Događaji

Povećanje cijena

Zašto država tolerira Inin dug od 2 milijarde kuna?

 Zašto država tolerira Inin dug od 2 milijarde kuna?

Ina državi duguje za poreze i doprinose za ovu godinu - gotovo dvije milijarde kuna. To je 182% više nego za isto lanjsko razdoblje. Nameće se pitanje, plaćaju li to građani loše Inino poslovanje?

Najveće ovogodišnje poskupljenje naftnih derivata, za više od pola kune po litri, šokiralo je građane. Prema jučerašnjim reakcijama, o  poskupljenju goriva od 7 i pol do čak 13 i pol posto ništa nisu znali ni u Vladi. Premijerka Jadranka Kosor sastala se u Banskim dvorima s predstavnicima Ine i izrazila nezadovoljstvo zbog povećanja cijene goriva, javlja HRT .

Neslužbeno se doznaje kako je Vlada od Ine zatražila da umanji rast cijene goriva, na što je Ina oporučila da je to nemoguće. Kako je priopćeno iz Vlade, premijerka je zatražila da kod mijenjanja cijene Ina informira Vladu i pokaže veću socijalnu osjetljivost. Ina bi tako do kraja tjedna trebala predložiti model kojim će se ostvariti njezin zahtjev.

Ina državi duguje za poreze i doprinose za ovu godinu - gotovo dvije milijarde kuna. To je 182% više nego za isto lanjsko razdoblje. Nameće se pitanje, plaćaju li to građani loše Inino poslovanje? Iz Ine nema službenog objašnjenja.

Ina državnom proračunu duguje 2 milijarde kuna poreza i doprinosa.

Bivši predsjednik Uprave Ine Davor Štern tvrdi da je 1999., kada su cijene bile strogo kontrolirane, Ina bila dužna 120 ili 150 milijuna kuna i tada ju je tadašnji ministar Borislav Škegro blokirao. Ina tada nije mogla iz blokade dok nije namirila dug.

Zašto je danas drugačije. Doznaje se da je Ina Ministarstvu poslala zamolbu za prolongiranjem plaćanja poreznih i carinskih obveza s obzirom na to da su u postupku rješavanja kreditnog aranžmana kojim bi prikupili sredstva za podmirenje postojećih obveza.

Niska cijena ne odgovara ni Ini ni državi

Ina se pravda da i njoj duguju. Samo od državnih tvrtki nenaplaćena potraživanja teška su 1,1 milijardu kuna. U jeku turističke sezone malo većim poskupljenjem prikupilo bi se dosta novca. Osobito ako je cijena goriva u Hrvatskoj niža nego u većini europskih zemalja.

Iz svake litre goriva Ina plaća fiksnu trošarinu, naknadu za ceste i autoceste te financira Agenciju za obvezne zalihe. Prije konačne cijene na sve to dodaje se još 23 posto PDV-a. Ako se na Mediteranu zadrže današnje cijene naftnih derivata, za dva tjedna možemo očekivati i bolje vijesti iz Ine. No to je mišljenje stručnjaka. A praksa, kako vidimo, tu nema mnogo uporišta.

Krenule najave poskupljenja

Na poskupljenje naftnih derivata prvi su reagirali Hrvatski cestovni prijevoznici. Najavljuju da će biti prisiljeni povisiti cijene svojih usluga. Domaćim prijevoznicima predlažu bojkotiranje točenja goriva na INA-inim crpkama. I ribari i seljaci upozoravaju da će mnogi od njih biti prisiljeni zatvoriti svoje obrte, jer više ne mogu pratiti neprestana poskupljenja.

Gorivo skuplje više od pola kune

Ina je jučer od ponoći podignula cijene svojih goriva za više od pola kune po litri. Tako super 95 stoji 7,90 kuna za litru (do sada 7,36 kuna), eurosuper 95 7,99 kuna (do sada 7,44 kune), a super plus 98 8,08 kuna (do sada 7,50 kuna).

Dizel po novom stoji 7,07 kuna (stara cijena 6,56 kuna), eurodizel 7,23 kune (stara cijena 6,67 kuna), plavi dizel 4,12 kuna (stara cijena 3,63 kune), a loživo ulje 4,49 kuna (stara cijena 4 kune). Cijena autoplina ostala je nepromijenjena.

 


Reci što misliš!