Događaji

Izbori 2007

Započela i internet izborna kampanja

Započela i internet izborna kampanja

Kampanja seli i na internet

Iako će objava nekolicine videouradaka kojima se više ili manje uspješno ismijava novi predsjednik SDP-a Zoran Milanović svoj puni efekt imati tek za nekoliko dana, ona označava veliki korak u razvoju političke scene, jedan od izuzetno rijetkih koji bi mogao ići na ruku samim biračima.

Naime, krajem prošlog tjedna na videoportalu YouTube osvanulo je nekoliko kratkih filmova koji bi gledatelja trebali navesti na mišljenje da je novi predsjednik SDPNa YouTobeu-a, o kojem prosječan birač još uvijek vrlo malo zna, zapravo medijski projekt, zagriženi komunist koji želi "novu Jugoslaviju", te nevjernik koji "nema pojma", komentira u nedjelju portal Business.hr .

Ako je prava namjera autora (sva četvorica registrirali su se na YouTubeu prošlog tjedna) nasmijati surfere, valja priznati da je serijal "Kiro prosviro" na tom polju uspješniji. Kirinove kompletne rečenice su puštene "u eter", pri čemu je bilo posve jasno da se ne radi o Kampanja seli i na internetizvlačenju iz konteksta, nego da ministar unutarnjih poslova ne barata baš najbolje hrvatskim jezikom, kao ni logikom.

Puno je vjerojatnija opcija da je najnoviji "napad Jubitom", o kojem će sigurno biti rječi narednog tjedna, djelo HDZ-ove predizborne kuhinje. U tom, naravno, nema apsolutno ništa loše i dobrodošla je novost na učmaloj političkoj sceni.

Ipak, nakon pogledanih uradaka ostaje dojam da je cijela stvar izvedena pomalo amaterski, što zbog nejasnih - i na mahove smiješnih poruka koje se šalju, ali i činjenice da će teško tko povjerovati da su četiri različite osobe autori tih filmova.

Na prošlim predsjedničkim izborima, kad je HDZ nemilice trošio na kampanju Jadranke Kosor, dotična je odbijala svaku mogućnost bilo kakve suradnje s internet medijima, čak i davanje najobičnije telefonske izjave.

No, ako je suditi prema najnovijem HDZ-ovom protuudaru SDP-u, koji su prozvani kao odgovorni za čuvene filmiće "Kiro prosviro", dio kampanje napokon bi se mogao preseliti na web, koji je po svojoj prirodi ionako najdemokratskiji medij.

I upravo je zato ovakav razvoj događaja, koji i nije od tolike važnosti za samu popularnost stranaka, vrlo dobar za birače, koji će barem donekle biti pošteđeni samoreklame i ispraznog prepucavanja konvencionalnim sredstvima, koje je pak teže izbjeći od neželjene web adrese.


Reci što misliš!