Opasnost
Sindikat pomoraca Hrvatske traže stožer za krizne situacije
U stožeru bi se prikupljale informacije s domaćih brodova koji plove opasnim akvatorijem, a Ministarstvo vanjskih poslova bi na temelju tih spoznaja izvješćivalo NATO i EU o njihovu uplovljavanju na to područje
Svjedočanstvo Sanjina Čabrijana, pomorskog kapetana iz Kostrene, koji je kazao kako NATO-ovi brodovi u utorak poslijepodne uopće nisu reagirali ni spriječili napad somalskih pirata na njemački brod Victoria, unatoč pozivima rumunjske posade, zasigurno je potvrdilo kako namjenski upućena flota Sjevernoatlantskog saveza selektivno djeluje u Adenskom zaljevu
U prilog tome ide i činjenica da su pripadnici NATO-a nedavno žurno reagirali kada su separatisti s roga Afrike napali brod Maersk Alabama s američkom posadom i oslobodili otetog zapovjednika Philipsa, a inače se drže vrlo suzdržano bez obzira na inferiornost napadača sa somalskog pijeska koji se 'zalijeću' na brodove i po 600 milja od obale Indijskog oceana. Štoviše, crne statistike govore da se u rukama pirata trenutačno nalazi 16 brodova s čak 264 pomorca, među kojima su i petorica Hrvata.
Upravo zbog toga je Sindikat pomoraca Hrvatske (SPH) zaključio da postoji sve veća opasnost da u 'somalskom trokutu' bude otet i hrvatski brod te da je zato potrebno utemeljiti nacionalni stožer za krizne situacije, jer, smatraju, trenutačno kao država nismo spremni za takve izvanredne događaje.
U stožeru bi se prikupljale informacije s domaćih brodova koji plove opasnim akvatorijem, a Ministarstvo vanjskih poslova bi na temelju tih spoznaja izvješćivalo NATO i EU o njihovu uplovljavanju na to područje.
Međutim, predstavnici domaće diplomacije tvrde da hrvatske institucije na temelju članstva u NATO-u imaju uvid u sve informacije u vezi s piratstvom u sklopu operacije Atalanta te da su u stalnom kontaktu s kriznim stožerima u Italiji i Belgiji koji pregovaraju o puštanju dvaju brodova na kojima se nalaze petorica naših pomoraca.
U tom svjetlu treba gledati i na sve češće pritužbe brodarskih kompanija zbog povećanja troškova plovidbe i nesumnjivo potrebne zaštite brodova i pomoraca koji su izloženi velikim naporima tijekom plovidbe opasnom zonom na istoku Afrike.
Naime, brodovlasnici širom svijeta, pa tako i hrvatski, imaju glavnu dilemu - ploviti kroz Sueski kanal ili oko cijele Afrike, što višestruko povećava troškove i trajanje plovidbe prema odredišnoj luci.
Domaći brodari tvrde kako već imaju izrađene mjere zaštite za svoje brodove, ali iz SAD-a stiže i vrlo konkretna inicijativa za izmjenu tamošnjih zakona kako bi se posade moglo naoružati radi obrane od piratskih napada.
Vezane vijesti
-
Sindikat pomoraca Hrvatske je pokrenuo tužbu protiv Jadrolinije zbog nezakonito održanih izbora za članove Radničkog vijeća, a pripremno ročište bit će održano idući tjedan, izvijestio je ovaj sindikat.
-
-
U Sindikatu pomoraca Hrvatske još nemaju informacije o identitetu otetog Hrvata
-
Brodu "Sol Trader", čiji je vlasnik kapetan Igor Govorčin iz Rijeke, 8. siječnja zabranjeno je isploviti iz koparske luke zbog duga dvjema tvrtkama iz Kopra
Izdvojeno
-
MK Beštije sutra, na blagdan svete Luce dolazi 20. put u DV Laticu.
-
Hrvatska diskografska udruga (HDU) u suradnji s radijskim voditeljem, glazbenim kritičarem i urednikom (HR2), Zlatkom Turkaljem Turkijem, donosi još jedan intervju u nizu u sklopu glazbenog projekta Diskografska spajalica. Ovoga puta, u našem društvu bio je jedan od najpopularnijih i najutjecajnijih repera ovih prostora Edo Maajka.
-
Iz zadarske Elektre stiže obavijest o privremenom prekidu u opskrbi električnom energijom zbog radova prema sljedećem rasporedu
-
Nakon provedenog kriminalističkog istraživanja, protiv 49-godišnjaka se podnosi kaznena prijava zbog sumnje da je počinio kazneno djelo Neovlaštena proizvodnja i promet drogama, javljaju iz PU zadarske.
Reci što misliš!