Događaji

Zrakoplovna nesreća

Istraga nesreće: Airbus se raspao u zraku

Istraga nesreće: Airbus se raspao u zraku

Uz više od 400 olupina nađenih na površini oceana, francuski istražitelji su optimistični u pogledu otkrivanja uzroka pada aviona

Obdukcijom utvrđeni višestruki prijelomi kostiju žrtava, čija su tijela izvana 'netaknuta', i nađeni dijelovi aviona Air Francea koji se srušio u Atlantik ukazuju da se letjelica raspala u zraku, javlja Net.hr

Uz više od 400 olupina nađenih na površini oceana, francuski istražitelji su optimistični u pogledu otkrivanja uzroka pada aviona, ali kažu da je mjesto nesreće, daleko od kopna i nad oceanskim dubinama, "jedna od najtežih situacija ikada u istrazi nesreća".

Jedan britanski vještak sudske medicine rekao je za AP da višestruki prijelomi kostiju 50 žrtava, čija su tijela izvana "netaknuta", znače da se avion raspao u zraku.

Na to ukazuje i to što na žrtvama nema odjeće, što se također događa kada se letjelica raspadne prije udara o zemlju ili površinu mora.

Jedan od stručnjaka je objasnio da je ispadanje tijela u zrak pri brzini od više stotina kilometara na sat "kao udarac u zid od cigle, efekt je mrvljenje", zbog čega su putnici i posada umrli mnogo prije pada u ocean.

Suprotno tome, kada se avion čitav sruši u more, tijela su raskomadana.

Službe Brazila, Francuske, SAD-a i drugih zemalja pretražuju površinu i dno Atlantika, tragajući za ostacima Airbusa A330 koji se srušio 31. svibnja, kada je uletio u oluju tijekom leta Rio de Janeiro - Pariz. Poginulo je svih 228 putnika u avionu.

Još nema traga dvama "crnim kutijama" - registratorima podataka leta i razgovorima u pilotskoj kabini, za koje se vjeruje da su duboko, na morskom dnu.

Francuski brodovi na kablovima dužine šest kilometara vuku američku mornaričku opremu za snimanje zvuka u moru kako bi u području promjera 80 kilometara, gdje se pretpostavlja da je avion pao, čuli signale koje "crne kutije" automatski emitiraju da bi bile nađene.

Bez podataka iz "crnih kutija", istražitelji su se usredotočili na niz poruka koje je avion automatski slao prije udesa, iz kojih su zaključili da su se zaledili senzori za brzinu leta, što je destabiliziralo letjelicu.

Brazil i francuski institut zadužen za istragu pada Airbusa Air Francea prebacivali su si odgovornost zbog nedostatne suradnje brazilskih vlasti tijekom obdukcije žrtava.

U Parizu je Paul-Louis Arslanian, direktor ureda za istrage i analize (BEA) zadužen za istragu nesreće leta AF 447 Rio - Pariz u kojoj je poginulo 228 ljudi, izrazio nezadovoljstvo suradnjom Brazilaca.

Naglasio je da liječniku sudske medicine BEA-e nije bilo omogućeno sudjelovanje u obdukcijama.

Glasnogovornik tajništva državne sigurnosti u Recifeu, gdje su obavljene obdukcije, odgovorio je da lokalne vlasti nisu bile informirane da BEA šalje stručnjaka koji je uz četiri liječnika sudske medicine, koje je ranije poslalo francusko pravosuđe, trebao nazočiti obdukcijama.

U priopćenju je tajništvo brazilske državne sigurnosti naglasilo da je traženje sudjelovanja u aktivnostima u mrtvačnici trebalo stići diplomatskim putem.

Do sada je 49 od 50 pronađenih tijela obrađeno na sudskoj medicini Recifea.


Reci što misliš!