Događaji

najteža sociologija

Konačni rezultati: Maturu nije položilo 9,4 posto gimnazijalaca

Konačni rezultati: Maturu nije položilo 9,4 posto gimnazijalaca
Borna Filić/PIXSELL

Na ljetnom roku državnoj maturi pristupio je ukupno 30.561 učenik u 375 škola i sedam ispitnih centara, prosječna ocjena je dobar (3), a maturu nije položilo 9,4 posto gimnazijalaca, što je dosad najveći postotak, pokazuju konačni rezultati mature koje je u ponedjeljak predstavio NCVVO.

"Rezultati ispita državne mature pokazatelji su koliko je dobro sustav pripremio učenike za suočavanje s izazovima s kojima će se susretati u životu kako bi ispunili svoje životne ciljeve i aktivno sudjelovali u društvu. Obrazovni sustav sa svim svojim sastavnicama treba preuzeti odgovornost za rezultate mature", rekla je ravnateljica Ravnateljica Nacionalnog centra za vanjsko vrednovanje obrazovanja (NCVVO) Ivana Katavić.

Smatra da je neophodna provedba nacionalnih ispita koji bi doveli do jakog okvira za vrednovanje, a neophodno je i postavljanje jasnih nacionalnih standarda te jaka povezanost i umreženost svih sastavnica obrazovnog sustava.

Polovicu pristupnika čine učenici strukovnih škola

Među više od 30 tisuća pristupnika državne mature, gotovo polovicu su činili učenici srednjih strukovnih škola, odnosno 48,4 posto, gimnazijalaca je bilo 38,6 posto te 13 posto ostalih pristupnika. 

Ove godine na državnoj maturi bilo je više od 2700 učenika manje nego prošle godine, što je u skladu s negativnim trendovima od 2015. godine. 

Učenici strukovnih i umjetničkih programa ostvarili su najviše negativnih ocjena iz obaveznih ispita, njih 6947, ali za strukovnjake to ne znači pad srednjoškolskog obrazovanja, za razliku od učenika gimnazijskih programa, istaknula je Natalija Ćurković iz Istraživačko-razvojnog odjela NCVVO-a.

Maturu je "pao" 1041 gimnazijalac, odnosno njih 9,4 posto, što je do sad najveći postotak i veći od prošlogodišjega koji je iznosio 5,2 posto. Ukupan broj negativnih ocjena iz matematike i hrvatskog jezika je 8748, za razliku od prošle godine kada je taj broj bio 7522, a velik broj učenika također ima i negativne obje ocjene. 

Najtežim ispitom pokazao se onaj iz sociologije, gdje postotak negativnih ocjena iznosi čak 57 posto, a slijede fizika s 34 posto negativnih ocjena, psihologija s 32 posto te niža razina hrvatskog jezika s 31 posto. Na ispitu više razine engleskog jezika najviše je odličnih ocjena, odnosno 26 posto, a slijede viša razina njemačkog sa 17 posto, niža razina engleskog s 13 posto te fizika i kemija s osam posto odličnih ocjena.

Rezultati su pokazali da maturanti koji ostvaruju izvrsne rezultate dolaze iz čitave Hrvatske, kao i iz svih programa. Ćurković je istaknula da učenici strukovnih programa u svom području ostvaraju izvrsne rezultate te tako učenici iz područja elektrotehnike i strojarstva ostvaruju odličan uspjeh iz matematike, fizike i informatike, a učenici iz područja zdravstva iz kemije i biologije. 

Ipak, najčešća ocjena na ispitima bila je trojka. Barem jedan ispit sa stopostotnom točnošću riješilo je 68 učenika, a samo je jedna učenica iz splitske Treće gimnazije dva ispita, iz više razine matematike i fizike, riješila sa stopostotnom točnošću, dok ih je prethodne godine bilo 11.

Kada se gleda odnos školskih ocjena i ocjena na državnoj maturi na obje razine matematike i hrvatskog, primjećuje se da velik broj učenika koji su u školi postigli vrlo dobar i odličan uspjeh te rezultate ne ponove na ispitima državne mature. 

Tako je primjerice, kada se gleda prosječna ocjena sva četiri razreda, odličnu ocjenu iz matematike u školi imalo 26,40 posto učenika, a 33,1 posto imalo je ocjenu vrlo dobar, 28,3 dobar te 12,20 posto ocjenu dovoljan, dok je odličan uspjeh na višoj razini matematike na maturi ostvarilo 4,2 posto pristupnika, vrlo dobar njih 9,8 posto, 28,7 posto ocjenu dobar, dvojku je dobilo 36,7 posto pristupnika, a palo ih je 20,6 posto. 

"Samo oni učenici koji kontinuirano uče tijekom srednjoškolskog obrazovanja, postižu dobre rezultate. Ocjene na državnoj maturi nisu u potpunosti odraz školskih ocjena, ali su one međusobno povezane", poručila je Ćurković.

Ocijenila je da ovogodišnji ispiti nisu bili teži te da matura odražava i rezultate međunarodnih ispitivanja čitalačke, matematičke i prirodoslovne pismenosti te nacionalnih ispitivanja u području rješavanja problema.

Poništeno 18 ispita 

Kako je bilo i najavljeno, na ovogodišnjoj maturi povećana je razina sigurnosti pojednostavljenim priborom i dostavljenim kemijskim olovkama. Za četiri pristupnika poništeni su svi ispiti ljetnoga roka jer su upotrebljavali "bubice" s opremom, šalabahtere i mobitele, dok je poništeno 18 ispita zbog neprimjerenog sadržaja, ispunjavanja dijela za ocjenjivače i neprimjerenog ponašanja. 

Što se tiče organizacije i provedbe ispita, Infocentar NCVVO-a odgovorio je na 27.803 poziva te 10.908 upita e-poštom, a velik broj upita uputili su roditelji, braća, sestre i prijatelji pristupnika mature. Na izradi ispita je radilo ukupno 240 osoba, ispite u školama provodilo je 377 ispitnih koordinatora, a 148.132 ispita ocjenjivalo je 935 ocjenjivača.

Prigovora na rezultate ispita bilo je 3.668 prigovora, što iznosi tri posto ocjena, od kojih je 63 posto odbijeno. Načelnik Odjela za organizaciju i provođenja ispita državne mature Zlatko Zadelj istaknuo je kako je ove godine broj prigovora veći nego lani, kada ih je bilo 2600, odnosno oko dva posto ocjena, dok je tek svaki treći prigovor prihvaćen, slično kao i ove godine.

Istaknuo je da su u velikom broju prigovora pristupnici mature samo tražili da im pronađu još koji bod za prolaz ispita. 

Ispred ureda NCVVO-a danas su se okupili i nezadovoljni roditelji i učenici načinom rješavanja prigovora zbog kojih učenicima nedostaje par bodova za upis željenog fakulteta.

Tvrde da su točni odgovori ocijenjeni netočnima, da su se eseji ocjenjivali previše subjektivno i kažnjavali učenike zbog forme ne uzimajući u obzir sadržaj, vokabular i gramatiku, kao i da su na podnesene prigovore odbili bez objašnjenja ili su pak dali objašnjenje za nešto što uopće nije imalo veze s tekstovima i zadatcima iz prigovora, odnosno u jednom slučaju prigovor je podnesen za esej dok su odgovor dobili za pitanje 34.


Reci što misliš!