Događaji

Najava štrajka

Brodograđevni sindikati - moguće radikalne akcije pa i opći štrajk

Brodograđevni sindikati - moguće radikalne akcije pa i opći štrajk

"U svih pet brodogradilišta zaposleno je 12.600 radnika, što zajedno s članovima obitelji te radnicima u 600 kooperantskih poduzeća, govori da je gotovo 50 tisuća ljudi izravno vezano uz brodogradnju", kazao je Šegvić

Predsjednik Koordinacije brodograđevnih sindikata HUS-a te predsjednik Nezavisnog sindikata "Brodosplita" Zvonko Šegvić danas je u Puli izjavio da će, kada se utvrdi koja su prava radnika privatizacijom ugrožena, svi sindikati zajednički organizirati najradikalnije sindikalne akcije uključujući i opći štrajk .

Šegvić je to izjavio na tiskovnoj konferenciji nakon sastanka Koordinacije brodograđevnih sindikata HUS-a na kojemu su predstavnici sindikata svih pet velikih hrvatskih brodogradilišta podsjetili kako brodograđevni sindikati u privatizaciji zahtijevaju 25 posto+ jednu dionicu radnicima te nastavak djelatnosti.

"U svih pet brodogradilišta zaposleno je 12.600 radnika, što zajedno s članovima obitelji te radnicima u 600 kooperantskih poduzeća, govori da je gotovo 50 tisuća ljudi izravno vezano uz brodogradnju", kazao je Šegvić.

Dodao je kako je zbog neizvjesnosti koja u posljednje vrijeme vlada u brodogradnji do sada 400-tinjak radnika tih brodogradilišta napustilo Hrvatsku i otišlo raditi u Kinu ili Koreju, gdje primaju 10 do 15 puta veću plaću.

Po riječima povjerenika Sindikata Istre i Kvarnera u "Uljaniku" Rajka Kutlače, zahtjevi sindikata bili su od samog početka da, ako do privatizacije mora doći, u cijeloj proceduri sudjeluju i sindikati, a sve u cilju očuvanja radnih mjesta.

"Međutim, potpredsjednik Vlade Damir Polančec vara nas jer se sindikati ne pozivaju na sastanke s upravama brodogradilišta. Svima treba biti jasno da u brodogradilišta neće ući vlasnici koje radnici ne puste, a nadam se da neće doći do toga da radnici svojim tijelima brane radna mjesta", ustvrdio je Kutlača. On smatra nedopustivim to što će se kao kriterij prilikom izbora najboljeg ponuđača uzimati u obzir činjenica koliko će on od ukupnog dugovanja preuzeti na sebe, jer će ostatak duga Vlada morati preuzeti na sebe.

"To je za nas neprihvatljivo jer glavni uvjet kod ponude mora biti plan ulaganja u brodogradnju iz kojeg će se vidjeti želi li budući vlasnik razvijati tu djelatnost i zadržati radna mjesta", zaključio je Kutlača.

Dodao je kako se o privatizaciji brodogradilišta ne može govoriti pojedinačno, jer je u pitanju sustav u kojemu su brodogradnja i s njom povezane djelatnosti jedine proizvodne djelatnosti u Hrvatskoj.

"Ako se uruši sustav, nitko ne može dobro proći" poručio je Rajko Kutlača dodavši kako je brodogradnja zapravo jedina djelatnost koja je Hrvatskoj još ostala.


Reci što misliš!