Događaji

utvrđeni tehnički problemi

Čuvari Jadrana na remontu: Brodovima za spašavanje zabranjeno isplovljavanje!

Čuvari Jadrana na remontu: Brodovima za spašavanje zabranjeno isplovljavanje!

Već mjesecima na pola Jadrana spašavati živote po lošem vremenu ima tko - ali nema čime.

Naime, brod za traganje i spašavanje Šibenik puna je dva i pol mjeseca bio izvan službe. Zbog tehničkih nedostataka i remonta. I nije jedini. Dozvola za isplovljavanje uskraćena je i plovilu iste namjene splitske Lučke kapetanije. Dubrovački je brod pak - na zakašnjelom remontu, piše HRT.

U škver su morali nakon što im je isplovljavanje zabranio inspektor sigurnosti plovidbe.

"Utvrdili su određene nedostatke, za koje su nam dali rok za otklanjanje. Nedostaci se uglavnom odnose na sigurnosnu opremu, na sredstva za spašavanje, na opremu za preživljavanje. I još nešto što se tiče elektronskih uređaja", ispričao je Robert Baljkas, šibenski lučki kapetan.

Nedostataci su u međuvremenu otklonjeni, a brod se prije nekoliko dana vratio s remonta iz pulskoga brodogradilišta. Na zakašnjelom je remontu sad dubrovačko SAR plovilo - Danče.

Brod Pojišan splitske Lučke kapetanije - posebna je priča. Po nalogu inspektora već tri mjeseca ima zabranu isplovljavanja. 

"Neispravnosti ima toliko da u emisiju ne bi stalo, a ne sada u par minuta. Propušta vodu preko otvorene kormilarnice - goleme količine. Kad je nevrime ili kiša - ulazi vode u brod, radar nije dobar, čamac za spašavanje ne valja, sidro ne radi, VHF ne radi... Radar što su nam ga dali je za sport i rekreaciju, nije profesionalan - znači ne valja ništa, izobličuje sliku. Dakle, svako isplovljavanje po lošem vremenu smo životno ugroženi", izjavio je Teo Pavić, zapovjednik broda.

I u Šibeniku i u Splitu, kažu, postoje zamjenska plovila za traganje i spašavanje. No manja su i ne mogu "tući more" kao ovi - za tu namjenu u splitskom brodogradilištu specijalno konstruirani brodovi. Šibenik prije 16, Pojišan prije 19 godina. Jednom na godinu moraju na redoviti remont. Koji uobičajeno traje - mjesec dana. Na kvarove su - tvrde posade obaju brodova - upozoravali nadležne u Ministarstvu mora, prometa i infrastrukture, čiji su im inspektori plovidbu i zabranili.

Pojišan će na godišnji remont za 2018. tek u siječnju, dakle 2019. godine. Na pitanje zbog čega nedostaci nisu otklonjeni prije i zašto plovila nisu na vrijeme otišla na redoviti godišnji remont - resorno ministarstvo nije dalo odgovor. 


Reci što misliš!