Događaji

hvalevrijedna akcija

Osamdeset volontera očistilo obalu uvale Slatinice na Olibu

Osamdeset volontera očistilo obalu uvale Slatinice na Olibu

Na poznatoj pješčanoj plaži Slatinici jutros se okupilo 80 izviđača i stanovnika otoka Oliba, ali ne da bi uživali u kupanju i suncu, nego da bi proveli veliku akciju čišćenja. Čišćenje plaže od ambalažnoga i drugoga otpada u dužini od 1,5 kilometara organizirali su, uz pomoć otočana, volonteri Odreda koprivničkih izviđača „Kamengrad“.

Oni su kampiranje na Olibu odlučili iskoristiti da bi se odužili netaknutoj prirodi u koju ljudi iz cijeloga svijeta dolaze u potrazi za mirom i odmorom od užurbanoga života, ali nerijetko za sobom ostavljaju otpad.

„Ova prekrasna uvala omiljena je među svim ljubiteljima osame, tišine i privatnosti te među svima, poput nas, koji vole boraviti u netaknutoj prirodi. Nitko, međutim, ne uživa u takvu predjelu kad ga preplavi otpad posjetitelja, ali i otpad s mora, nanesen strujama i s brodova u prolazu. Provedbom akcije čišćenja zato smo željeli zahvaliti našim domaćinima na gostoprimstvu koje su nam iskazali u ova dva tjedna našega ljetnog kampiranja. Akcijom smo uspjeli napraviti malu, ali znatnu promjenu i smatramo da ovakvih akcija treba biti još više kako bismo očuvali autentičnost i čistoću ovoga jadranskog bisera. Nadamo se da će se opća svijest o problemu onečišćenja uskoro povećati kako bi i budući naraštaji mogli doživjeti ljepotu naših otoka“, istaknuo je Renato Sremec iz Odreda izviđača „Kamengrad“.

Akcija čišćenja, za koju je Coca-Cola u Hrvatskoj osigurala potrebnu opremu, održana je u sklopu njezina društveno odgovornoga projekta Od izvora do mora, koji se provodi drugu godinu zaredom. Projekt je usmjeren na očuvanje područja uz hrvatske vode – rijeke, jezera i obale Jadranskoga mora. 

U suradnji s nevladinim udrugama i institucijama potiče se i podržava akcije čišćenja obala te podiže svijest građana o važnosti odgovornoga odlaganja ambalaže i čuvanja okoliša. U prošloj je godini širom Hrvatske održano 12 akcija čišćenja, dosad ih se u novoj sezoni održalo 11, a do kraja listopada planira se još devet akcija.

„U Coca-Coli svjesni smo da je problem onečišćenja okoliša jedan od najvećih s kojima se svijet danas suočava. Projekt Od izvora do mora jedan je od načina na koji i mi, u suradnji s vladinim institucijama i udrugama civilnoga društva, želimo pridonijeti njegovu rješavanju, odnosno očuvanju hrvatskih prirodnih ljepota i čistoći okoliša. Drago nam da je projekt naišao na tako dobar odziv udruga i građana jer to znači da su mnogi prepoznali njegov cilj.

Potaknuti dobrim prošlogodišnjim rezultatima nadamo se sudjelovanju još većega broja udruga i građana ove godine, a time i još manjoj količini otpada u našemu okruženju”, istaknula je Boška Trbojević, direktorica Odjela za komunikacije i odnose s javnošću za Hrvatsku, Bosnu i Hercegovinu i Sloveniju.

Sve udruge zainteresirane za organizaciju akcija čišćenja mogu se do kraja listopada 2019. prijaviti putem mrežne stranice www.odizvoradomora.hr, a organizatori triju akcija u kojima će biti prikupljeno najviše otpada po sudioniku bit će nagrađeni novčanim iznosima od 15 000, 10 000 i 5000 kuna na kraju ovogodišnjega, drugoga ciklusa projekta.

 


Reci što misliš!