Događaji

Promet

Gradit će se most između Njemačke i Danske

Gradit će se most između Njemačke i Danske

Ideja o izgradnji ovoga mosta rođena je još davnih tridesetih godina prošloga stoljeća

Njemačka i Danska zajednički će graditi 20 kilometara dug most kojima će se povezati ove dvije zemlje. Bit će to najveći javni infrastrukturni projekt u Europi ikada, a radovi će se prema planu završiti 2018. Njemački ministar prometa Wolfgang Tiefensee i njegov danski kolega Flemming Hansen potpisali su protekloga vikenda sporazum o zajedničkom projektu koji će iznositi 5,6 milijardi eura.

Većinu novca osigurat će danska vlada, dio novca očekuje se i iz fondova EU-a, dok će u jednom dijelu investicije sudjelovati i privatni investitori. Parlamenti dviju zemalja trebali bi uskoro odobriti sporazum. Vlasnik mosta kojim će se ove dvije zemlje preko Fehmarnova prolaza povezati cestovno i željeznički bit će Danska. Most nije samo značajan zbog skraćivanja puta od Kopenhagena do Hamburga, nego i kao važna tranzitna europska ruta. Danska i Švedska će tako imati bolji pristup važnim izvoznim tržištima.


Most Oresund povezuje Malmö i Kopenhagen od 2000. godine

O ovoj vezi između Danske i ostatka Europe raspravlja se već nekoliko godina. Prvi put se izgradnja ovoga mosta spomenula još davnih 30-ih. Ipak, svi se slažu kako je most preko Fehmarna najkraća i najbolja izravna ruta od glavnoga danskoga grada do Europe. Danas putnici koji ne žele putovati zrakoplovom, moraju svoje automobile uvesti u trajekt na danskom otoku Lollandu i voziti se satima do Puttgardena na njemačkom otoku Fehmarnu. Vlakom se ova dionica prelazi za 45 minuta.

Ipak nisu svi sretni s izgradnjom nove transportne veze između Njemačke i Danske. Njemačka lobistička grupa za zaštitu okoliša NABU kaže kako će pokrenutu žalbu i učiniti sve kako bi zaustavili ovaj projekt. "Upotrijebit ćemo sve zakonske mogućnosti kako bismo zaustavili izgradnju ovoga mosta", kazao je glasnogovornik NABU-a Malte Siegert koji smatra kako će most ugroziti staništa brojnih biljnih i životinjskih vrsta.

Most Fehmarn nastavak je velikih infrastrukturnih projekata koji su izgrađeni u ovom dijelu svijeta proteklih nekoliko godina. Most i tunel između danskih otoka Zealand i Funen otvoren je 1998., a od 2000. danski glavni grad Kopenhagen i švedski treći po veličini grad Malmö povezani su mostom Oresund.


Reci što misliš!