Događaji

Sigurnost kupača

Dnevno lučki kapetani na zadarskom području imaju od 4 do 5 intervencija

Dnevno lučki kapetani na zadarskom području imaju od 4 do 5 intervencija

Tijekom ljeta, pomorski se putevi, slično kao i autoceste, stostruko nagužvaju. U zadarskom arhipelagu upravo sada prometuje 7 i po tisuća stranih i čak 10 tisuća domaćih brodica

Potaknuti tragedijom u kojoj su u Vodicama stradala dvojica mladih kupača, zapitali smo se koja su pravila kupača i brodskih kapetana u pomorskom prometu.

Tijekom ljeta, pomorski se putevi, slično kao i autoceste, stostruko nagužvaju. U zadarskom arhipelagu upravo sada prometuje 7 i po tisuća stranih i čak 10 tisuća domaćih brodica. Brojka je to od ukupno 17 i po tisuća raznoraznih brodova, rekao nam je načelnik Ureda za pomorski promet i traganje i spašavanje zadarske Lučke kapetanije - Denis Livljanić.

Nesreće su česte. Dnevno lučki kapetani na zadarskom području imaju od 4 do 5 intervencija, a naglom promjenom vremena, ljetnom iznenadnom neverom, brojka se udvostručuje.

Brodicama, a tu mislimo na sve što plovi - od kaića pa do jahti od nekoliko desetaka metara - vrlo često upravljaju nestručni ljudi koji ne poznaju čitanje pomorskih karata, a i ne posjeduju nikakva znanja o ponašanju na moru.

Kako bi se izbjegle nesreće i tragične posljedice, navodi kapetan Livljanić, potrebno je poštivati zadana pravila...

Ova ograničenja ovise i o konfiguraciji tla. Tako na primjer u kanalu širokom 50 metara brodica ide bliže, ali u kanalima je zabranjeno plivanje, jer se time ometaju brodovi u plovidbi...

Manji motorni brodovi smiju se približiti obali na 50 metara od ograđene plaže i 150 metara od neograđene plaže. Kupači se ne smiju udaljiti 100 metara od obale, a ronioci, da bi se osigurali na površini dok rone u morskim dubinama, moraju iznad sebe imati propisanu bovicu, navodi Livljanić.

Također, često puta bili smo svjedoci nevjerojatno brzih i opasnih uplovljavanja brodova i skutera različitih veličina u luke. Kako manje otočne, tako i našu veliku zadarsku. O tim propisima, kapetan Denis Livljanić kaže...

I na kraju ćemo još jednom podsjetiti kako je oprez na moru, ma koliko ono bilo široko i dovoljno za sve, neophodno potreban, a za sve one koji ulaz u zadarski porat smatraju mul odakle prevoze barkajoli, jedna mala ispravka, ulaz u luku je točno tamo na početku Istarske obale kod svjetionika na kantunu. Mirno vam more....


Reci što misliš!