Događaji

obilne padaline

Iz HAC-a apel vozačima: Zbog obilnijih padalina i zimskih uvjeta vozite oprezno

Iz HAC-a apel vozačima: Zbog obilnijih padalina i zimskih uvjeta vozite oprezno
Igor Soban/PIXSELL

Prema prognozi DHMZ-a tijekom cijelog tjedna očekuje se obilniji snijeg u svim dijelovima zemlje, a naročito u Gorskom kotaru i Lici uz mogućnost jakih do olujnih udara vjetra u gorskim i podvelebitskim dionicama.

Obzirom na vremenske prilike te mogućnost pojave ledene kiše, apeliramo na vozače na poseban oprez. Ekipe zimske službe Hrvatskih autocesta d.o.o. spremne su za zimske uvjete na autocestama, u službi koja traje 24 sata, 7 dana u tjednu, sudjeluje ukupno 800 radnika i 183 teretnih i specijalnih vozila (posipači, snježni plugovi, ralice do 4,8m širine, bočne ralice, bočni odbacivači snijega). HAC-ovi timovi u zimskom periodu održavaju 28 milijuna m2 asfaltnih površina, odnosno 1100 km autocesta.

Preporuka vozačima u zimskim uvjetima je ne pretjecati ralice na autocestama. Dok traju snježne padaline brzinu vožnje potrebno je prilagoditi trenutnim uvjetima i ograničenjima na autocesti i svakako prije kretanja na put, molimo korisnike da provjere stanje na cestama.

Autocestu u stanje pune prohodnosti moguće je dovesti tek po prestanku padalina.

Za vrijeme snježnih padalina uloga zimske službe je osigurati prohodnost, što u situacijama obilnijih snježnih padalina podrazumijeva i do 10 cm snijega na kolniku. To svakako ne znači da se snijeg ne uklanja odmah s početkom snježnih padalina već se po prolasku ralice za vrijeme padalina stvara novi snježni pokrivač, a koji se čisti odmah u slijedećem ciklusu.

Vozači često negoduju da nisu vidjeli ralice na cesti, međutim kada bi ralica bila vidljiva svakom vozaču tada bi prometovanje autocestom bilo nemoguće – nastao bi kolaps.

Često se događa da pojedini vozači pretječu ralice, a da nisu ni svjesni koliko je takav poduhvat riskantan i opasan. Činjenica je da vozači podcjenjuju vremenske uvjete i odlaze na put nespremni. Vožnja u zimskim uvjetima zahtijeva stanovitu vještinu i iskustvo, ali uz prikladnu zimsku opremu većina problema i zastoja bila bi kudikamo manja. Vozači moraju biti svjesni zakonske obveze zimske opreme te da cesta dok snijeg pada ne može biti „crna“ - jer to ne može osigurati niti jedna zimska služba u drugim državama sa sličnim klimatskim uvjetima.

Poseban problem stvaraju tegljači bez zimske opreme te su ujedno i opasnost za sve korisnike autocesta, dok zimskoj službi isti u mnogočemu otežavaju rad. U situaciji kada se samo jedan tegljač prepriječi na autocesti, ralica ne može proći , samim time niti očistiti svoju dionicu, a ne može se niti okrenuti te se stvara kolona, što dovodi do zastoja u prometu. Prepriječeni tegljač prvo treba ukloniti s kolnika i tek onda nastaviti čišćenje snijega, a za navedeno je potrebno vrijeme. U zimskim uvjetima vremena je potrebno više nego uobičajeno. Jedno vozilo bez zimske opreme na autocesti ugrožava i značajno usporava promet i djelovanje zimske službe.Još jednom podsjećamo da je na zimskim dionicama autocesta obvezna zimska oprema.

Kako bi svi korisnici autocesta bili na vrijeme informirani o stanju u prometu i mogućim izvanrednim događajima, a naročito u vrijeme zimskih uvjeta na cestama, sve informacije redovito se objavljuju putem redovitih izvješća HAK-a i na web stranici  Hrvatskih autocesta d.o.o. (HAC) - Stanje na autocestama.

Molimo korisnike da uključe radioprijemnik u sustav informiranja o stanju u prometu (RDS), a sve dodatne informacije mogu se dobiti na besplatnim info telefonima 0800 0422 ili 0800 0111.


Reci što misliš!