Događaji

Zaštita mora

Iz Jadrana protjerati brodove s crne liste

Iz Jadrana protjerati brodove s crne liste

Predsjednik Sindikata pomoraca Hrvatske Vladimir Svalina smatra da bi naše lučke vlasti trebale pooštriti pristup tehničkom pregledu broda

Egipatski teretni brod "Serine", pod zastavom pogodnosti Sierra Leonea, koji se nasukao kod Unija u noći na utorak zbog kvara na pumpi kormilarskog stroja, odavno se nalazi na crnoj listi brodova Pariškog memoranduma, piše današnji Vjesnik.

Samo u prošloj godini taj je brod zaustavljen u talijanskim i grčkim lukama 47 dana zbog utvrđenih tehničkih nedostataka. U rujnu prošle godine u riječkoj luci hrvatski inspektori utvrdili su 10 tehničkih nedostataka na brodu, ali je pušten da isplovi. U prosincu iste godine taj brod je zaustavljen u Veneciji 26 dana zbog 11 nedostataka, što je posve zanemarivo s obzirom na to da je svojedobno zaustavljen u Ateni zbog čak 57 tehničkih nedostataka.

Predsjednik Sindikata pomoraca Hrvatske Vladimir Svalina smatra da bi naše lučke vlasti trebale pooštriti pristup tehničkom pregledu broda, bez obzira na interese naših luka, špeditera i svih ustalih uključenih u prijevoz tereta te takve brodove-podrtine protjerati iz našeg mora.

"Serine", 37 godina star brod i da su mu vlasti zabranile ulazak u naše luke, Hrvatska sada ne bi imala ovaj nepotreban problem nasukanog broda za koji se još ne zna kako će biti riješen, upozorava Svalina. Sada se postavlja niz pitanja, od toga jesu li brod i teret osigurani te hoće li biti izdana jamstva za odsukavanje, tegljenje, a potom i njegov popravak kako bi sigurno mogao napustiti naše vode.

Moglo bi se dogoditi da brodar proglasi generalnu havariju broda, pa u tom slučaju odsukavanje i popravak zajedno plaćaju brodar i vlasnik tereta. Budući da je vrijednost tog broda vrijednost starog željeza, moglo bi se dogoditi i da ga vlasnik abandonira, odnosno napusti.

Tada će problem nasukanog broda morati riješiti Hrvatska, koja tada ima pravo prodati i teret i brod. No, najbliže rezalište starih brodova je u Turskoj, gdje tonu čelika plaćaju od 300 do 400 dolara, dok u Indiji i Pakistanu, gdje su najveća rezališta brodova na svijetu, tonu čelika plaćaju i do 600 dolara.


Reci što misliš!