Zaštita mora
Iz Jadrana protjerati brodove s crne liste
Predsjednik Sindikata pomoraca Hrvatske Vladimir Svalina smatra da bi naše lučke vlasti trebale pooštriti pristup tehničkom pregledu broda
Egipatski teretni brod "Serine", pod zastavom pogodnosti Sierra Leonea, koji se nasukao kod Unija u noći na utorak zbog kvara na pumpi kormilarskog stroja, odavno se nalazi na crnoj listi brodova Pariškog memoranduma, piše današnji Vjesnik.
Samo u prošloj godini taj je brod zaustavljen u talijanskim i grčkim lukama 47 dana zbog utvrđenih tehničkih nedostataka. U rujnu prošle godine u riječkoj luci hrvatski inspektori utvrdili su 10 tehničkih nedostataka na brodu, ali je pušten da isplovi. U prosincu iste godine taj brod je zaustavljen u Veneciji 26 dana zbog 11 nedostataka, što je posve zanemarivo s obzirom na to da je svojedobno zaustavljen u Ateni zbog čak 57 tehničkih nedostataka.
Predsjednik Sindikata pomoraca Hrvatske Vladimir Svalina smatra da bi naše lučke vlasti trebale pooštriti pristup tehničkom pregledu broda, bez obzira na interese naših luka, špeditera i svih ustalih uključenih u prijevoz tereta te takve brodove-podrtine protjerati iz našeg mora.
"Serine", 37 godina star brod i da su mu vlasti zabranile ulazak u naše luke, Hrvatska sada ne bi imala ovaj nepotreban problem nasukanog broda za koji se još ne zna kako će biti riješen, upozorava Svalina. Sada se postavlja niz pitanja, od toga jesu li brod i teret osigurani te hoće li biti izdana jamstva za odsukavanje, tegljenje, a potom i njegov popravak kako bi sigurno mogao napustiti naše vode.
Moglo bi se dogoditi da brodar proglasi generalnu havariju broda, pa u tom slučaju odsukavanje i popravak zajedno plaćaju brodar i vlasnik tereta. Budući da je vrijednost tog broda vrijednost starog željeza, moglo bi se dogoditi i da ga vlasnik abandonira, odnosno napusti.
Tada će problem nasukanog broda morati riješiti Hrvatska, koja tada ima pravo prodati i teret i brod. No, najbliže rezalište starih brodova je u Turskoj, gdje tonu čelika plaćaju od 300 do 400 dolara, dok u Indiji i Pakistanu, gdje su najveća rezališta brodova na svijetu, tonu čelika plaćaju i do 600 dolara.
Vezane vijesti
-
Nizozemski stručnjaci zadovoljni su intervencijom hrvatskih službi
-
Na svijetu ima oko 100.000 brodova nosivosti oko 960 milijuna tona, a svaki mjesec njih oko 200 s posadom strada u sudarima, požarima ili se nasuče
-
Pokrenut je postupak javne nabave za dva policijska plovila “Policijsko plovilo CPB – coastal patrol boat” ukupne vrijednosti 62.066.616,00 kuna s PDV-om.
-
Punih šesnaest godina nakon što je Hrvatska ratna mornarica dobila raketnu topovnjaču Kralj Dmitar Zvonimir, u splitskom brodogradilištu porinut je jedan novi ratni brod. Službeno još uvijek nazvan 'Novogradnja 540', 43,5 metra dug obalni ophodni brod vrijedan oko deset milijuna eura služit će za potrebe Obalne straže i prvi je od ukupno pet predviđenih u njenoj floti.
Izdvojeno
-
U prvoj utakmici 17. kola HNL-a Slaven Belupo je kao domaćin svladao Goricu sa 2-1 (0-1). Gosti su poveli golom Medina Gashija (8), no Alen Grgić (67) i Antonio Jagušić (82) su u nastavku preokrenuli.
-
U Dalmaciji će osobito na otocima puhati jako jugo, a popodne sjeverozapadni vjetar. Bit će promjenjivo, povremeno uz kišu, lokalno moguće i obilnim pljuskovima. Jutarnja temperatura zraka od 6 do 10 °C, u unutrašnjosti niža, između 2 i 4 °C, a popodnevna od 9 do 14 °C
-
Bacivši pogled na impozantan niz priznanja koje je Audiardov najnoviji i svakako najluđi uradak u dugovječnoj karijeri do sad prikupio, čovjek bi lako mogao steći krivi dojam kako se pred njim doista nalazi najimpresivnije filmsko ostvarenje godine, ali istina je potpuno drugačija.
-
Mjerenje inteligencije kod životinja prilično je škakljiva stvar. Međutim, provedeni su brojni pokusi kako bi se testirale sposobnosti sićušnih mozgova kukaca. Rezultati su iznenađujući.
Reci što misliš!