Događaji

ukupno 2020 kilometara

Hrvatska - biciklistički raj: Biciklijada koja će spojiti četiri kranje točke naše zemlje

Hrvatska - biciklistički raj: Biciklijada koja će spojiti četiri kranje točke naše zemlje

Projekt se održava od 09.05.2019. do 17.05.2019., te obuhvaća 9 etapa kojim će se biciklom spojiti 4 krajnje zemljopisne točke Republike Hrvatske i prijeći ukupno 2020 kilometara, a najavljen je konferencijom za novinare održanoj u Crikvenici

"HRVATSKA – biciklistički raj s Marijem Zubčićem uz podršku GIANT Hrvatska" (CROATIA – cycling paradise with Mario Zubčić powered by GIANT Croatia) nacionalni je projekt bivšeg hrvatskog Mountain bike reprezentativca Marija Zubčića i Biciklističkog kluba Crikvenica, te Udruge AHA! i marketinške agencije aha marketing d.o.o., kojim se promoviraju Hrvatska kao cikloturistička destinacija primamljiva sve većem broju turista koje privlači specifični oblik turizma soft adventure, vrijednosti koje promovira i zastupa Europska unija, očuvanje prirode – ekologija te zdrav, aktivan način života i sigurnost u prometu.

Vožnja započinje 9. svibnja 2019. (Dan Europe) i smještena je u PPS razdoblje (predsezona). Obuhvaća 9 etapa kojima će se biciklom spojiti 4 krajnje zemljopisne točke Republike Hrvatske (južna – rt Oštra – poluotok Prevlaka – zapadna – rt Lako kod Bašanije – svjetionik Savudrija – sjeverna – Žabnik – dio Svetog Martina na Muri – istočna – Rađevac – dio Iloka) i obići sve županije, 4 nacionalna i 5 parkova prirode kako bi se prikazale ljepote i posebitosti Hrvatske iz biciklističke perspektive.

Rute su koncipirane tako da se prosječno prolazi 230 kilometara:

Ruta 1 povezuje najjužniju točku Hrvatske rt Oštro – poluotok Prevlaka, preko dubrovačkog Straduna i uz posjetu ACI marini Veljko Barbieri u Slanom s Makarskom rivijerom,

Ruta 2 povezuje vrh Parka prirode Biokovo – sv Jure, kroz Omiš, uz posjetu ACI marinama Split i Trogir i trogirskom hotelu Tragos s Gradom Kninom, odnosno Kninskom tvrđavom,

Ruta 3 povezuje Kninsku tvrđavu, kroz Nacionalni park Krku, uz posjetu ACI marinama Skradin i Vodice, te Općinom Pirovac s Nacionalnim parkom Paklenica u 
Starigrad Paklenici,

Ruta 4 povezuje vrh Zavižan, odnosno Nacionalni park Sjeverni Velebit i Park prirode Velebit s Gradom Crikvenicom, Gradom Rijekom, uz posjetu ACI marini Opatija s Rabcem,

Ruta 5 povezuje vrh Učke, odnosno Park prirode Učka, preko Buzeta, uz posjetu ACI marinama Pula i Rovinj s najzapadnijom točkom Hrvatske rt Lako kod Bašanije – svjetionik Savudrija,

Ruta 6 povezuje vrh Radeševa na Platku, odnosno Nacionalni park Risnjak, kroz Delnice i Karlovac s Parkom prirode Lonjsko polje,

Ruta 7 povezuje Zagreb s najsjevernijom točkom Hrvatske Žabnik – dio Svetog Martina na Muri, prolazeći kroz Sveti Ivan Zelinu, Koprivnicu, Varaždin i Čakovec,

Ruta 8 povezuje Đurđevac, kroz Viroviticu, Park prirode Papuk, Daruvar i Požegu sa Slavonskim Brodom,

Ruta 9 povezuje Baranju, preko Belišća, Osijeka, Đakova, Vinkovaca s Vukovarom i najistočnijom točkom Hrvatske u Iloku. 

Posljednja je ruta posvećena Gradu Vukovaru do kojeg je Mario Zubčić 2010. godine vozio 22 sata spojivši Crikvenicu i Vukovar. Kako je tada, 2010. godine zasadio čempres kod spomen doma Ovčara, tako će i u sklopu ovoga projekta u suradnji s Društvom logoraša srpskih koncentracijskih logora biti zasađen čempres kod spomen doma.

Projekt je dobio pokroviteljstvo Predsjednice Republike Hrvatske Kolinde Grabar Kitarović, ministra mora, prometa i infrastrukture Olega Butkovića, ministra zaštite okoliša i energetike dr.sc. Tomislava Ćorića, ministra turizma Garija Cappellija, ministra zdravstva prof.dr.sc. Milana Kujundžića, direktora glavnog ureda Hrvatske turističke zajednice Kristijana Staničića, državne tajnice Središnjeg državnog ureda za šport Janice Kostelić, te potpredsjednika Hrvatske gospodarske komore prof.dr.sc. Dragana Kovačevića. 

Datum početka vožnje, duljina od 2020 kilometara, te godina uoči 2020. asociraju na predsjedanje Hrvatske Europskom unijom u prvoj polovici 2020. godine i projekt Europske prijestolnice kulture „Rijeka 2020“, a marketinškim će se aktivnostima skrenuti pozornost na vrijednosti koje promovira i zastupa Europska unija.

Ostali ciljevi projekta su marketinška promocija cikloturističke ponude (stvaranje novih proizvoda u pred i post sezoni, „Bike & bed“ standard, biciklističke manifestacije, „Bike share“ sustav...) i opće turističke ponude, brendiranje Hrvatske kao poželjne i zanimljive cikloturističke destinacije, edukacija raznih ciljnih skupina o potrebi bavljenja sportom, važnosti zdravog načina života i ekologiji, podizanje svijesti o problematici sigurnosti prometa, promocija vrijednosti koje zastupa Europska unija, osvještavanje potrebe za prilagodbom koridora glavnih državnih biciklističkih ruta i povezivanjem s EuroVelo rutama i za zaštitom okoliša.


Reci što misliš!