poklonite sebi i svojima jedan 'Christmas chess challenge' i zaigrajte šah s bivšim prvakom Hrvatske!
-
U petak, 13. prosinca, Zimski park na Višnjiku zasjao je u blagdanskom duhu uz dolazak Kamiona Djeda Mraza u organizaciji Auto Hrvatske.
Reci što misliš!