Događaji

Uzrok tragedije

Tekućina nikada prije nije korištena niti je testirana na tračnicama

Tekućina nikada prije nije korištena niti je testirana na tračnicama

Sporna je tekućina dobivena iz centralnog skladišta HŽ-a, točnije službe nabave, koja bi trebala imati preciznu informaciju o kojemu je sredstvu riječ

Sredstvo nalik smoli koje je jučer na tračnicama otkrila splitska tvrtka CIAN upotrebljeno je neposredno prije dolaska nagibnog vlaka te uopće nije ispitano i prvi put je korišteno

Sporna je tekućina dobivena iz centralnog skladišta HŽ-a, točnije službe nabave, koja bi trebala imati preciznu informaciju o kojemu je sredstvu riječ.

Ubrzanje vlaka se udvostručilo kada je naletio na spornu tekućinu, zbog inercije i težine vlaka te nagiba pruge na toj dionici. Odgovornost strojovođe je ravna nuli, upotrijebio je maksimalnu kočionu snagu, a oni koji su za cijelu tragediju krivi šute ni ne pomišljajući na ostavke.

Iz krugova u HŽ-u doznaje se da se istraga namjerno vodi u krivom smjeru te da glavni krivac nije Ivan Medak, već se krije među visokim dužnosnicima u Hrvatskim željeznicama.

Izvor tvrdi da se prvi put za nanošenje retardanta nije koristio kemijski vlak, nego pružno vozilo, takozvani robel, koji služi za prenošenje materijala pružnog odsjeka na kojem rade djelatnici na održavanju. Istina je da s tim malim pružnim vozilom, na čijem su platou bile postavljene bačve iz kojih je pumpicom prskana tekućina, mlaz nije mogao biti usmjeren tamo gdje je potrebno, već se razlijevao po šinama.

Kemijski vlak, međutim, prska strojno izvan kolosijeka jer posjeduje posebne štrcaljke za ispust tekućine, čime se sprječava da sadržaj dolazi u kontakt s dijelovima kolosijeka.

Također nije poznato što je zabilježeno u tzv. crnoj kutiji, uređaju koji evidentira sve što se događa u sustavu vlaka, premda je riječ o digitalnom zapisu koji se navodno može iščitati u vrlo kratkom vremenu


Reci što misliš!