Prevencija raka dojke
Obrađeni rezultati mamografskih pregleda po Dalmaciji
Na turneji koja je započela u Zadru te u iduća dva tjedna posjetila Primošten, Knin, Murter, Drniš, Sinj, Lastovo, Omiš i Ploče pregledano je 656 žena
Nedavno obrađeni rezultati drugog izdanja akcije "Moja prva mamografija", u organizaciji Avon Kozmetike, udruge Europa Donna Hrvatska te Zavoda za javno zdravstvo "Dr. Andrija Štampar" ukazali su na neospornu važnost redovitih mamografskih pregleda te tako i na uspjeh zadanih ciljeva organizatora.
Na turneji koja je započela u Zadru te u iduća dva tjedna posjetila Primošten, Knin, Murter, Drniš, Sinj, Lastovo, Omiš i Ploče pregledano je 656 žena. U prvom izdanje akcije, u rujnu i listopadu prošle godine, po gradovima sjeverozapadne Hrvatske pregled je obavilo čak 850 žena u dobi između 40 i 49 godina.
Od ukupnog broja žena na dalmatinskoj turneji za njih 427 (65%) bila je to prva mamografija. Analizom nalaza utvrđeno je kako 587 žena (89,8%) ima uredan nalaz mamografije dok 67 žena (10,2%) treba napraviti dodatnu obradu, pri čemu je kod 3 (0,5%) žene nalaz suspektan na malignitet. Najveći broj prvih mamografija zabilježen je u Omišu.
Mamografski pregled bilježi promjene na dojci prosječno dvije godine prije pojave prvih simptoma ili opipljive kvržice. Zato je, uz rano otkrivanje raka dojke, stvaranje navike redovitog mamografskog snimanja kod žena bilo ključno polazište projekta.
- Željela bih da žene počnu aktivnije voditi brigu o svom zdravlju. Rak dojke je izlječiv ukoliko se otkrije pravovremeno, a redoviti pregledi mogu spasiti život - poručila je Barbara Kolar, ambasadorica Avona Hrvatska.
- Još jednu turneju mobilnim mamografom uspješno smo priveli kraju. Veliki odaziv žena koje su prepoznale nužnost brige o svom zdravlju predstavlja snažan motiv za naš daljnji rad u borbi protiv raka dojke. Veseli nas i brojka od preko tisuću žena kojima smo ovom akcijom omogućili da po prvi put naprave mamografski pregled - rekla je Adriana Giurissa, direktorica za Bosnu i Hercegovinu, Hrvatsku i Sloveniju tvrtke Avon, glavnog inicijatora ove akcije.
Avon je osnovao fond za borbu protiv raka dojke još 1992. godine, a danas je više od 50 zemalja u svijetu aktivno uključeno u Avonovu borbu protiv ove bolesti. U 2008. godini Avon je za ovu namjenu donirao čak 14.176.951 američkih dolara, najviše u dvije južnoameričke države Brazilu i Venezueli. Prodajom proizvoda iz linije Breast Cancer, označenih vrpcom ružičaste boje, Avon Hrvatska prikupio je svojim dosadašnjim radom više od milijun kuna za borbu protiv raka dojke.
Vezane vijesti
-
U okviru programa žene u dobi između 50 i 69 godina se pozivaju na besplatni mamografski pregled svake dvije godine
-
Brojke pokazuju kako u Hrvatskoj godišnje od raka dojke oboli oko 2.300 žena
-
Rak dojke najčešći je zloćudni tumor žena. U Hrvatskoj svake godine od njega oboli oko 2 300 žena, a umre više od 800
-
Zagrebačke fontane u Ulici Hrvatske Bratske Zajednice, po uzoru na svjetske metropole, zasjale su ružičastom bojom. Početak je to javnozdravstvene kampanje Udruge P.I.N.K. life – Pogled iz novog kuta 'Sačuvajmo zdrave dojke'
Izdvojeno
-
Djelomice sunčano uz više oblaka u prvom dijelu dana, osobito ujutro na jugu Jadrana gdje će još mjestimice padati kiša.
-
Topla čokolada jedan je od omiljenijih toplih napitaka diljem svijeta, posebno u hladnim zimskim mjesecima. Bogatog, kremastog okusa i intenzivnog mirisa čokolade, ovaj napitak pruža utjehu i toplinu te budi osjećaj nostalgije i zadovoljstva.
-
Jeste za šah i pivo? Red izazova i red opuštanja uz pivo u pogonu pivovare? Poklonite sebi i svojima jedan 'Christmas chess challenge' i zaigrajte šah s bivšim prvakom Hrvatske!
-
U petak, 13. prosinca, Zimski park na Višnjiku zasjao je u blagdanskom duhu uz dolazak Kamiona Djeda Mraza u organizaciji Auto Hrvatske.
Reci što misliš!