trgovački lanci
Trgovci snizili cijene i preko 20 posto
Činjenica je da je kupovna moć građana slabija čak 16 posto
Trgovački lanci krenuli su u brojne akcije snižavanja cijena u prosjeku oko 20 posto na osnovne prehrambene proizvode. Iako trgovci ne žele priznati da ih je na to natjerala smanjena potrošnja građana, o čemu svjedoči pad maloprodaje u posljednjih godinu dana, činjenica je da je kupovna moć građana slabija čak 16 posto.
Među prvima je u akciju krenuo Konzum koji je u prosjeku snizio cijene tisuću osnovnih i najprodavanijih proizvoda za 15 posto, iako ima i proizvoda čije su cijene niže i više od 20 posto.
Tako košarica proizvoda u Konzumu koja je prije koštala 849 kuna danas košta 719 kuna ili 130 kuna manje. Primjerice, litra Zvijezdina suncokretova ulja snižena je 26 posto i stoji 9,99 kuna. Osim ulja čija je cijena identična gotovo u svim trgovačkim lancima, pojeftinila je i sol, brašno, pivo, ali i sredstva za čišćenje.
'Akcije me neće privući da trošim na ono što ne trebam, ali odgovaraju pozitivno kućnom budžetu', kaže Mirjana Rojnić iz Pule.
Lidl se svojim akcijama također upustio u borbu s recesijom, a najpoznatija je ona s prekriženim PDV-om od 23 posto. Billa kupce privlači dosjetljivim sloganom 'Tko je Billi blizu prebrodit će krizu'.
Kriza je očito uzela maha i u trgovačkim lancima jer borba za kupce postaje sve izraženija, a očito da su trgovci u toj borbi neumorni. Prema njima, oni i te kako pomažu građanima jer su snižene cijene osnovnih proizvoda bez kojih se ne može ni ručak skuhati, a kupci na akcijama najveći interes pokazuju upravo za te proizvode.
'Najpoželjniji su oni proizvodi koji se i najviše troše: osnovne namirnice kao brašno, šećer, ulje, toaletni papir, sredstva za higijenu i osobnu njegu, ali kupci pozitivno reagiraju i na akcijske cijene svježih namirnica kao što su meso, voće i povrće te mliječni proizvodi', objasnili su iz Bille.
Spar je među posljednjim trgovačkim lancima koji se pridružio sniženju cijena hrane. U planu im je do kraja godine sniziti cijene tisuću proizvoda, i to čak 20 posto.
'Puno mi znače akcije koje se nude u trgovačkim lancima. Kupujem gotovo sve na njima jer kada se ušteđeno zbroji, ispadne to pristojna svota', smatra Anita Piplović iz Zagreba.
'Sniženje cijena prehrambenih artikala trebalo bi se osjetiti i na sindikalnoj košarici', potvrđuje Goran Bakula, gospodarstveni savjetnik NHS-a, ali i napominje da to nikako neće biti 20-postotni pad 'jer se za košaricu uzima prosječna cijena niže srednje kategorije proizvoda'.
Posljednjih mjeseci uočen je minimalni pad cijene prehrambenih proizvoda, a on bi osjetno vidljiv trebao biti tek u sindikalnoj košarici za listopad jer tek je krajem rujna većina lanaca odlučila trajno sniziti cijene najtraženijih proizvoda.
Vezane vijesti
-
-
-
Hrvatska u 2011. nije među top 30 zemalja na koje se veliki trgovački lanci žele širiti. Najvažniji razlog za to su sporiji izlazak iz krize te stagnacija potrošnje
-
Najveći postotak ispitanika (41,8 posto) kupuje privatne marke zbog povoljnije (niže) cijene, a čak 36,4 posto navodi dobar odnos kvalitete i cijene kao razlog kupnje
Izdvojeno
-
Posljednja ovogodišnja akcija darivanja krvi održana u petak, 13. prosinca 2024. bila je više nego uspješna, navode iz udruge DDK Kali.
-
Zbog izvođenja građevinskih radova tvrtke Vodoinstalacija d.o.o. u ponedjeljak, 16. prosinca 2024. godine u vremenu od 8 do 13 sati biti će privremeno obustavljena opskrba vodom u mjestu Bibinje, istočno od Mirkova.
-
Odlukom općinskog načelnika, Općina Preko i ove će godine umirovljenicima i korisnicima prava u sustavu socijalne skrbi dodijeliti božićnice.
-
Na blagdan svete Lucije učenici Osnovne škole Voštarnica, u pratnji ravnateljice Irene Dukić i učiteljica edukacijskih rehabilitatorica, posjetili su zadarsku gradsku upravu.
Reci što misliš!